Scania

A 125 éves Scania mérföldkövei

2016.04.10.

A Scania 2016-ban ünnepli fennállásának 125. évfordulóját, ami egyben 125 év folyamatos fejlődést jelent. A magántulajdonban levő vasúti vagonokat készítő svéd cég 1891-es alapításától a jelenlegi, hálózatba kapcsolt járműveket gyártó vállalat történetében számos pénzügyi nehézségnek és ellenséges felvásárlási kísérletnek állt ellen. És a sikeres utazás folytatódik.

Itt olvashatunk egy rövid összefoglalót a Scania történetéről az 1891-es kezdetektől egészen máig.

1891. A nyitott áru- és normál utasszállító vasúti kocsikat gyártó vállalatot, a Vabist megalapították Södertäljeban. Nagyjából 20 évvel később jött létre a Scania-Vabis a Vabis, valamint a malmöi székhelyű gépgyártó vállalat, a Scania egyesülésével.

1923. August Nilsson, a Scania-Vabis tervezőmérnöke, kifejlesztett egy négyhengeres felülszelepelt motort. Mind a tehergépkocsik, mind a buszok profitálhattak erejéből és megbízhatóságából.

1936. A Scania-Vabis kifejlesztette első dízelmotorját, ami a sajtótesztek során lenyűgözte a szakújságírókat: „Meglepetésemre alig hallottam a motor hangját. De a hatását annál jobban éreztem: a busz úgy gyorsult, mint a kilőtt nyílvessző.” – írta egyikük a tesztút után.

1961. A Scania-Vabis Brazíliában, São Paulo közelében, São Bernardo do Campoban megnyitotta első Svédországon kívüli gyártóegységét.

1969. Egy legenda születése. A Scania bemutatta 350 lóerős 14 literes V8 turbófeltöltős motorját. Abban az időben Európa legerősebb tehergépkocsi motorjának számított, és egyúttal megtestesítette a Scania alacsony fordulatszám melletti nagy nyomaték filozófiáját.

1980. A Scania bevezette a 2-es szériát, az első modulárisan megtervezett járműcsaládot.

1988. Bevezették a 3-as szériát, ami egy évvel később megnyerte a Nemzetközi Év Tehergépkocsija díjat.  Az új termékcsaláddal a Scania képessé vált az ügyfelek igényeire szabott tehergépkocsikat gyártani. 2015-ben ezt a típust választották „Minden idők legjobb teherautójának” a brit Commercial Motor magazinnál.

1995. A 3-as után a 4-es szériát is bevezették, ami egy évvel később megkapta a Nemzetközi Év Tehergépkocsija díjat.

2000. A Scania egymilliomodik járműve elhagyta a gyártószalagot.

2003. Bemutatkozott a Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető (YETD) verseny. Számos győztest koronáztak meg azóta.

2009. A Scania bevezette a Scania Touring távolsági buszt. Történelmi lépésnek könyvelhető el, hogy a Scania a kínai felépítménygyártóval, a Higerrel közösen gyártja Kínában a buszokat a világpiacra.

2010. 730 lóerővel a Scania új V8 motorja a világ legerősebb tehergépkocsi motorja lett, amely kimagasló üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik.

2011. A Scania a törvényi előírások hatályba lépése előtt két évvel mutatta be Európa első Euro 6-os tehergépkocsiját.

2013. Bemutatták az új, hosszú távú fuvarfeladatokra tervezett Streamline termékcsaládot.

2015. A Scania átadta 150.000. hálózatba kapcsolt járművét.

…. és ez 125 év csak a kezdet. Az izgalmas jövő még előttünk van.

A Scania világsikeréhez a Magyarország is hozzájárul, mely a 2005-ben megalakult Scania CER (Közép-Kelet európai Régió) régióban Csehország és Szlovákia részvételével erősíti a piacot. A Scania Hungária Kft. 1995-ben alakult meg. Az első saját tulajdonú biatorbágyi szerviz 1998-as létrejöttét további hat másik követte, a nyugati országrészben Nagykanizsán, Lébényben, Kaposváron, valamint keleten a Budapest-keleti, a tiszaújvárosi és a szegedi telephely megalakulása. A vállalat egészére jellemző szakértelem eredményeképp a Scania Hungária Kft. 2008 augusztusában megkapta a Business Superbrands díjat, mely elismerést azon márkák legjobbjai kapják, akik nem a fogyasztókat célozzák meg, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak ki termékeikkel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.26
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinformtól. ..
2025.04.26
Alapjaiban változtathatja meg, amit eddig a közlekedésről tudtunk. ..
2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....