Hankook

Újabb elektromos Audik kapnak Hankook gumiabroncsokat

2022.08.03.

Az Audinál több modellt – ideértve az Audi e-tron, az Audi e-tron Sportback és az Audi e-tron GT modelleket is – a Hankook lát el elsőszerelt abroncsokkal, mostantól pedig az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron is Hankook abroncsokon gurul ki a gyárból.

Az elektromos járművek sokak szerint a jövő fentartható közlekedésének egyik alappillérei lesznek, az viszont biztos, hogy piacuk már napjainkban is folyamatosan nő. A villanyautók iránti egyre fokozódó kereslet pedig már a jelenben is olyan igényeket teremt, amikre a prémium abroncsgyártó Hankook nem csak fel van készülve, de már jó ideje ki is tud szolgálni. Az elektromos Porche Taycan már ev specifikációjú Hankook abroncsokon hagyja el a gyárat, egy együttműködés keretében a Volkswagen legelső, teljesen elektromos SUV-ja, az ID.4 az első naptól kezdve az abroncsgyártó kifejezetten elektromos járművekre fejlesztett abroncsán, a Ventus S1 evo 3 ev-n gurul ki a szalonokból, míg a korábbi Audi RS modellek és az Audi e-tron mellett 2021-től Hankook Ventus S1 evo 3 ev abroncsokkal szerelik fel a nagyteljesítményű Gran Turismo Audi e-tron GT quattro típust is.

A legújabb Audi modellek – a Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron – már szintén az elektromos járművek egyre bővülő portfóliójába tartoznak, és a korábbi sikeres együttműködések után ezekhez a modellekhez is a Hankook szállítja egyedi gumiabroncsait gyári elsőszerelésként. Az Audi két új, sportos, kompakt SUV-je a vonzó formaterv mellett számos műszaki újítással is büszkélkedhet. Ugyanakkor a tisztán elektromos hajtáshoz olyan gumiabroncsra van szükség, amely magabiztosan képes ezt a technológiát átvinni az utakra: a Hankook Ventus S1 evo 3 ev gumiabroncsot kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztették ki, így képesek maradéktalanul ellátni ezt a feladatot.

- Az Audi fejlesztői partnereként számos sikeres projektet valósítottunk meg együtt az elmúlt években – mondja Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke. „Az, hogy a megfelelő gumiabroncsok biztosításával elősegíthetjük a portfólió elektromos járművekre való átállását, nagyon fontos számunkra, hiszen ezzel hozzájárulunk az egyre fentarthatóbb közlekedéshez.”

A fenti tulajdonságok különösen fontosak az elektromos járművek gumiabroncsai számára. Ezek a tényezők ugyanis elősegítik az akkumulátor teljesítményét, és ezáltal növelik a jármű hatótávolságát, ugyanakkor biztonságosan hordozzák a koncepcióból adódó nagyobb járműtömeget. Hogy mindez egyetlen abroncsban megvalósulhasson, a Hankook mérnökei a Ventus S1 evo 3 ev-t egy speciális, nagy teljesítményű aramid hibrid szálból készült kétrétegű vázzal látták el. Ez egyfelől nagyon erős stabilitást biztosít, másfelől a méretéhez képest alacsony menetkész tömeget ad a gumiabroncsnak. Szintén fontos a Ventus S1 evo 3 ev-ben használt futókeverék, amelyet az elektromos mobilitás igényeihez igazítottak: a kiemelkedően nagy nyomaték nedves és száraz útfelületen egyaránt kiváló tapadást biztosít, ugyanakkor optimalizálja a gördülési ellenállást is.

Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron 20 és 21 colos méreteiben a csökkentett oldalfalmagasság miatt további acél megerősítést alkalmaztak az abroncsperem-területen, így növelve tovább az oldalfal merevségét. Ez a vezetési élménynek is jót tesz, hiszen különösen sportos és azonnali kormányreakciót eredményez.

A gumiabroncsok belsejében használt Hankook SEALGUARD® tömítőanyag (standard a Hankook 20 és 21  colos modelleken az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron esetében) automatikusan lezárja az akár 5 mm átmérőjű lyukakat is a gumiabroncs futófelületén. Ez azt jelenti, hogy még egy szög okozta defekt esetén is zavartalanul tud tovább haladni az autó. Ennek köszönhetően a SEALGUARD®-dal felszerelt járművek esetében nincs szükség pótkerékre, ami több helyet és alacsonyabb súlyt jelent – utóbbi szintén különösen fontos szempont egy elektromos jármű hatótávja szempontjából – ráadásul a potenciálisan balesetveszélyes útmenti kerékcserék is elkerülhetőek. A Hankook SEALGUARD® technológiájával felszerelt gumiabroncsok biztonsági előnyeik mellett továbbra is a megszokott kényelmet nyújtják, mivel alapvető felépítésük nem különbözik a SEALGUARD® nélküli gumiabroncsoktól.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....
2024.05.07
Az elmúlt években a globális ellátási láncokra soha nem látott nyomás nehezedett a világgazdaság....
2024.05.07
A baleset a Balaton felé vezető oldalon, Szabadbattyánnál akadályozza a forgalmat - máshol is....
2024.05.07
- Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az....
2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....