Toyota

A Toyota a Tokiói Autókiállításon a jövő mobilitását mutatja be

2013.11.10.

A Toyota Motor Corporation öt világpremierrel jelentkezik a 43. Tokiói Autókiállításon. A november 20. és december 1. között megrendezett kiállítás helyszíne a tokiói Koto Ward városrészben található Tokyo Big Sight.

A “Öröm Vezetni, Újra”* szlogen jegyében megalkotott tanulmányautók a Toyota jövőképét vetítik elénk: azokat a jövőbeli megoldásokat, amelyek nemcsak a mobilitásra, hanem a vezetés élvezetére is nagy hangsúlyt helyeznek. A kiállított járművek megtestesítik a Toyota azon törekvéseit, hogy az elvárásokat messze túlszárnyaló, egyre jobb autókkal építő módon járuljon hozzá a társadalom működéséhez.

Toyota FCV Concept

A Toyota kiállítási területén látható a várhatóan 2015 körül megjelenő üzemanyagcellás modell tanulmánya, valamint egy, a használhatóság és a kényelem szempontjai szerint megépített új generációs taxi, és egy egyszerűen és ösztönösen vezethető tanulmányautó is.

A Tokiói Autószalonon világpremierként bemutatott Toyota-tanulmányautók

A jármű neve

Leírás

1. Toyota FCV (Fuel Cell Vehicle) Concept

Új generációs üzemanyagcellás jármű

2. Toyota FV2 (Fun Vehicle 2)

Egy jövőbeli autó, ami kapcsolódik a vezetőjéhez

3. JPN Taxi Concept

Új generációs taxi

4. Voxy Concept és Noah Concept

Új generációs, tágas mini egyterűek

A Toyota standján látható még az “Aqua G Sports” kompakt sporthibrid, az idei Genfi Autószalonon bemutatott “Toyota i-Road” személyi jármű, valamint a sportos, hátsókerékhajtású “FT-86 Open Concept” kabrió-tanulmány.

* Utalva a Toyota márka “Öröm Vezetni” szlogenjére, ami 1984 és 1987 között szerepelt a vállalat Japánban futó hirdetéseiben, és ami a 2011-es Tokiói Autószalonon is megjelent.

1. Toyota FCV Concept (világpremier)

 



Hosszúság (mm)

Szélesség (mm)

Magasság (mm)

Tengelytávolság (mm)

Utasok száma

4.870

1.810

1.535

2.780

4

A hidrogénhajtású autók fejlesztésének úttörőjeként számon tartott Toyota bemutatja a 2015 körül bevezetendő üzemanyagcellás jármű egyik megvalósítási tanulmányát, a Toyota FCV Concept modellt. Az autó hatótávolsága legalább 500 kilométer, és a tankolás 3 percnél is rövidebb ideig tart – vagyis körülbelül addig, mint egy benzinmotoros jármű esetében.

A külső dizájn az üzemanyagcellás autók két fontos jellemvonását tükrözi: azt, hogy miközben a rendszer elektromos áramot termel, a levegő vízzé alakul át, és azt, hogy az elektromotornak köszönhetően az autó lendületesen gyorsul. Az autó látványos orr-részén hatalmas légbeömlők láthatók, a levegő vízzé alakulását pedig a karcsú vonalakkal megformált, folyadékra emlékeztető ajtóprofilja és a hullámvonalú tankolónyílás juttatja eszünkbe. A dizájn-téma hátul is folytatódik: az autó hátsó része egy katamarán tatját és a mögötte örvénylő nyomvonalat idézi.

A különleges tervezésű karosszériában kapott helyet a Toyota által szabadalmaztatott kisméretű, könnyű üzemanyagcella-köteg és két, 70 MPa nyomású hidrogéntartály. Az autóban négyen utazhatnak.

A Toyota FC Stack kimenő energiasűrűsége 3 kW/L, vagyis több mint kétszerese a mostani “Toyota FCHV-adv” modell üzemanyagcella-kötegének, teljesítménye pedig legalább 100 kW. Az üzemanyagcellás rendszerhez emellett nagy hatékonyságú feszültség-átalakító is tartozik. A feszültség növelése lehetővé teszi az elektromotor méretének és az üzemanyagcellák számának csökkentését, így a hajtási rendszer kisebb, olcsóbb, ugyanakkor pedig erősebb.

Teljesen feltöltött tartályokkal a jármű több mint egy héten át képes fedezni egy átlagos japán háztartás teljes áramigényét (10 kWh).

2. Toyota FV2 (világpremier)

 



Hosszúság (mm)

Szélesség (mm)

Magasság

(mm)

Tengelytávolság (mm)

Utasok száma

3.000

1.600

990 (nyugalomban)

2.360

1

1,780 (menet közben)

A Toyota FV2 olyan tanulmány, amely a jövőben is megtestesítheti a Toyota “Öröm Vezetni” filozófiáját – vagyis egy olyan korban, amikor a járműtechnológia már hatalmasat lépett előre. A jármű fizikailag és érzelmileg is kapcsolódik vezetőjéhez, így minél többet használják, annál élvezetesebb a vezetése.

Fizikai kapcsolat: A vezető egy kormánykerék helyett a saját testével irányítja a járművet, előre-hátra, balra-jobbra dőlve. Emellett az autó az intelligens közlekedési rendszeren keresztül más, a közelében haladó járművekkel is kapcsolatban áll, így a Toyota FV2 biztonságosabbá teszi a közlekedést, hiszen sokféle biztonsági információt nyújt, jelezve például a holttérben haladó vagy a kereszteződésben közelítő autókat.

Érzelmi kapcsolat: A Toyota egy folyamatosan fejlődő vezető-autó kapcsolatot képzelt el; olyasfajta bizalmas kötődést és egymás reakcióinak megértését, mint amit a ló és lovasa közt láthatunk. A “Toyota Heart Projektből” származó technológia bevonásával a vezető és a Toyota FV2 együtt fejlődhetnek. A jármű hang- és képazonosító rendszere a vezető hangulatát felismerve és az összesített utazási előzményeket felhasználva úticélokat javasolhat, és a vezetést segítő információkkal könnyíti meg a felhasználó dolgát. A szélvédőre kivetíthető a kiterjesztett valóság (AR)1, emellett pedig tetszés szerint változtatható a karosszéria fényezése és a külső kijelző, még szorosabbá varázsolva ezzel a jármű és a vezető kapcsolatát.

A Toyota egy exkluzív okostelefon-alkalmazást is kidolgozott, amelynek segítségével a felhasználók bepillantást nyerhetnek a Toyota FV2 által kínált élménybe. A ma közzétett alkalmazás ingyenesen letölthető az AppStore2 és a Google Play3 app-platformokról.

Háttérinformáció: a Toyota Heart Project

A Toyota Heart Projekt egy új kommunikációs kutatási projekt a Kirobo és a Mirata humanoid kommunikációs robotok felhasználásával, amelyekben a kommunikációval és mesterséges intelligenciával kapcsolatos technológiák működnek.

Az egyszerű beszéd és beszédértés mellett az emberi és a mesterséges intelligencia érzelmi kommunikációra is képes lesz, vagyis a gép egy nyílt innovációs4 metódus révén megérti majd a hangulatokat, a gesztusokat, és emlékszik a múltban történtekre.

A Toyota Heart Projekt emellett azt is kutatja, hogyan hozható létre az emberrel együtt fejlődő mesterséges intelligencia, ami képes az érzések kifejezésére, kimutatva a szeretetet és a bizalmat. A cél az ember ösztönzése, a harmónia megteremtése az ember és a gép között, élvezetesebbé és gazdagabbá téve ezáltal az életet.

1 Technológia, ami számítógép által generált adatokkal egészíti ki a felhasználó környezetéből érkező információkat

2 Az AppStore az Apple Inc. bejegyzett védjegye

3 A Google Play a Google Inc. bejegyzett védjegye

4 Kutatás-fejlesztési technika, ami a szervezeti kereteken túllépve gyűjti össze a tudást és technológiákat

3. JPN Taxi Concept (világpremier)

 



Hosszúság (mm)

Szélesség (mm)

Magasság (mm)

Tengelytávolság (mm)

Utasok száma

4.350

1.695

1.700

2.750

5

Az új generációs taxi-tanulmány, a japán vendégszeretet ihletével megalkotott JPN Taxi Concept a városi utcák vonzó, új szereplője lehet.

A JPN Taxi Concept könnyű ki- és beszállást kínál, emellett pedig komfortos kocsibelsőt egy akkora karosszériában, amivel még kiválóan lehet manőverezni. A nagyméretű, elektromos mozgatású ajtók és az alacsony, sík padló révén az utasok – különösen a gyerekek és az idősek – szabadon és kényelmesen mozoghatnak. A nagy légterű kabin tervezői az egyszerűséget és a praktikus használhatóságot tartották szem előtt.

A JPN Taxi Concept hajtásáról új, autógázzal (LPG) működő hibrid rendszer gondoskodik; az alacsony környezetszennyezéssel működő hajtáslánc kiválóan illik a taxik üzemmódjához.

A klasszikus taxi-dizájnnal készített jármű utasoldalán elektromos mozgatású tolóajtó található. A láthatóságot és a biztonságot kijelző panelek és jelzőfények növelik.

Az utastér vendégszeretet sugall; kialakítása az univerzális dizájn-elvek modern értelmezését tükrözi. Az utasokat nagyméretű kijelző tájékoztatja az útvonalról és a díjszabásról. A klímaberendezés és a kabinvilágítás szintén a lehető legmagasabb szintű komfortot szolgálja. A vezető munkáját a taxizás igényeinek figyelembe vételével kialakított műszerek segítik.

A jármű a japán Vidékfejlesztési, Infrastrukturális, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztérium kiírásával összhangban készült, ami a helyi igényekhez illő, akadálymentesített taxik és buszok tervezésére szólt.

4. Voxy Concept és Noah Concept (világpremierek)

 

Voxy Concept (benzinmotoros jármű;         

Noah Concept (hibrid hajtású jármű)
áramvonalas dizájn)                                      

Jármű

Hosszúság (mm)

Szélesség (mm)

Magasság (mm)

Tengelytávolság (mm)

Utasok száma

Voxy Concept (a képen)

4.710

1.730

1.825

2.850

7

Noah Concept (a képen)

4.695

1.695

1.825

2.850

7

A Voxy és a Noah tanulmányautók új generációs, tágas mini egyterűek, amelyek a családok számára szükséges, bőséges térkínálatot derűs belső kialakítással, kiváló használhatósággal és alacsony üzemanyag-fogyasztással ötvözik. Az új, alacsony padlós kialakítás rendkívül könnyű ki- és beszállást biztosít a kategória legtágasabb utasterébe. A hétüléses járművek második üléssorában ultrahosszú úton csúsztatható Kapitányi Ülések1 találhatók – elsőként ebben a járműkategóriában –, így az ülések sokféleképpen elrendezhetők.

Mind a Voxy Concept, mind pedig a Noah Concept felszerelhető a 2,0 literes benzinmotorral vagy a kategóriában első ízben alkalmazott full hybrid hajtással. A hibrid akkumulátorok optimális elhelyezésével sikerült megőrizni a mini egyterű tágas csomagterét; az autó üzemanyag-fogyasztása és hatótávolsága a kategória legjobbja.

A járművek az “Adjunk teret az érzelmeknek” dizájn-szemlélet alapján készültek, és karosszériájuk még oldalnézetből is jól érzékelteti az utastér tágasságát. A két jármű eltérő benyomást kelt, ám mindkettő igen vonzó megjelenésű. A Noah Concept elölnézete egy kompakt egyterű kifinomultságát idézi, a Voxy Concept pedig exkluzív aerodinamikai elemekkel hangsúlyozza ki az autó alacsony tömegközéppontját, a karosszéria meggyőző szélességét és a jármű határozott kiállását.

A Noah és a Voxy tanulmányautók Welcab2 változataihoz egy előre irányuló rámpa és személyre szabott ülés tartozik, amelyek megkönnyítik a kerekes székhez kötött autósok életét. A két tanulmányautó a Welcab új irányzatát is szemlélteti, vagyis hagyományos módon is használhatók az olyan helyzetekben, amikor nincs szükség kerekes székre. A kényelmes kerekesszékes használat érdekében a tanulmányautók számos kerekes székkel kompatibilisek, köztük egy olyannal is, amit a Toyota egy emelő szerkezettel együtt fejleszt.

A Noah és a Voxy sorozatgyártású változatai 2014 elején jelennek meg a japán piacon.

1 Az első sor üléseihez hasonló utasülések a mini egyterű második és harmadik üléssorában

2 A Toyota különlegesen felszerelt járművei azok számára, akik fizikai segítségre szorulnak

5. Aqua G Sports

 

Hosszúság (mm)

Szélesség (mm)

Magasság (mm)

Tengelytávolság (mm)

Utasok száma

4.055

1.695

1.420

2.550

5

Az Aqua G Sports egy élvezetesen vezethető, sportos kompakt hibrid, erőteljes, inspiráló stílussal és kiváló üzemanyag-fogyasztással. A jármű teljes tuningját a GAZOO Racing* pilótái végezték, hogy a vásárlók mind szélesebb rétege élhesse át a versenyzés hangulatát és a vezetés örömét.

Az Aqua G Sports sorozatgyártású változata a tervek szerint november végén jelenik meg a japán piacon.

* A GAZOO kezdeményezés része; a program célja az autózás kultúrájának népszerűsítése és a Toyota “Öröm Vezetni” üzenetének terjesztése. A GAZOO Racing lehetővé teszi, hogy a tesztpilóták a versenyzés révén is részt vegyenek az egyre jobb autók kifejlesztésében.

6. Toyota i-Road

Hosszúság (mm)

Szélesség (mm)

Magasság (mm)

Tengelytávolság (mm)

Utasok száma

2.350

850

1.445

1.700

2

A Toyota i-Road egy ultrakompakt mobilitási eszköz, ami a motorkerékpárok praktikumát egy autó kényelmével és stabilitásával ötvözi, olyan élvezetes vezethetőséget kínálva, amit sem egy motorkerékpártól, sem pedig egy autótól nem várhatunk.

A kompakt méretű, zárt kabinnal készített, 850 mm hosszú járműben az újonnan kifejlesztett Aktív Dőlés rendszer működik, ami automatikusan fel-, illetve lefelé mozdítja az első kerekeket, optimális dőlésszöget és stabil futást biztosítva, így az utasok példátlan összhangban mozognak együtt a járművel.

A jövő évtől kezdődően a Toyota i-Road ellenőrző teszteken vesz rész Japánban, a Toyota Cityben működő Ha:mo városi közlekedési rendszerben, valamint a franciaországi Grenoble-ban megjelenik egy elektromos hajtású ultrakompakt városi járművek megosztását vizsgáló projektben is.

7. FT-86 Open tanulmány (japán premier)



Hosszúság (mm)

Szélesség (mm)

Magasság (mm)

Tengelytávolság (mm)

Utasok száma

4.240

1.775

1.270

2.570

4

Az FT-86 Open tanulmányautó a hátsókerékhajtású “86” sportkocsi alapjaira épül, bemutatva annak egy újabb lehetséges változatát.

Elektromos mozgatású vászontetejével ez a jármű a nyitott tetős autózás izgalmával fűszerezi a keménytetős 86-os vezetési élményét. Az új, kifejezetten a Tokiói Autókiállításra készült “Villámvörös” fényezés némi csavarral dobja fel az ikonikus sportkocsi-v

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....