Mercedes A-osztály

Kecskeméti roadshow-n az új Mercedes A-osztállyal

2018.07.30.

Izgalmas bemutató fogadott minket a Hovány-csoport kecskeméti Mercedes-Benz szalonjában. A középpontban az új A-osztály állt. Az estén gasztronómiai ínyencségek és a Mercedes-kínálat csúcsmodelljei fogadtak minket a szivar- és italkülönlegességek mellett, a hölgyeknek a smink-sarok rejtett meglepetéseket.

Az átfogó prezentáció rávilágított az újdonság külső és belső érdekességeire egyaránt. Fontos újítás a határozottabb első és hátsó fényszórók, továbbá, hogy az üvegfelületeket megnövelték a mérnökök a jobb kilátás és térérzet érdekében. Szép nagy, akár 19 colos felnik is választhatók a vagány, fiatalos színekben kapható A-osztályhoz, amely letisztult formaelemeket és érzéki felületeket hordoz. (További részletek tesztünkben.) Maga az alapforma és a kocsitest – Gorden Wagener vezető designer elmondása szerint – a vonalak minimalizálásával válik hangsúlyossá. Az új stílusirányzat a CLS sportkupén is visszaköszön.

Beülve másodpercek alatt otthon éreztem magamat. Ez az autó tényleg fiataloknak készült. Kívül sportos, belül kellően modern és high-tech. A széles kijelzők elhelyezése, a grafika, a szellőzőrostélyok valahogy nagyon el vannak találva! Sokat tud a modell technikailag, de mégis otthonosan indul el vele az ember. Mintha a gombok, a monitorok és a szélvédő három olyan egységet alkotna, amely kellően szellős érzetet és az információk és ingerek jó tagolását biztosítja. Külön kiemelném a műszerfal ívét, amely növeli a térérzetet és eltér a megszokottól, kifinomult és divatos hatást kelt.

A kormányról gyakorlatilag elérhető minden. Mégsem találkozunk túl sok gombbal. Akinek a hagyományos touch-pad hiányozna, ne aggódjon, megtalálja a szokott helyén. De minek nyomkodjunk bármit, amikor még azt is meg tudjuk kérdezni autónktól, hogy hány fok van New Yorkban? Az MBUX rendszer a mesterséges intelligencia alapján tanul, igyekszik emocionális kapcsolatot kiépíteni a sofőrrel és az utasokkal. Az első szélvédőre menet közben a legfontosabb információkat ki tudja vetíteni az A-osztály, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy tényleg ne kelljen levenni az útról a tekintetünket. De nemcsak mi, hanem az S-osztályból átvett vezetéstámogató rendszerek is figyelnek körülöttünk; mögöttünk és előttünk – utóbbi esetben akár 500 m-es távolságban! Az első fényszórók MULTIBEAM LED-jei 84-84 különböző diódát jelentenek akár egyenként vezérelve az éppen aktuális forgalmi helyzethez kapcsolódóan, akár 650 m-es bevilágítási képességgel.

És a fiatalosság nem merül ki a kategória legkisebb légellenállási tényezőjű formájában és az előbb már peccegetett technológiában. Az A250 jelzésű változat 6,2 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességre autónkat (224 LE/350 Nm), amely a kompaktot között – és úgy általában is igen - dinamikusnak számít. A másik benzinmotor a 200-as jelzést viseli (163 LE/250 Nm), s hengerkapcsolással igyekszik segíteni a gyári 4,1 literes fogyasztás elérésében. A négyhengeres dízel (A180d, 115 LE/260 Nm) motorközeli kipufogógáz-tisztító berendezés AdBlue® technológiával, valamint optimalizált reakcióidejű, vízhűtéses turbófeltöltővel is büszkélkedhet, de olyan trükkök is szerepelnek terítéken, mint például az első hűtőmaszk mögötti állítható lamellák, amelyek a hűtési teljesítmény és a légellenállás közt teremtenek összhangot. A zavartalan haladásról az új futómű és hangszigetelés gondoskodik, de a különböző vezetési módok állítgatásával is fűszerezhetjük az utazásainkat.

Az alapárak ennél a három motornál 8,3, 9,4 és 11,7 millió forintosak. Természetesen extrákkal mindez még tovább növelhető. Hogy mit kapunk ennyiért? Egy fiatalos és prémium autót, amely minden legújabb dolgot tud. Két személy számára elegendő a 370 literes csomagtér, a nagyobb utazók 51 literes tankot is választhatnak. A nyugat-európai országok nagyvárosaiban az utcaképhez hozzátartoznak a jól felszerelt kompaktok, de fejlődő piacok is nagy célközönséget jelentenek.

Az új A-osztály Németországban, Finnországban és Magyarországon készül – hozzájárulva a csillagos márka több mint 5 éves (!), folyamatos eladásbeli sikereinek további bővüléséhez. A cég folyamatosan fejleszti termelőegységeit a negyedik ipari forradalomnak megfelelően. Olyan megoldásokat dolgoznak ki a szakemberek, amelyek a jövő elektromos autóinak gyártását is lehetővé teszik a belsőégésű motorral szerelt variánsok előállítása mellett.

A kecskeméti gyár világszínvonalú termékeket állít elő az A-osztály mellett a CLA Coupe és Shooting Brake változatokkal – utóbbiak utódja nemsokára megérkezik. A jó hírnévhez a mára már kifutott, minőségi B-osztályok járultak hozzá kezdetben. Az üzem egy újabb résszel bővül, az alapkőletétel idén történt meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....