Budapest
Csaknem 4 ezer kilométer út megtétele és 9 mozgásban töltött nap után vasárnap este véget ért a 4. eTourEurope rally. A távot két magyar csapat is teljesítette: Budapest és a Magyar Elektromobilitás Szövetség Voltswagen Budapest néven, Volkswagen e-Golffal versenyző csapata és az Autónavigátor.hu Ford Focus Electric-kel versenyző pilótái.
Június 16-án nemcsak itt fejeződött be az aznapi szakasz, hanem a Hősök terén színes családi programmal, sokféle elektromos jármű kipróbálásának lehetőségével, az elektromosautó-importőrök és környezettudatos szemléletet képviselő cégek, szervezetek bemutatkozásával, valamint „Budapest electric” néven rekordkísérlettel is ünnepelt a szervező Magyar Elektromobilitás Szövetség. A szövetség felhívására több mint 100 e-jármű adott egymásnak randevút a téren.
- Magyarország a régió vezető állama lehet az elektromobilitás terén, a kormány direkt ösztönzőkkel segíti idén is az elektromos járművek terjedését, valamint támogatja a szükséges háttéripar kiépítését – mondta a záróeseményen Lepsényi István. Az államtitkár közölte: Magyarországon több mint 2300 zöld rendszámos autó közlekedik, ami jelentős mennyiség a környező országokhoz viszonyítva, de a kormány várakozásai szerint 2020-ra ez a szám megtízszereződhet. Lepsényi István a töltőinfrastruktúra kiépítése és a járművek elterjesztése mellett a kutatás-fejlesztés támogatását és a háttéripar kiépítését is jelentős feladatnak nevezte.
Dr. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a rendezvényen elmondta, hogy Budapesten egy éven belül több száz töltőpont jön létre. Kiemelte, hogy a közösségi közlekedés többségét a fővárosban már most is elektromos hajtású járművek bonyolítják, de a zöld rendszámos autók száma is megduplázódott Budapesten.
Werner Hildebrand-Hansen az országhatárokat átlépő elektromos autózás jelenlegi technológiai és egyéb korlátairól, valamint az ezek leküzdésére vonatkozó jó gyakorlatokról beszélt. Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke felhívta a figyelmet az e-mobilitás előtt álló kihívásokra és az elektromobilitás gyorsabb ütemű fejlődése érdekében elvégzendő feladatokra. A kormányzat és a piaci szereplők partnerségen alapuló, szoros és hatékony együttműködésére ösztönzött annak érdekében, hogy az e-közlekedés népszerűbbé váljon.
A Magyar Elektromobilitás Szövetség álláspontja szerint rövid időn belül olyan modell kidolgozására van szükség, amely a terveknek megfelelő ütemezésben és határidőkre – Budapesten 2018 első negyedévére – biztosítja a töltőhálózatok telepítését és üzemeltetését a fővárosban, a vidéki városokban és a gyorsforgalmi utak, autópályák mentén egyaránt.