Scania

13 literes gázmotorral jelentkezett a Scania

2017.11.08.

Olaszországban, az Ecomondo 2017 szakkiállításon tartja világpremierjét a Scania úttörő Euro 6-os gázmotorja. Az OC13 a 410 lóerő teljesítményével hosszú távú fuvarozáshoz és építőipari feladatokhoz egyaránt használható, mivel úgy teljesít, mint egy ugyanekkora méretű dízelmotor.

Az újonnan kifejlesztett, Euro 6-os gázmotor a Scania 13 literes erőforrásán alapul, és ez a Scania fenntartható szállítási megoldásokat nyújtó kínálatának legfrissebb tagja, amely 15–90 százalékos CO2-csökkenést biztosít. - Nagy reményeket fűzünk az ezzel az egyedülálló 13 literes motorral felszerelt tehergépkocsikhoz – mondta Henrik Eng, a Scania Trucks városi járműveinek termékigazgatója.



Európa-szerte számottevő érdeklődés tapasztalható a potenciális ügyfelek körében az iránt, hogy gázzal üzemeltethessék járműveiket, köztük a hosszú távú fuvarozásra használt járműveiket is, és ez a motor minden tekintetben megfelel ezeknek az igényeknek. Nem utolsósorban Olaszországban is nagy igény mutatkozik egy olyan megoldás iránt, amely a gázüzem összes előnyét biztosítja a teljes körű üzemeltetési gazdaságosság terén, hátrányok nélkül.

Az új, 410 lóerős motor 2000 Nm nyomatékot szolgáltat 1100–1400-as percenkénti fordulatszám-tartományban – ezek az adatok jól összemérhetők a hasonló méretű dízelmotorok paramétereivel. Cseppfolyósított földgázzal (LNG) egy szokványos, 40 tonnás nyerges szerelvény 1100 kilométert is megtehet egyetlen tankolással. Két LNG-tartállyal a hatótávolság elérheti az 1600 kilométert.



A Scania új, 13 literes gázmotorja most tartja első bemutatkozását az olaszországi Ecomondo fenntarthatósági szakkiállításon. A 410 lóerő teljesítményével és a már 1000-es percenkénti fordulatszámtól kifejtett 2000 Nm nyomatékával az olasz utakon szokványos nyerges szerelvényekkel végzett hosszú távú fuvarozáshoz elvárt teljesítményt és hatótávolságot (LNG-tartályokkal) nyújtja.

- Mostanáig a gázmotorok túl gyengék voltak és túl kicsi volt a hatótávolságuk ahhoz, hogy ténylegesen használhatók legyenek a nehezebb súlyú fuvarfeladatokhoz. A Scania azonban megoldotta ezeket a problémákat ezzel a motorral, így mostantól alacsonyabb CO2-szinteket és nagyobb nyereségességet tud kínálni az ügyfeleknek” – mondta Johan Mühlbach, a Scania Trucks gázüzemű termékeinek menedzsere.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....
2025.12.09
Milan Nedeljković lesz a BMW AG igazgatótanácsának új elnöke. A müncheni központú vállalatcsoport....
2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....
2025.12.09
A Lexus újraértelmezi az LS betűszót. Jelentése többé nem „Luxury Sedan”, hanem „Luxury Space”,....
2025.12.09
Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air -....
2025.12.09
Kigyulladt egy kamion az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán Hernádnál, ezért a sztráda....
2025.12.09
A benzines csúcsmotorral is kipróbáltuk a BMW 2-es Gran Coupét. Jó utazóautó igényes ügyfeleknek. ..
2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..