Mesél a szakértő – 240.000 km után ennyibe kerülne a talpra állítás | Autoszektor

használt autó vásárlás

Mesél a szakértő – 240.000 km után ennyibe kerülne a talpra állítás

2019.04.05.

Mennyit kell(ene) rákölteni egy 9 éves dízel Golfra, hogy méltóképp lehessen tovább használni?

Korábban itt és az „Anyukám” rovatban is többször volt már szó első X-be lépő autók hibáiról és annak javítási költségeiről. Többször kimondjuk, hogy sok 10-12 éves autó úgy tekinthető gazdasági totálkárosnak, hogy látszólag semmi baja nincsen az autónak.

Ha csak egy ilyen kép van a hirdetésben és mellette egy csábítóan alacsony ár...

Ma is egy ilyen autóval fogunk foglalkozni, ami még csak 9 éves, de majdnem negyedmillió kilométert mentek vele. A hatos Golf egy cég szolgálatában állt és biztosan megkereste az árát gazdájának, de kimondhatjuk, hogy kiszolgált, most már úgy nem érdemes megjavítani, hogy az a kocsi preztizséhez méltó legyen, „gányolni” meg nagyon ciki lenne, bár nincsenek kétségeim afelől, hogy ez utóbbi fog történni vele.

Karosszéria

Ha nem számoltam volt össze kb. 350.000,- Ft-ra rúgó javítási költséget a kocsi külsején, akkor nem lenne veszett fejsze nyele ez a Volkswagen. Jobban kellett volna rá vigyázni, de a törött első vészhárító, plusz a ködfényszóró keret, az össze-vissza ütött oldalelemek, felakadt küszöbök javítási költségét még így is alábecsültem. Ide kell még sorolni a jobboldali törött jobboldali tükörindexet.

Sok ilyen "kisebb" hiba van a karosszérián (Ez éppen a baloldali küszöb)

Arról már nem is beszélve, hogy idő közben igazi kihívás lett minőségi lakatost és fényezőt találni a másodlagos javítóiparban. Márkaszerviz árakon kalkulálva biztos vagyok benne, hogy kétszer ennyit is elkérnének a helyreállításért.

Motor és csatolt részei

A korszerű dízel autók egyik legnagyobb csapdája telítődött részecskeszűrő. Anélkül, hogy belemennénk a részletekbe, ez a szűrő a végét járja, nem lehet csodálkozni ezen az ismert (és a diagnosztikai lekérdés által is igazolt) futásteljesítmény mellett.

Megnéztem. A gyári, új részecskeszűrő ára önmagában 900.000,- Ft, plusz egy kis szerelés… De nem vagyunk sokkal jobb helyzetben akkor sem ha utángyártott alkatrészt választunk, az „aftermarket” sem kínál 350-400 ezer forint alatt részecskeszűrőt.

Olajfolyásokat pedig gyakorlatilag mindenhol találtunk: folyik a szelepfedél alól, a porlasztócsúcsoknál, az EGR szelep környezetében és sajnos a turbó olajcsövénél is. Ezeket is orvosolni kell.

A futómű

Általában a gumiabroncsokat is a futómű részeként szoktam értelmezni. Ezen az autón egyébként jó gumik voltak, azért említem meg mégis, mert a kopott gumikra azt szokták mondani, hogy az a mostani kocsidon is elkopik. OK, értem, de attól még azonnali költség, ha éppenséggel (és ezek vannak többségben) használhatatlanná, életveszélyessé kopott állapotban vannak.

"Stabpálca"

Itt nem ez volt a legnagyobb gond. A diagnosztikai lekérdezés egy a szerbokormány rendszerben lévő érzékelő meghibásodását mutatta ki. A pontos alkatrészt nem sikerült meghatározni, de a hibát minden esetre jeleztük az állapotlapon. Emellett a hátsó lengéscsillapítók párban való cseréjére biztosan szükség lesz, és elöl is cserélni kell a két stabilizátor rudat.

Hátsó lengéscsillapító

Belső értékek

Az utastér állapota is hagyott kívánni valót maga után. Egyrészt szükség lesz egy teljes tisztításra, mert kissé elhanyagolt állapotban van a kocsi, másrészt a műszerfal középső mátrix kijelzője időnként egyszerűen lekapcsol – idegesítő.

El ne felejtsem mondani, hogy a csomagtérben valószínűleg kiömlött a festék, mert a hátfal és a csomagtér ajtó belső műanyag burkolata csupa festék...

Ha rendbe szeretnénk szedni

Ebből az állapotból méltóképp talpra állítani a kocsit számításaim szerint még akkor legalább 900.000,- Ft-ba kerül, ha megvannak az ismeretségeink és összeköttetéseink az alkatrészek beszerzéséhez és a javítókhoz is.

De miért írom le ezt újra és újra? Azért mert most már nem is számolom azokat a telefonhívásokat, akik egy rossz vásárlási döntés után hozzám, mint igazságügyi gépjármű szakértőhöz fordulnak, hogy vettek egy kocsit és az első szervizlátogatás alkalmával ennyi, meg ennyi javítanivalót soroltak fel nekik, amit az eladó korábban nem mondott.

Nem győzőm hangsúlyozni, hogy ezek a zsákbamacska vételek igenis elkerülhetők, ha a használt autó vásárlás előtt rászánjuk az energiát arra, hogy egy hozzáértő szakértő vizsgálja át részünkre a kocsit. Segíthetünk?

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.04.24
- Az idei első negyedévben 363 ezer 052 személygépkocsit gyártottak Csehországban, ami éves....
2019.04.24
A Datahouse adatai szerint 2019 első két hónapjában összesen 24 949 új személygépkocsit és....
2019.04.24
A koreai autógyártó több ütközésre felkészített légzsákrendszert fejlesztett. Az utasok védelme így....
2019.04.24
Kétségtelen, hogy az elektromobilitás, az e-autók terjedése nálunk is átszabja a termelési palettát....
2019.04.24
Mahdi Afradi Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.04.24
Az eddiginél lényegesen korszerűbb és megbízhatóbb műszeres leszállító berendezést kap a Liszt....
2019.04.24
- Emmanuel Macron francia államfő és Abe Sindzó japán miniszterelnök kedden megerősítette, hogy....
2019.04.24
Az innovatív technológiák terén vezető ABB és a Porsche Japan együttműködésre lép, hogy speciális,....
2019.04.24
Napjaink vásárlóinak egyik kedvenc időtöltése a műszerfal-kialakításokon való jóízű csámcsogás.....
2019.04.24
Az idei évadban minden eddiginél izgalmasabb tartalommal tölti meg a teniszsporthoz fűződő, több....