Toyota Supra

A Toyota Supra gyorsabb lehet a Lexus LFA-nál

2019.01.26.

Egy amerikai autós szakfolyóiratnak adott interjújában ígéretes kijelentéseket tett Tada Tecuja, a Toyota GR Supra projekt főmérnöke: úgy véli, fantasztikus köridőt futhat a Nürburgringen a sportkupé.

A németországi Nürburgring északi nagyköre, a Nordschleife a világ leghíresebb és egyik legtechnikásabb versenypályája. Nem véletlenül vált megkerülhetetlen mércévé minden autógyártó számára, hiszen a 20,8 kilométeres, rendkívül változatos pályán mutatott menetdinamika megbízhatóan előlegezi meg az autók közúti teljesítményét, az itt futott köridő pedig referenciapontként alkalmas az egyes modellek képességeinek összehasonlítására.

„Még nem végeztünk hivatalos mérést a Nürburgringen” – mondta el a Road & Track magazin újságíróinak a Toyota GR Supra világpremierjén Tada Tecuja, a modell fejlesztéséért felelős főmérnök, rámutatva, hogy a Supra minden bizonnyal belefutna a 250 km/h-s leszabályozásba, így nem tudna teljesen kibontakozni. „Egy nap talán kiiktatjuk a sebességhatárolót, és nekifutunk egy mért körnek. De valójában az autó már így, jelen formájában is nagyon gyors, könnyedén körbemegy nyolc percen belül a pályán. 7:50, 7:40 körüli idővel – gond nélkül.”

Ez különösen izgalmasan hangzik annak fényében, hogy a Lexus LFA hasonló köridőkre volt képes: 2010-ben 7 perc 38 másodpercet futott vele a Zöld Pokolban Horst von Saurma német autós szakújságíró, elismert Nürburgring-specialista. Míg azonban az LFA egy 560 lóerős, 375 ezer dollárba kerülő szupersportkocsi volt, a Toyota Supra 340 lóerős, kezdőára pedig alig több 50 ezer dollár. A teljes igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy az 571 lóerős, áthangolt sebességváltójú, feljavított aerodinamikájú, feszesebb futóművű LFA Nürburgring Edition valaha mért legjobb körideje ennél sokkal kedvezőbb: 7 perc 14,64 másodperc volt. Ugyanakkor a GR Supra tökéletes alanya lehetne a Toyota hivatalos gyári tuningprogramjának, hiszen azt ugyanaz a Gazoo Racing tartja kézben, akik az ötödik generációs Supra fejlesztéséért is feleltek. A Toyota ugyan eddig egyetlen szót sem ejtett egy esetleges Supra GRMN csúcsverzióról, de logikus és stílusos megkoronázása lenne a modell visszatérésének.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....
2025.12.10
Willi Webert (83 éves) kedden este kirabolták stuttgarti villájában – írja a Bild.   ..
2025.12.10
A hideg reggeleken sok sofőrnek gondot okoznak a bepárásodott ablakok, ami nemcsak idegesítő tud....
2025.12.10
Az Audi Hungaria motorgyárában teljes erővel zajlik a felkészülés a MEBeco új generációs elektromos....
2025.12.10
A bécsi Schwechati repülőtéren a Mikulás modern repülőgépet választott szán helyett. Kicsiknek és....
2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..
2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....