elektromobiltás

Elektromos meghajtás extrém hidegben: BMW iX3, i4 és iNEXT

2019.04.10.

A BMW i divízió hamarosan érkező mesterhármasának prototípusai egymással karöltve méretnek meg a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában. A sorozatgyártást megelőző átfogó felkészülés a 2020-ban és 2021-ben esedékes piaci premiereket vetíti előre.

A BMW i divízió teljes erőbedobással készül tisztán elektromos meghajtású modelljei következő nemzedékének bevezetésére: a hamarosan debütáló mesterhármas prototípusai ezekben a napokban teljesítik a BMW Group svédországi tesztközpontjában a sorozatgyártás előtti átfogó tesztprogramot. A sarkvidéki fagyban a jövőre érkező BMW iX3, illetve a világpremierjét 2021-ben ünneplő BMW i4 és BMW iNEXT modelleket vallatják a mérnökök, akik a minden részletre kiterjedő tesztprogram keretei között a legextrémebb időjárási körülményeknek és útviszonyoknak teszik ki a prototípusok hajtáslánc-technológiáit, valamint futómű-alkatrészeit.

Az Északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő tesztközpont adottságai ideális feltételeket teremtenek mindehhez: a befagyott tavak jeges felületein és a dermesztő hideg havas tájain nem csupán az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok, de a BMW eDrive hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája és a futóművek vezérlőrendszerei is számot adnak rátermettségükről, kivételesen magas szintű teljesítményszintjükről és megbízhatóságukról.

A BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító stratégiájának következő fejezetét egy forradalmi SAV (Sports Activity Vehicle) modell nyitja meg: a jövőre debütáló BMW iX3 a bajor prémiumgyártó első olyan, sorozatgyártásban készülő modelljeként érkezik meg az utakra, amelyben már a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik. A kivételesen erőteljes elektromos motor és a csúcstechnológiás akkumulátorcellákkal felszerelt, nagyfeszültségű akkumulátor párosa a zéró emisszió mentén átélhető vezetési élmény új dimenzióját váltja valóra.

Több mint 400 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával és a lítium-ion akkumulátor ultragyors DC töltőoszlopról elérhető, óránkénti akár 150 kW sebességű tölthetőségével a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modellje nem csupán a hétköznapok károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitására, de a hosszabbra nyúló utazásokra is kiválóan alkalmas. A tömegtermelésben gyártott BMW iX3 a kínai Senjang városában működő BMW Brilliance Automotive első olyan modellje lesz, amely globális piacra készül.

A BMW i4 eközben a zéró emissziójú vezetési élmény és a lélegzetelállító sportosság harmóniájával kecsegtet: a prémium középkategóriába pozícionált négyajtós kupé a dinamikus kiállás, a magával ragadó teljesítmény és a magas szintű menetkomfort hármas egységét váltja valóra. A modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik majd, amely a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer* tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé.

Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása mindezek mellett sportautósan dinamikus menetteljesítményt is kínál: a BMW i4 mindössze 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig a 200 km/órát is meghaladja. A modell a BMW müncheni gyárában lát majd napvilágot, 2021-től.

A luxuskategória SAV (Sports Activity Vehicle) modelljeinek karosszériaarányait és méreteit örökölve, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve és a nagymértékben automatizált járművezetés valóságát életre keltő rendszerek innovációival a BMW iNEXT páratlanul egyedi módon hozza el a jelenbe a vezetés élményének jövőjét. A modell a BMW Group moduláris szerkezetrendszerét előrevetítve, a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia vezérelve szerint egyesíti az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolati megoldások, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások esszenciáját.

Az iránymutató újítás BMW eDrive hajtáslánc-technológiája a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál. Sőt mi több, a BMW iNEXT a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal és az automatizált járművezetés 3. szintjével felvértezve érkezik meg az utakra. A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója a BMW dingolfingi gyárában készül majd, 2021-től.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....