Daimler

„Kutyák” is vannak a Mercedes új karosszériaüzemében Kecskeméten

2018.06.07.

Alighogy lehullt a lepel a Kecskeméten is készülő új A-osztályos autóról, a média képviselői máris volánhoz ülhettek. Kecskemétig hajtottunk, ahol a Mercedes kitárta kapuit új karosszériaüzeme előtt. Nehéz eldönteni, melyik volt emlékezetesebb, a világszínvonal azonban mindkettőre illik.

Bár az autó már május elejétől rendelhető, május végére időzítette a Mercedes új A-osztályának prezentációját. Ahogy az illik, két szemre való hölgy leplezte le a legalább annyira szemrevaló autót.

Lehull a lepel

Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója és Hesz Tamás, a Mercedes személyautó üzletágának marketing és kereskedelmi vezetője tartottak mindenre kiterjedő prezentációt, amelyből kiderült, a kompakt kategória új mércéjét jelenti az A-osztály.

A modell 1997-ben indult el hódító útjára, amikor három és fél méteren egy Mercedes jelent meg – fogalmazott Hesz Tamás. A mostani jelenti a negyedik generációt. Az első háromból több mint három millió darabot adtak el. Az A osztálynak köszönhetően 13 évvel csökkent a Mercedest vásárlók életkora, s hetven százalékuk korábban nem Mercedes-szel járt, vagyis rengeteg új vevőt elhódított.

Jörg Schmidt

A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban készülő A-osztály éppen olyan fiatalos és dinamikus, mint elődje, ám soha nem volt még ennyire komfortos. A modell újradefiniálja a kompakt szegmensben a modern luxus fogalmát és forradalmasítja a belső formatervet – tudtuk meg a prezentáción. Vadonatúj MBUX multimédiás rendszere emocionális kapcsolatot teremt az autó, a vezető és az utasok között. A beépített mesterséges intelligenciának köszönhetően az autó képes tanulni szokásainkat. A Hey Mercedes! utasításra aktiválódik a hangvezérlés természetes beszédfelismeréssel.

Az új A-osztály egyes helyzetekben első ízben képes részben autonóm vezetésre. A biztonságot az S-osztályból érkező vezetői segédrendszerek csomag jelenti. Ebben egyebek mellett megtalálható a követésitávolság-tartó asszisztens, az aktív kormányzás asszisztens, a sávtartó asszisztens, az aktív vészmegállító asszisztens vagy éppen az oldalszél asszisztens.

Az új A-osztály 0.25-ös légellenállási együtthatójával a kategória éllovasa – emelte ki Hesz Tamás. Elmondta azt is, az autó formaterveit Gordon Wagener készítette, s minden elemében a sportosság, a dinamika és az érzelem dominál.

Lenyűgöző a belső dizájn is. A két, egyenként akár 26 centiméter képátlójú, egyetlen közös üveglap alá helyezett kijelző igencsak tetszetős.

Az új autó új motorokkal is érkezik. A benzines 1.33 literes, 163 lóerővel. A dízel 1.5 literes, 116 lóerővel. Később a motorválaszték bővülni fog, a csúcsmotor 400 lóerő közelében lesz.

Az új A-osztály nem lett drágább, s mellé még egy négyéves szervizcsomag is jár – hangsúlyozta Hesz Tamás.

Hesz Tamás

A bemutató után Kecskemétre autóztunk. Élmény vezetni az autót, tágas, kényelmes, az 1.33 literes benzinmotorral szerelt autó, amelyet vezethettem, pörgős, folyamatosan vigyázni kellett arra, hogy tartsam a megengedett sebességet, mert pillanatok alatt ment volna felfelé.

Kecskeméten Kurcsics Imre üzemmérnök kalauzolt bennünket az új karosszériaüzemben, amelyet először mutatott meg a Mercedes a média képviselőinek.

A Kuka robotjai precízen dolgoznak

A 96 ezer négyzetméteres új csarnokban készülnek az A-osztály karosszéria elemei. 650 Kuka gyártmányú robot dolgozik, a vezető nélküli szállítóelemek pedig a flexibilitást biztosítják.

Ezeket az eszközöket a dolgozók egyszerűen csak kutyának keresztelték el, van kisebb, az a kiskutya, a nagyobb pedig a nagy kutya – fogalmaz az üzemmérnök. Elmondja azt is, a vezető nélküli szállítóeszközök a padlóba épített mágnespontok és mágnesszalagok segítségével tájékozódnak, s tévedésük aránya egyenlő a nullával.

Önvezető szállító jármű, amit a dolgozók kutyának neveztek el.

Bevetésük következtében jelentősen lecsökkent a targoncaforgalom, már most targoncaszegény karosszériaüzem a kecskeméti.

Az üzemben zene szól, a dolgozók dönthetik el, milyen rádióállomásra hangoljanak. A csarnok pasztell fehér színű, a természetes fény áramlik az épületbe, hogy a dolgozók minél komfortosabbnak érezzék munkahelyüket, ahol pihenőszobát is kialakítottak. Három hűtőszekrény, egyik piros, a másik fehér, a harmadik zöld, több mikró, asztalok, székek szolgálják az étkezéshez a kellő hátteret.

A program végén újra A-osztályba ülünk, s Budapestig még egyszer átélhetjük, milyen érzés vezetni a Kecskeméten gyártott autót. Egyetlen szóval kifejezve: varázslatos.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....