autóbusz

Troli, légvezeték nélkül: e-busz villámtöltési technológia

2017.12.05.

Az ABB 20 millió dolláros megbízást kapott a svájci buszgyártó cégtől, a HESS-től, hogy 20 elektromos buszt kiszolgáló villámtöltési technológiát és ehhez kapcsolódó infrastruktúrát szállítson a franciaországi Nantes városa számára. A buszokat a város tömegközlekedési vállalata, a Société d'Economie Mixte des Transports de l'Agglomération Nantaise (Semitan) fogja üzemeltetni.

 A kiválasztott buszmegállókban az utasok fel- és leszállásakor végzett töltés során a töltők 600 kilowattos teljesítménnyel, 20 másodpercig töltik a nantes-i buszok tetejére szerelt akkumulátorokat. Az ABB megoldásának egy másodpercnél is rövidebb idő szükséges ahhoz, hogy a buszt a töltőpontra csatlakoztassa, így ez a világ leggyorsabb villámtöltési csatlakoztatási technológiájának minősül. A járat végállomásán végzett további 1-5 percnyi töltés biztosítja az akkumulátorok teljes feltöltését.



Az ABB villámtöltési technológiája és fedélzeti hajtásrendszerhez tartozó berendezései az innovatív TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) megoldás részei, amely e területen a világ vezető technológiája.

A flottához tartozó járművek a Nantes történelmi belvárosát a Loire folyótól délre elterülő városrészekkel összekötő Busway Bus Rapid Transit (4-es vonal) buszvonalon fognak közlekedni. Az új buszrendszer 35%-kal növeli a személyszállítási kapacitást, így óránként megközelítőleg 2500 ingázó számára biztosít fenntartható tömegközlekedést. A buszvonal 2006-os üzembe állítása óta az utasok száma megnövekedett, így a járatok túlzsúfolttá váltak. A HESS 24 m hosszú, teljesen elektromos meghajtású buszait, az ilyen típusú járművek közül a világon először szerelik fel villámtöltési technológiával, ami növeli a személyszállítási kapacitást, megteremti a kibocsátásmentes tömegközlekedést és a zajszennyezést is csökkenti. Az e-buszok várhatóan 2018 végére állnak üzembe.



- Ehhez az egyedülállóan új technológiához nincs szükség légvezetékekre. A technológia csendes, kibocsátásmentes tömegközlekedést biztosít, reális alternatívát kínál a hagyományos, fosszilis üzemanyaggal üzemelő buszokkal szemben, és követendő modellt állít a jövő városi közlekedése elé  – nyilatkozta Claudio Facchin, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójának vezetője. „A projekt jól példázza az ABB törekvését, hogy a technológia és innováció segítségével többlet értéket teremtsen az ügyfelek számára, és megerősítse a preferált partneri pozíciónkat, hogy a Next Level stratégiánkkal összhangban jelentősen hozzájáruljunk az erősebb, intelligensebb és zöldebb villamosenergia-hálózatok kiépítéséhez.”    

Az ABB energiahatékony hajtáslánc-technológiájával felszerelt új e-buszok mindegyike 151 utast tud szállítani. A hajtáslánc-technológia részei: vontatási- és segédüzemi átalakítók, állandó-mágneses motorok, jármű tetejére telepített akkumulátorok és energiaátviteli rendszerek.   



 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.12.11
Átadta a Schmitz Cargobull az utolsó pótkocsit a Waberer’s számára a 2017-ben megrendelt szériából....
2017.12.11
Jérôme Boateng karácsonyra meglepte magát egy Hummerrel. A kocsi tele van extrákkal. ..
2017.12.11
Advent második szombatján ismét műszaki ellenőrzést tartottak az osztrák rendőrök Nickelsdorfnál és....
2017.12.10
Frankfurtban a nemzetközi repülőtéren totális káosz alakult ki a hó miatt vasárnap délután és este....
2017.12.10
Igazi sikersztori Németh János karrierje: tizenöt évvel ezelőtt, egyetemistaként kopogtatott be a....
2017.12.10
A feldíszített környezetkímélő és akadálymentes Solaris–Škoda trolibusz különleges megjelenéssel és....
2017.12.10
A japán prémiumgyártó bemutatta az LX terepjáró három helyett két üléssoros kiadását, ami óriási....
2017.12.10
Az ingyen letölthető alkalmazás az autósok elől elrejtett, kihasználatlan parkolóhelyeket teszi....
2017.12.10
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Párizsi Lotrec Car ..
2017.12.10
Budi Hari Pujiono Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....