Ford

Repülőrajtot vett a Ford Focus RS

2016.05.06.

A vadonatúj Ford Focus RS nyerte meg az Év Autója díjat a 2016-os Nemzetközi Járműdinamikai Versenyen, ráadásul a Ford Performance lett az Év Járműdinamikai Csapata.

A 23 független autós újságíróból álló nemzetközi zsűri olyan autóként jellemezte a Focus RS-t, ami “páratlan irányíthatóságot” és “a vezetés vegytiszta élvezetét” kínálja vezetőjének.

A Focus RS innovatív technológiája, a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás új szintre emeli az autó kanyarsebességét, útfogását és irányíthatóságát. A választható üzemmódok – köztük az iparágban elsőként kínált, irányított túlkormányzottságot biztosító Drift Üzemmód – és a Startvezérlés szintén először jelennek meg az RS modellben.


A nagy teljesítményű izomautó iránt hatalmas az érdeklődés: az európai vásárlók már 6200 Focus RS modellt rendeltek meg – ami kétszeresen túlszárnyalja a Ford előzetes várakozásait –, s a legnépszerűbb opciók a Nitrous Blue fényezés, az RS Recaro kagylóülések és a kovácsolt könnyűfém keréktárcsák.

– A Focus RS esetében igencsak magasra tettük a lécet, hogy a Rallye Sport emblémát viselő új modell minden eddiginél lenyűgözőbb és dinamikusabb vezetési élményt nyújtson – nyilatkozta Tyrone Johnson, a Ford Performance mérnök-igazgatója. “A Ford Performance két díjat is elnyert a Nemzetközi Járműdinamikai Versenyen, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sikerült új szintre emelnünk a megfizethető izomautók teljesítményét.”


Az évente megrendezett verseny a legjobb ötleteket, műszaki innovációkat és a járműdinamikai fejlesztőmunka eredményeit jutalmazza. A Ford immár hat VDI-díjjal büszkélkedhet – vagyis többel, mint bármely más autógyártó –, s ezek közül négy az Év Járműdinamikai Csapatának járó trófea. Az idei kettős győzelem már a második ilyen diadal, hiszen a márka 2013-ban is elnyerte a legjobb Járműdinamikai Csapat címét, és ugyanabban az esztendőben a Ford szakembere, David Put lett az Év Járműdinamikai Szakembere.

A Focus RS az első Ford-modell, amely nyert az Év Autója kategóriában. A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által megalkotott autó különleges tervezésű, 2,3 literes EcoBoost motorjának legnagyobb teljesítménye 350 lóerő, és ez az erőforrás 4,7 másodperc alatt gyorsítja fel az RS-t 100 km/órás sebességre – így ez az autó minden idők legjobban gyorsuló Ford RS modellje.


– A Focus RS minden szabályt felrúgva formálja át a sportos ferdehátúak világát. Magabiztosan irányítható és biztonságos, de a Drift üzemmódban igazi huligánná változik – szóval úgy párosul benne a teljesítmény és a vezetés öröme, ahogy eddig kevés másik autóban – mondta a kanadai zsűritag Jim Kenzie.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....