ICDP

Őszi ICDP újdonságok

2015.09.22.

Úgy tűnik, nyáron sem unatkozott az autóipari kutatásokkal foglalkozó független nemzetközi szakértőkből álló kutatócsoport stábja. Az ICDP szeptember elején több publikációval rukkolt elő, izgalmas témákat indított vitára online blog formájában, és ahogy azt előző cikkünkben is írtuk, az őszi konferencia szezon sem nevezhető unalmasnak.

A legfrissebb ICDP publikációk

Ben Waller arról ír például, hogy a vállalatvezetés hogyan határozza meg a profitábilis termékskálát. A széles termékválaszték az európai értékesítési modellekben eddig is relatív versenyelőnyként volt tetten érhető, melyben a szakemberek egyúttal a kereskedés presztízsének erősítését, az árak jobb pozicionálásának, az igényekre szabott megoldások lehetőségét látták. Fontos azonban, hogy a szélesebb termékválaszték a teljes életciklust végigkíséri, hatással van a volumenre és a profit mértékére egyaránt. Ahhoz, hogy a szélesebb termékválasztékban rejlő lehetőségeket a kereskedő valóban ki tudja aknázni (értsd, profitot tudjon maximalizálni), jobban meg kell értenie a határbevétel (MR – Marginal Revenue) működését. A szerző által írt vezetői kézikönyv megismerteti a döntéshozókkal a belső konfliktusok legyőzésének módját, továbbá egy olyan üzleti terv megalkotását, mely megfelelő szinten tartja a termékvariációkat. A dokumentum az ICDP tagok számára elérhető és letölthető a szervezet online könyvtárából.

Egy halom új, értékes elemzéssel és tanulmánnyal bővült az ICDP elektronikus könyvtára

Thomas Chieux nevéhez fűződik a 2014-es ICDP kutatás, mely 7 európai tagállamot felölelő vizsgálatán keresztül megállapította többek között, hogy a vásárlás utáni szolgáltatásokat keresők 56%-a az interneten keresztül próbál rátalálni a számára megfelelő partnerre. Még ennél is megdöbbentőbb az, hogy az újautó vásárlás során a vevők 85%-a először az interneten kattintgatva fedezi fel a lehetőségeket. Mindezekből egyértelmű, hogy az online világ egyre fontosabb szerepet kell, hogy betöltsön nemcsak a vásárlók, hanem a kereskedők életében is. Az elemzés további érdekes – és az autóipari szereplők számára ugyancsak hasznos – információkat tartalmaz. Ilyen például az a megállapítás, miszerint a megkérdezettek 43%-a szívesen foglal online szerviz időpontot, 32%-uk igényli, hogy árajánlatot is kapjon az interneten keresztül, és 25%-uk végigolvassa a kiegészítő információkat is (pl.: vásárlói értékelések).

A kereskedői teljesítményekről és a használtautó kereskedés aranyszabályairól szól Luca Montagner és Andrew Tongue anyaga, mely ebben a témában az általuk írt sorozat 3. része (korábban már mi is foglalkoztunk ezzel a témával, például ebben és ebben a cikkben. A mostani írás adatsorok elemzése és szakmai tapasztalatok alapján konkrét javaslatokat (aranyszabályt) fogalmaz meg a használtautó kereskedők számára, mely segíthet az értékesítési eredmények javításában.

Az alkatrész ellátás online trendjeiről értekezik Rene Herrmann. Bemutatja, hogyan nő Európa-szerte az online alkatrész értékesítési hálózat, és milyen igényeket támaszt ezekkel a csatornákkal szemben a fogyasztó. Elemzi az online alkatrész értékesítés egyik nagy kihívását, nevezetesen az alkatrész megfelelőségét, és kitér arra, is, hogy a piac új szereplői milyen alternatív módszereket alkalmaznak a vásárlói kapcsolattartásra, ezáltal növelve piaci részesedésüket.

Segíti-e az értékesítést a szigorú piacvédelem?

Autóipari blog

Az ICDP külön felületet szentel a hozzászólásra vagy vitára alkalmas témák bemutatására. Természeténél fogva a blog alkalmas az ICDP által vizsgált, szakértőknek szóló „forró témák” körüljárására, szakértők általi „megköpködésére”, és az eredmények, tapasztalatok, következtetések, javaslatok feldolgozására, beépítésére. A blog aktuális témái közül érdemes megemlíteni az értékesítési utáni szolgáltatások – közel sem kiforrott – piacát Indiában, a szigorú piacvédelem értékesítési teljesítményre gyakorolt hatását Kínában, vagy éppen a fentebb is tárgyalt értékesítés utáni szolgáltatások online csatornákra terelődését.

Vajon hamarosan a szervizbejelentkezés olyan lesz, mint a hotelfoglalás?

Szakmai rendezvények

Szeptember 23-án a kereskedői csoportok fejlesztéséről szóló online konferenciát tartanak, melyre még lehet jelentkezni, és ugyancsak várják az érdeklődőket október 14-én a frankfurti workshopra, valamint a már korábban említett szokásos éves nagyrendezvényre, melyre a franciaországi Chantilly-ben kerül sor október 20-21. között.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje a mai napon Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....