szentgotthárd

200 lóerős szentgotthárdi motor az Opel Astra GTC-ben

2014.01.07.

A háromajtós Astra kínálatában is megjelent a korszerű 1,6-os benzines turbómotor erősebb változata.

Aki erős motorral szeretne venni Astra GTC-t, de nincs szüksége a 280 lóerős OPC sportváltozat tudására, jól járhat az új 1,6 literes, 200 lóerős turbófeltöltésű erőforrással. Menetteljesítményei ezzel is szenzációsak a kategória egyik legnehezebb modelljének számító Astra GTC-nek, amit jól bizonyít a 230 km/h-s végsebesség, és a 7,9 másodpercig tartó százas sprintidő. Érdekesség, hogy ötödik fokozatban is pontosan ennyi idő kell az autónak, hogy 80-ról 120 km/h-ra gyorsuljon. A GTC menetteljesítményeihez képest igen csekély a gyár által megadott 6,6 literes átlagfogyasztás.

Az új 1,6-os, SIDI (spark ignition, direct injection) benzines turbómotor már bemutatkozott a Cascada kabrióban, és a Zafira Tourerben. Semmi köze nincs a régebbi 1,6-os turbóhoz, annál 13 százalékkal fogyaszt kevesebbet, járása simább a kategóriában egyedülálló két kiegyensúlyozó tengely révén, zajszintje pedig két decibellel alacsonyabb. Legnagyobb nyomatéka (ideiglenes túltöltéssel) 300 Nm, melyet már igen alacsony fordulatszámnál is lead.

Olyan trükkökkel csendesítették el, mint a szelepfedél akusztikai leválasztása a hengerfejről, a fogazott vezérműlánc, vagy a turbósziszegés rezonátorokkal történő kiszűrése. Kisebb meglepetésre nem alumíniumból, hanem öntöttvasból készül a blokkja, amely így jobban elnyeli a zajokat és a rezgéseket, és gyártani is olcsóbb. Ma már szinte említeni sem kell, hogy a motor közvetlen befecskendezéses, hengerenként négyszelepes, és változó szelepvezérlésű. Mindössze 41 mm-es a feltöltő turbinája, a házát pedig a kipufogó leömlőkbe integrálták, így gyorsabban reagál a gázpedál lenyomására. A manapság divatos kettős megfúvású (Twin Scroll) turbó helyett egyszerűbb, szimpla megfúvású turbót alkalmaztak. Szentgotthárdon készül az erőforrás, a 2012 végén megnyitott motorüzemben. A „Flex Plant“ koncepció révén közös futószalagon, igény szerint készülnek a benzin- és dízelmotorok. A gyár évi félmillió motor előállítására képes.

Az új motor mellett az Astra GTC megkapta a ráncfelvarrás utáni Insigniából ismert új IntelliLink fedélzeti menürendszert, amelyhez akár hét colos színes érintőképernyő és erővisszacsatolásos, írásfelismerő tapipad is rendelhető. A fejlett rendszer képes hangfelismerésre, felolvassa az SMS-t, bluetooth segítségével kapcsolódik az okostelefonokhoz és audio streamingre is képes.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....
2024.05.13
Nagy Norbert címvédőként diadalmaskodott az autós gyorsasági hegyi Európa-bajnokság idei második....
2024.05.13
Különlegesen kifinomult V8-as szívómotorral, karbon motorháztetővel és egyedi díszítésekkel láttak....