GMC

30 évig volt a világ leggyorsabb pickupja – GMC Syclone

2021.11.10.

Azt mindig illik tudni, hogy egy adott kornak melyik volt a leggyorsabb autója, de mi van a pickupokkal, ahol egyeduralkodó volt egy GMC harminc éven át?

1991-ben, amikor bemutatták a GMC Syclone-t, még nagyon más idők jártak. Még nem akart mindenki haszongépjárművekkel járni a közúti forgalomban, noha Amerikában már akkor is bőségesen virágzott a pickup kultúra. Az viszont még arrafelé is szokatlan volt, hogy egy 280 lóerős, 4,3 literes, turbós V6 motort dobjanak egy pickup orrába. Nem véletlen, hogy a GMC Syclone 30 évig volt a világ leggyorsabb pickupja, ezzel pedig csatlakozott azon autócsodák nem túl népes sorába, amik évtizedeken keresztül képesek voltak valamilyen rekordot fenntartani.

Ma már persze nem akadnánk fent a 4,3 másodperces 0-100-as gyorsuláson, ahogy a 12,9 másodperces negyedmérföld sem tűnne ki az egyre gyarapodó, és egyre gyorsabb, egyre erősebb városi terepjárók, crossoverek, SUV-k tömegéből. Akkoriban viszont szupersportautókat vert el kőkeményen a GMC Syclone. Rövid váza alatt a Chevrolet Astro kisbusz összkerékhajtása dolgozott, és egészen a Ram 1500 TRX érkezéséig nem volt ellenfele.

Eredetileg a General Motors elvetette egy nagy teljesítményű platós ötletét, hiszen nem látták értelmét, hogy szuperautókkal versengjenek. Ugyanakkor egy bizonyos Kim Nielsen, aki akkoriban a GM-nél dolgozott mérnökként, kitartott a projekt mellett, annak ellenére, hogy tisztában voltak vele: egy ilyen fejlesztés 7 évet és 200 millió dolláros költséget emészt fel. Hogy begyorsítsa a projektet, Nielsen felkért két tapasztalt céget is, hogy megmérkőztesse őket. Mind az ASC/McLaren, mind a Production Automotive Services (PAS) előállt a saját ötleteivel, és a legjobb terv elkészítője kapta meg a szerződést.

Végül a PAS jött ki győztesként, így ők végezhették a fejlesztést, az emissziós és megbízhatósági teszteket, és végül ők is építhették meg az autót. Végül a Syclone egy rétegmodell maradt, meglehetősen karcsú eladási adatokkal. 1991-ben 2995 darabot, míg egy évvel később mindössze 3 darabot gyárottak belőle. Ettől függetlenül már senki sem veszi el tőle a címet, hogy 30 éven keresztül volt a világ leggyorsabb pickupja, és ettől a ténytől máris az egekben van a használt változatok ára.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....