BMW

Úttörő kutatási prototípust mutatott be a BMW

2016.02.27.

A „Vehicular CrowdCell” elnevezésű mobil femtocella-technológia jelentős mértékben növeli az autóban és a jármű környezetében hozzáférhető mobilinternet-hálózatok lefedettségeit és jelerősségüket, amellyel a vállalatcsoport az utazás közben elérhető mobil szélessáv járműtechnológiai alapjait fekteti le.

A Barcelonában 2016. február 22-25. között megrendezett idei Mobil Világkongresszuson ­– amely a berlini IFA Szórakoztató Elektronika Kiállítás mellett a legfontosabb mobilkommunikációs kiállítás és vásár Európában - a BMW Group a „Vehicular CrowdCell” névre keresztelt kutatási projektet tárta a nagyközönség elé, amely az egy évvel ezelőtti barcelonai kiállításon bemutatott „Vehicular Small Cell” járműtechnológia-koncepció továbbgondolt, kibővített változata.

Amíg utóbbi a mobil femtocella-technológiának köszönhetően optimalizálja az autóban hozzáférhető mobilinternet-lefedettségeket, addig a vadonatúj „Vehicular CrowdCell” már az adatátvitel sebességét és a jármű környezetében elérhető mobilinternet-lefedettségek jelerősségeit is jelentős mértékben növeli. A BMW Group az autóipari kommunikációs technológiák terén élen járó peiker céggel és a vezeték nélküli szolgáltatásokat fejlesztő Nash Technologies vállalattal együttműködve készítette el a „Vehicular CrowdCell” technológiával felszerelt BMW kutatási prototípust.


A széleskörű multimédia-szolgáltatások átfogó használatának és az okoseszközök által elterjesztett zene-, illetve videómegosztásoknak köszönhetően a mobil adatátvitel sebessége rohamos növekedésen ment keresztül, a technológia fejlődése pedig a jövőben a mobilinternet-hálózatok egyre stabilabb lefedettségét és jelerősségét igényli. Az úttörő femtocella-technológia nagyszámú alkalmazása és a már meglévő bázisállomások femtocellás korszerűsítése is eme technológiai követelményt váltaná valóra.

2015-ben a BMW Group a peiker és a Nash Technologies partnerekkel együttműködve a világon elsőként mutatta be az autóba integrált mobil femtocella-technológiát: a „Vehicular Small Cell” névre keresztelt koncepció a jármű antennáján keresztül optimalizálja az autóban hozzáférhető mobilinternet-lefedettségeket. Az úttörő járműtechnológiát idén a „Vehicular CrowdCell” innovációja emeli minden korábbinál magasabb szintre: a mobil femtocellák a jármű aktuális helyzetében elérhető mobilinternet-hálózatok lefedettségeihez és jelerősségeikhez dinamikusan alkalmazkodva aktiválódnak, a szükséges adatátvitel sebessége és mennyisége szerint.

A „Vehicular CrowdCell” kutatási prototípus gyakorlati előnyei

A „Vehicular CrowdCell” kutatási prototípus egyik legoptimálisabb hétköznapi felhasználása az autómegosztó szolgáltatások járműparkjában valósulhat meg - a város számos pontján parkoló elektromos autók ugyanis így egyszerre mobil és fix lefedettség-, illetve jelerősítő funkciót is betöltenének, rendkívüli hatékonyságot garantálva. A technológia dinamikusan alkalmazkodna a hálózathoz kapcsolódó felhasználók számához, a sávszélesség és a hálózati jelerősség igényei szerint aktiválva a mobil femtocellákat, s mint ilyen, a mobilinternet-hálózatok teljesítménye folyamatosan a felhasználók igényeihez igazodna. Az okostelefonok felhasználói főként a nagyobb adatátviteli sebességben és a fehér foltoktól mentes hálózati lefedettségben profitálnának a technológia elterjedéséből – különösen azokon a területeken, ahol a természeti vagy infrastrukturális környezet okán kisebb a hozzáférhető mobilinternet-hálózatok lefedettsége.

A BMW Group hosszú évek óta azon piacvezető autógyártók egyike, akik élen járnak a vezető, a jármű és a környezet közötti állandó, interaktív kapcsolat megteremtése és fenntartása terén. A vállalatcsoport a BMW ConnectedDrive innovatív szolgáltatásainak részeként megállás nélkül dolgozik a jövőbe mutató digitális szolgáltatások kifejlesztésén és elterjesztésén.  A „Vehicular CrowdCell” elnevezésű kutatási prototípus az utazás közben elérhető mobil szélessáv járműtechnológiai alapjait fekteti le.
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.02.19
Nem túl közismert tény, de a gyárak engedélyével, közel másfél éve készülnek kézi munkával modern....
2017.02.19
Harald Krüger a BMW elnök-vezérigazgatója egy spartanburgi nyilatkozatában kifejtette, hogy a....
2017.02.19
Chen Ding Yuan Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.02.19
Az „okos autópályák” bevezetése a gyorshajtási bírságok jelentős növekedését eredményezte – derült....
2017.02.19
A 2017-es szezon új korszakot jelent a Forma-1 történetében, új szabályokkal, és ami számunkra a....
2017.02.19
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Belvíz. ..
2017.02.19
Saját bőrünkön is érezzük ha emelkedik a légszennyezettség: többet köhögünk, tüsszögünk, fújuk az....
2017.02.19
Tóbiás és Balambér hétről hétre tartogat számotokra egy-egy történetet, amely segítségével játszva....
2017.02.19
Az egyedi tanulmányt Akio Toyoda, a Lexus márkaimázsért felelős vezetője mutatta be a floridai....
2017.02.19
Különleges tárlattal csábítja a rajongókat a Porsche Múzeum Stuttgartban. A látogatók most....