Pikes Peak
A hétvégén lezajlott Pikes Peak International Hill Climb versenyen egy kissé módosított Tesla Model S is részt vett, és rekorddal zárt, mivel 11 perc 48.264 másodperc alatt ért fel a pályán a hegycsúcsra. Több mint egy perccel ment jobb időt, mint a korábbi elektromos autós rekord, amit egy Zero nevű jármű futott.
A közel 700 lóerős, összkerékhajtású Tesla Model S P90 D-n csak apróbb módosítások történtek a verseny előtt: kiszedték belőle a légzsákokat és pár beltéri elemet, és beépítettek egy bukócsövet is. A módosításokat egy akkumulátorgyártó cég, a Go Puck alapító tulajdonosa, Blake Fuller végezte el, aki mellesleg a kocsi sofőrje is volt a rekorddöntésnél. Összesen 360 kilogrammot sikerült lefaragni a luxuslimuzin tömegéből, ami nélkül nem sikerülhetett volna a rekorddöntés.
A Go Puck különleges megoldást választott a lítiumos akkumulátorok hűtésére jeget használtak, amit a kocsi padlólemezében helyeztek el. Mostani idejével a Model S az abszolút értékelés 65. helyét szerezte meg. Nem ez volt az első eset, hogy az amerikai autógyártó indult a versenyen: két éve egy Roadstert indítottak, kisebb sikerrel.
Az idei Pikes Peak versenyen egyébként az abszolút győzelmet az a Romain Dumas szerezte meg, aki egy héttel korábban még Le Mans-ban diadalmaskodott a Porsche 919 Hybrid volánjánál. Ezúttal egy épített autót, egy Honda turbómotorral hajtott Norma M20 RD Limitedet vezetett, amivel 8:51 perc alatt teljesítette a távot.
Ez az idő azonban még mindig elmarad Sébastien Loeb 2013-ban futott rekordjától. A kilencszeres francia rali világbajnok akkor 8:13 alatt teljesítette a pályát azzal a 850 lóerős Peugeot 208 T16-ossal, amelynek külső formájáért a magyar Bocsi Attila felelt.