szállítás

Versenyhátrányt okoz a kihasználatlan Duna

2014.07.09.

– A vízlépcsők hiánya gazdasági, kereskedelmi, energetikai és környezeti kárt okoz az országnak – mondta Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke a Napi Gazdaságnak.

A lap szerdai számában arról ír, hogy a szakember tanulmánya szerint az elmúlt tíz évben átlagosnak tekinthető a Dunán 2009-ben mért 2,5 méteres vízállás, a folyam hazai szakasza emiatt évente csak 180-270 napon át hajózható az előírt 2,5 méteres merüléssel, míg ez Ausztriában a vízlépcsők segítségével 350 napon át tart.


Bencsik Attila számítása szerint a magyar szakaszon az említett okból az áruszállító hajók kevesebb terhet vihetnek, ami 2009-ben például 27,4 millió euró veszteséget jelentett, a teljes árumennyiség 73 százaléka export volt, így a nem megfelelő hajózhatóság a magyar exportáru versenyképességét egy év alatt 20 millió euróval rontotta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....
2024.05.05
A Nissan ikonikus családi SUV-ja újabb lépést tesz a vadonba az N-Trek változat bevezetésével,....
2024.05.05
A jegyárak emelésének oka egészen különleges.   ..
2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....