Dakar Rali

A Toyota Gazoo Racing dakari különítménye biztos dobogós helyen

2018.01.20.

A hét eleji kényszerpihenő után káprázatos formában folytatták a versenyt a Toyota Gazoo Racing South Africa versenyzői, szerdán Ten Brinke, csütörtökön Al-Attija aratott szakaszgyőzelmet - írja közleményében a cég kommunikációs ügynöksége.

Miután a rendezők hétfőn törölték a Dakar aznapra tervezett gyorsasági szakaszát, az idén negyvenedik alkalommal megrendezett tereprali másnap a lehetőségekhez képest zavartalanul folytatódott. A dél-afrikai Giniel de Villiers (a 2009-es Dakar győztese) a

második helyen zárta a napot. Nászer el-Attija számára kevésbé alakultak kedvezően az események, és ezen a ponton csak remélhette, hogy megfordul a szerencséje.

El is jött az ő ideje, de másnap, a rali 11. napján még nem őt, hanem Bernhard ten Brinkét ünnepelték a Toyota rajongói. A holland versenyző a második ellenőrző ponttól végig vezette a mezőnyt, és heroikus küzdelemben tartotta magától távol a nyakában lihegő

ellenfeleket, köztük csapattársát, Nászer el-Attiját – aki az első és a harmadik szakaszon elért győzelme után mindennél jobban szeretett volna egy harmadik strigulát is húzni a neve mellé.

Ezt csütörtökön, a 14 napos maratoni verseny 12. napján meg is tehette. A 793 kilométeres szakaszon Bernhard ten Brinke rajtolt elsőként, de az első ellenőrző pontnál már mindkét Toyotás csapattársa megelőzte, így a Hiluxok futottak a mezőny élén. Az állás percről percre változott, ám a végső összesítésnél a kétszeres Dakar-győztes (2011, 2015) katari versenyző, Nászer el-Attija bizonyult a leggyorsabbnak.

Ezzel a pénteki, utolsó előtti szakaszt megelőzően nem változott az összesített rangsor: a Toyota Gazoo Racing South Africa pilótái a harmadik (el-Attija), negyedik (ten Brinke) és ötödik (de Villiers) helyről indítanak támadást az élen haladók ellen. Hátrányuk az első

helyezetthez képest meghaladja az egy órát, a Dakar azonban kiszámíthatatlan és kegyetlen verseny, ahol a legapróbb hiba is végzetesnek bizonyulhat. Az utolsó két napon több mint 1200 kilométert kell még megtenniük a versenyzőknek, így a szerencséjük és az állás akár többször is megfordulhat még.

Nem utolsósorban bizakodásra ad okot a pilótáknak a Toyota Hilux versenyautók kiemelkedő szívóssága és ütőképessége: az Overdrive Toyota színeiben futó három versenyző, Peter van Merksteijn (9), Lucio Alvarez (11) és Alejandro Miguel Yacopini (12) nemcsak még mindig versenyben van, de napról napra kapaszkodik felfelé a mezőnyben, így akár extra kellemes meglepetéseket is tartogathat az utolsó két nap. Ugyanez igaz a dízelmotoros Land Cruiserrel versenyző Akira Miurára, aki immár az összetett 26. helyen autózva vezeti a szériaautók mezőnyét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....