Nio

A kínaiak már ősszel itt lesznek

2021.05.15.

De azt még nem tudni, hogy az elektromos autókra szakosodott gyártó milyen modellekkel próbál betörni az öreg kontinensre.

Hui Zhang, a NIO cég európai alelnöke a brit Autocar magazinnak adott interjút, amelyből kiderült, hogy készülnek a piacra lépésre Európában. Sikerüket az egy re gyorsuló ütemben zajló elektromos átállásra alapozzák: +teljes mértékben hisszük, hogy Európában a környezetvédelem és a fenntarthatóság tudatossága sokkal nagyobb vonzerő a fogyasztók számára, mint a világ bármely más kontinensén” – nyilatkozta Hui Zhang.

A Nio 2020-ban minden hónapban rekord eladásokat könyvelhetett el Kínában, részben annak is köszönhetően, hogy az O2O nevű online értékesítési rendszerük a Covid-19 járvány idején is hatékonynak és biztonságosnak bizonyult. „A Nio applikációját már 1,4 millióan töltötték le, és 200 ezren napi rendszerességgel használják. Az alapokat már letettük” – tette hozzá.

Egyelőre még nem tudni, hogy a cég Európában is az online értékesítés mellett teszi-e le a voksát, vagy pedig épít egy hagyományos kereskedőhálózatot. A bizonytalanság oka, hogy a Nio közvéleménykutatása szerint az európai vásárlók kétharmada nem hajlandó autót venni próbaút nélkül. Tudatában vagyunk, hogy a felhasználóknak szüksége van arra, hogy megérintsék, megszagolják és teszteljék az autóinkat, különösen Európában” - tette hozzá.

A Nio számára azonban nem teljesen ismeretlen terület Európa, ugyanis a cég már rendelkezik egy fejlesztési központtal Oxfordban, és egy globális formatervezési stúdióval Münchenben.

Jelenleg a Nio négy autót gyárt, de még nem tudni, melyik érkezik meg először Európába. Logikus lenne, ha az egymással szoros rokonságban álló ES6 és az ES8 SUV modellek lennének azok, de az is elképzelhető, hogy az EC6-ost választják, amely újabb, és máris a legkelendőbb terepkupénak számít Kínában, népszerűsége még a BMW X4-esét is felülmúlja. Szintén sikervárományos lehetne a szilárdtest akkumulátoros, közel 1000 km hatótávú ET7 szedán is, de azt még a kínai piacra sem vezették be.

A Nio a Sanghaji Autószalonon azzal keltett feltűnést, hogy egy teljesen automata akkumulátorcserélő-állomást mutatott be, amely napi 312 lemerült akkumulátort képest feltöltöttre cserélni az erre alkalmas villanyautókban.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.11
Az első vidéki trolibuszjárat Szegeden indult 1979. április 29-én. A 45 éves évfordulón újra 2....
2024.05.11
Idén egy szavazás keretei között a lakosság arról dönthet, melyik városban alakítsanak „okossá”....
2024.05.11
A közlekedési kultúra napján a 75 éves kelenföldi autóbuszgarázs nyitja meg kapuit a látogatók....
2024.05.11
Kínában 1,55 millió új személyautót értékesítettek áprilisban, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző....
2024.05.11
Zolder, Mugello, Assen, Spa, Oschersleben, Portimao, Hungaroring és Silverstone.  ..
2024.05.11
Az új közlekedési szabályrendszer fokozottabb védelmet nyújt majd a közlekedés legvédtelenebb....
2024.05.11
Május 11. a biztonságtudatosan, környezettudatosan, udvariasan közlekedő emberek ünnepnapja. ..
2024.05.11
Összehangolt közlekedésrendészeti akciót tart a rendőrség, amely elsősorban a tehergépjárművek és....
2024.05.11
Fedélzeti kamera buktatta le a budapesti személyszállító kisiparost, akinek jó lenne, ha elvennék....
2024.05.11
A Liget Budapest Projekt részeként megújult a KRESZ-park és környezete a Városligetben. A....