járműgyártás

Több crossovert gyárthat Kínában a BMW

2018.11.10.

Fontolóra veszi a BMW, hogy a jövőben több crossovert gyártson Kínában, miután az Egyesült Államok és Kína közötti vámtarifa akár 300 millió euróval is csorbíthatja a német autógyártó jövedelmezőségét 2018-ban – jelentette be az Automotive News beszámolója szerint Nicolas Peter a társaság pénzügyi vezetője.

„Már az elkövetkező héten meghozzuk a döntésünket, hogy melyik modell gyártását helyezzük Kínába” – mondta Peter, hozzátéve, hogy az X3 offroad eladási nőttek, amióta úgy döntöttek, hogy azt Ázsiában gyártják, miután megrendült a bizalom annak Egyesült Államokból való exportja iránt.

Nem tisztázott, hogy amennyiben Kínában épít több crossovert a cég, az milyen hatással lesz a BMW Egyesült Államokbeli munkahelyeire és befektetéseire a Spartanburgben működő gyártóbázisán, ami a társaság legnagyobb összeszerelő üzemének számít a világon.

„Ha a tarifák aláássák a BMW termelésének és értékesítéseinek versenyhelyzetét, a következmény egy erősen visszaesett export lehet, annak negatív hatásaival a BMW Egyesült Államokbeli beruházásainkra és a munkahelyeinkre egyaránt” – nyilatkozta a BMW szóvivője, Kenn Sparks.

A BMW jelenleg az X3, X4, X5, X6 és X7-es crossovereket gyártja a Dél-Karolinai Spartanburgben, de a kereskedelmi vita Kínával nyomás alá helyezte a német autógyártót, hogy az olyan nagy volumenben értékesített modellek gyártását, mint X5-ös, Kínába vigye, melyen annak amerikai importja esetén a jelenlegi adó mértéke 40 százalék.

A BMW az idén korábban már leállította az X3 USA-ból Kínába történő exportját a fokozódó kereskedelmi háború miatt, s költöztette e termelést a Dél-Afrikában lévő rosslyni üzembe, valamint a kínai Senjangba.

Októberben jelentette be a német cég, hogy 4,2 milliárd dollárt költene arra, hogy átvegye az irányítást kínai vegyesvállalatánál. A lépés célja, hogy a termelés mind nagyobb része kerüljön Kínába, segítve a profit megvédését a kereskedelmi háború közepette.

A spartanburgi üzemben tavaly több mint 370 ezer crossover készült, melyből 270 ezernél nagyobb mennyiséget exportáltak Kínába és más globális piacra. A várakozások szerint az idei termelés volumene megegyezik az elmúlt évivel.

Ebben az üzemben készül a cég új X7 zászlóshajója, melynek gyártása decemberben indul.

Fordítás: Lehőcz Rudolf

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.03.26
Tovább nőtt a globális lízingpiac. Továbbra is Észak-Amerika a legerősebb piac, bár a részesedése a....
2019.03.26
A közhiedelemmel ellentétben nem a gépjárművek károsanyag-kibocsátása vezeti a légszennyezést okozó....
2019.03.26
A két rendezvény hét éve kerül megrendezésre ugyanazon a napon, hogy a hazai autóbuszos szakmának....
2019.03.26
Hicham Boudra Marokkóból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.03.26
Keskeny, kanyargós útvonalának köszönhetően a Korzika Rally, azaz Tour de Corse beceneve: „A 10.000....
2019.03.26
Volvóról a Lynk & Co villanyszedánjára vált a Cyan Racing, és abból építenek profi túraautót a....
2019.03.26
Folytatódik a digitális kárbejelentő fejlesztése, amely jelenleg kategóriájában Magyarország egyik....
2019.03.26
A „2019-es évfordulós naptár” digitális kiadványában az Audi Tradition információkkal szolgál az....
2019.03.26
Az utóbbi évek egyik slágertémája az önvezető autó. Most már tényleg mindjárt a hátsó ülésen....
2019.03.26
Mozgalmas szezon lesz a 2019-es Vogel Adriennek. A 2017-es Év magyar női autóversenyzője cím....