Scania

Játék az élet a svéd faiparban

2017.08.17.

A teherautó Hiab HiVisionnel megjelenített daruja a videojátékok során alkalmazott technológiát csempészi be a faiparba.

Első pillantásra úgy tűnhet, hogy Johansson R 730-asa ugyanolyan, mint az összes többi rönkszállító Scania – V8-as logó a jármű elején, daru a hátulján, a végében a rakonca –, de közelebbről szemügyre véve látható, hogy a tehergépkocsi új technológiával van ellátva.

Johansson – aki a Kjell & Aste Larsson szállítmányozó cég alkalmazottja Molkomban – a kereskedést elhagyva, majd északra tartva Skattkärr városához közel letér a főútról és dél felé veszi az irányt egy földúton, ahol a jármű felveri a port, miközben erdőségek, farmok és vasúti pályák mellett halad el.

Külső szemlélőként úgy találhatjuk, hogy a daru működése valódi varázslat, ahogyan az úttest melletti faanyaggal feltölti a járművet. 30 perccel később Johansson leveszi a fejéről a VR szemüveget, és ezzel be is fejezte a munkát. Ahogy a daru visszaáll kiinduló pozíciójába, Johansson felveszi a távvezérlőt, és az ExTe-től származó Com 90 technológiával biztosítja a rakoncákat és a rakományt. Mindezt a folyamatot úgy végezte el, hogy közben el sem kellett hagyni a légkondicionált fülkét.

Azt is gondolhatnánk, hogy az alacsony haszonnal dolgozó vállalatban az ilyen digitális technológia használata túlzás, de Johansson kitart amellett, hogy ennek használatával a daru és a rakoncák időt, pénzt és súlyt takarítanak meg a hagyományosabb alternatívákhoz képest. „Ez a daru 25–30 ezer svéd koronával olcsóbb, mint egy hagyományos, mert egy daru kabin körülbelül ennyibe kerül” – magyarázza Johansson. És ami a súlyt illeti? „Ezzel a rendszerrel 400 kg-ot takarítunk meg, ami annyit jelent, hogy 400 kg-mal többel rakodhatjuk meg a járművünket.”

A súly- és költségmegtakarítás mellett Johansson még azt is mondja, hogy az ExTe rakoncákkal időt lehet megspórolni a betöltés és kirakodás során, mivel egy gomb megnyomásával tudja biztosítani a rakomány.

Johanssonnak nem telt túl sok idejébe megtanulni az ilyen típusú járművet kezelni. „5–6 hét múlva azt éreztem, hogy ráéreztem” – magyarázza, habár egy mosoly is ül ki az arcára. „Minden nap tanulok valami újat.”

A tehergépjárművel végzett munka teljesen rutinszerűen normálisnak tűnik, viszont amint megérkezünk az első rakodási pontra, világossá válik, hogy Johansson teherautója különbözik a többitől. Míg a legtöbb járművezető kiszállna a fülkéből, hogy a tehergépjármű hátuljához menjen, addig Johansson a joystick-kal felszerelt utasülésbe csúszik, és egy virtuális valóságot ábrázoló VR szemüveget tesz a fejére.

A VR szemüveg a játék során rendszerint egy virtuális világba kalauzolja el használóját, de Johansson esetében a virtuális darufülkébe, ami egy úgymond daruval felszerelt kamerarendszer, ami panoráma képet ad magáról a daruról és a környezetéről, annál is magasabb szemszögből, mint ami egy hagyományos darufülkéből lenne látható.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.20
Az autóstársak tisztelték, a rendőrök sűrűn megállították: egy nő vezet egy állami Volgát? ..
2017.11.20
A Volkswagen német konszernhez tartozó Skoda Auto 2020-tól megkezdi az elektromos autók gyártását....
2017.11.20
Jovcho Sanov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.20
Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok....
2017.11.20
Csökkenti bruttó 8 forinttal a benzin, és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2017.11.20
Lehetőségünk nyílt betekintést nyerni a Continental úgynevezett Vision Zero programjába, amely....
2017.11.20
Tanulságos történetet hozott nyilvánosságra a Ford: a cég egyik vezetőjének súlyos betegsége,....
2017.11.20
Steve Young, az ICDP vezetője közölt a kutatószervezet honlapján egy rövid gondolatébresztő cikket....
2017.11.20
Huszonhat új, alacsonypadlós CAF villamos, valamint hatvan új, alacsonypadlós Skoda-Solaris....
2017.11.20
Amerikában a napokban vezették be, Európának még várnia kell, Japánban azonban már nemcsak, hogy....