szentgotthárd

200 lóerős szentgotthárdi motor az Opel Astra GTC-ben

2014.01.07.

A háromajtós Astra kínálatában is megjelent a korszerű 1,6-os benzines turbómotor erősebb változata.

Aki erős motorral szeretne venni Astra GTC-t, de nincs szüksége a 280 lóerős OPC sportváltozat tudására, jól járhat az új 1,6 literes, 200 lóerős turbófeltöltésű erőforrással. Menetteljesítményei ezzel is szenzációsak a kategória egyik legnehezebb modelljének számító Astra GTC-nek, amit jól bizonyít a 230 km/h-s végsebesség, és a 7,9 másodpercig tartó százas sprintidő. Érdekesség, hogy ötödik fokozatban is pontosan ennyi idő kell az autónak, hogy 80-ról 120 km/h-ra gyorsuljon. A GTC menetteljesítményeihez képest igen csekély a gyár által megadott 6,6 literes átlagfogyasztás.

Az új 1,6-os, SIDI (spark ignition, direct injection) benzines turbómotor már bemutatkozott a Cascada kabrióban, és a Zafira Tourerben. Semmi köze nincs a régebbi 1,6-os turbóhoz, annál 13 százalékkal fogyaszt kevesebbet, járása simább a kategóriában egyedülálló két kiegyensúlyozó tengely révén, zajszintje pedig két decibellel alacsonyabb. Legnagyobb nyomatéka (ideiglenes túltöltéssel) 300 Nm, melyet már igen alacsony fordulatszámnál is lead.

Olyan trükkökkel csendesítették el, mint a szelepfedél akusztikai leválasztása a hengerfejről, a fogazott vezérműlánc, vagy a turbósziszegés rezonátorokkal történő kiszűrése. Kisebb meglepetésre nem alumíniumból, hanem öntöttvasból készül a blokkja, amely így jobban elnyeli a zajokat és a rezgéseket, és gyártani is olcsóbb. Ma már szinte említeni sem kell, hogy a motor közvetlen befecskendezéses, hengerenként négyszelepes, és változó szelepvezérlésű. Mindössze 41 mm-es a feltöltő turbinája, a házát pedig a kipufogó leömlőkbe integrálták, így gyorsabban reagál a gázpedál lenyomására. A manapság divatos kettős megfúvású (Twin Scroll) turbó helyett egyszerűbb, szimpla megfúvású turbót alkalmaztak. Szentgotthárdon készül az erőforrás, a 2012 végén megnyitott motorüzemben. A „Flex Plant“ koncepció révén közös futószalagon, igény szerint készülnek a benzin- és dízelmotorok. A gyár évi félmillió motor előállítására képes.

Az új motor mellett az Astra GTC megkapta a ráncfelvarrás utáni Insigniából ismert új IntelliLink fedélzeti menürendszert, amelyhez akár hét colos színes érintőképernyő és erővisszacsatolásos, írásfelismerő tapipad is rendelhető. A fejlett rendszer képes hangfelismerésre, felolvassa az SMS-t, bluetooth segítségével kapcsolódik az okostelefonokhoz és audio streamingre is képes.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.16
A népszerű pickup 2022-es modellévű, japán belpiacos csúcsverziója nem a motorjában, hanem inkább a....
2021.10.16
Toni Piëch, a legendás Volskwagen vezérigazgató és felügyelőbizottsági elnök fia hamarosan piacra....
2021.10.16
Begyorsítja zöld törekvéseit a General Motors az USA-ban. A tervezettnél huszonöt évvel korábban....
2021.10.16
Három jármű ütközött, egy ember megsérült, az egyik autó a felismerhetetlenségig összetört. ..
2021.10.16
Harmadszor is Európa-bajnok lett a gyorsasági kamionversenyzők között Kiss Norbert, a Révész Racing....
2021.10.16
A világ egyetlen privát kézben lévő Audi R15 prototípusa most gazdát keres. Más esélyünk nem nagyon....
2021.10.16
A Volvo Cars megkezdte legújabb tisztán elektromos típusának, a C40 Recharge modellnek a gyártását....
2021.10.16
Egy szolgálaton kívüli miskolci rendőr észlelése alapján állították elő a diósgyőri egyenruhások....
2021.10.16
Minden idők legsikeresebb ralipilótája a Peugeot gazdag történelmének igazi gyöngyszemével vett....
2021.10.16
A Csongrád-Csanád megyei rendőrök újabb – a német hatóságok által körözött – 20 milliós luxusautót....