Forma 1

A Pirelli megkapja, amit akar

2016.04.19.

Az F1 Bizottság jóváhagyta a tesztelésre vonatkozó szabályok módosítását, azaz a Pirelli – melynek vezetői nemrég a királykategória elhagyásával fenyegetőztek – a saját terveinek megfelelően gyakorolhat a 2017-es abroncsokkal.

Az olasz cég ma figyelmeztette a sport vezetőit, ha nem fogadják el terveit, elhagyja a Forma–1-et, hiszen nem marad elég ideje arra, hogy megfelelően felkészüljön a 2017-es évre, ami komoly szabálymódosításokat hoz, többek között gumifronton is. Az abroncsok a tervek szerint szélesebbek lesznek, hogy több mechanikai tapadást biztosítsanak a versenyezőknek, de korábban arról is szó esett, hogy a jelenleginél tartósabbak lesznek.

Nem meglepő, hogy a Pirelli egy ilyen drasztikus váltás előtt több időt szeretne teszteléssel tölteni, az ehhez szükséges szabálymódosítást azonban eddig nem fogadta el az F1 Bizottság (helyzetüket nehezíti a tény, miszerint a 2017-es szabályok sincsenek még teljesen kidolgozva). Most azonban megszületett a várt döntés: a Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság legutóbbi szavazásán egyhangúan jóváhagyta a javaslatot, vagyis az olaszok tovább folytathatják a felkészülést, a gyakorlásokat pedig saját tervei szerint bonyolíthatják le.

2016-ban tehát a korábban említett 12 helyett összesen 25 nap áll majd a Pirelli rendelkezésére (azt előre meghatározzák, hol, mikor és mely csapatok autóival tesztelnek), a felkészülés pedig két szakaszból áll majd. Az elsőben egy 2012 és 2014 közötti autóval tesztelik a mostaniakkal megegyező méretű, de új összetételű abroncsokat. A nyáron induló második fázisban az addig véglegesített 2017-es szabályoknak megfelelő mennyiségű leszorítóerőt termelő 2015-ös autókat használnának; ezeket a csapatok alakítják át számukra (ebben 5 istálló segít nekik).

A cég sportigazgatója, Paul Hembery már a hónap elején elmondta, mennyire fontos, hogy az F1 Bizottság elfogadja kérésüket, és az illetékesek véglegesítsék a 2017-es évvel kapcsolatos terveiket, hiszen már így is kezdenek kicsúszni az időből.„Gyakorlatilag már most elérkeztünk a határhoz. Hat hónapunk maradt arra, hogy áttanulmányozzuk és megvalósítsuk a terveke – ez pedig nem lesz egyszerű. A csapatok tökéletes gumikat akarnak, viszont ezt egyre nehezebb lesz megvalósítani, hiszen folyamatosan heteket veszítünk. Ha nem dolgozhatunk úgy, ahogy szeretnénk, nem tudjuk megvalósítani a kívánságaikat” – jelezte.

 

(Forrás: Motorsport, telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....