elemzések

2019-ben már egyértelműen a digitalizáció hajtotta a flottapiacot

2019.11.02.

Óriási lendületet vett 2019-ben az adatalapú operáció az Arval tapasztalatai szerint. A hazai gépjármű tartós bérleti és járműpark kezelési piac meghatározó szakértője ráadásul azt prognosztizálja, hogy a legújabb okosmegoldások térnyerésével a trend a következő években egyre intenzívebb lesz. Az adatvezérelt működés azonban szolgáltatói részről komoly informatikai befektetést, ügyféloldalon pedig több nyitottságot, vagyis a jelenleginél szélesebb körű adatszolgáltatást igényelne.

 

Számos iparágban már szinte közhely, hogy az adatközpontú megoldások egyaránt rendkívüli előnyöket nyújtanak a mindennapi működés és a hosszú távú eredményesség terén. Nincs ez másképp a flottakezelésben sem: nem csak a járműpark kezelése egyszerűsödik, gyorsul, automatizálódik, de a vállalatok is átfogóbb képet kaphatnak flottájukról, vagy akár az abban megfigyelhető használati szokásokról, mikro- és makroszintű mintákról. Az intelligens rendszerek és részletes adatok segítségével tehát sokkal pontosabb, akár az egyén szintjéig kidolgozott cégautó stratégiák is megvalósíthatók.

Az Arval szerint mindez a flottakezelők számára komoly kihívás és egyúttal felelősség is, hiszen az informatikai háttér megteremtése jelentős befektetést igényel. „Nem is olyan régen még az adatalapú tervezés a járművek futásteljesítményére és a fogyasztásra korlátozódott. Ma már azonban a technika segítségével képesek vagyunk arra is, hogy a műszaki állapot prediktív kezelésével, sofőr attitűdjével vagy akár a gyakran használt útvonalak optimalizálásával, a megtervezett tankolásokkal és más tényezőkkel kapcsolatban következtetéseket vonjunk le, akár egy teljes flottára, akár annak egyetlen egységére vonatkozóan” – mondja Kovách Kristóf, az Arval Magyarország értékesítési igazgatója.

„Ez persze sok fejlesztést, következésképpen jelentős beruházásokat kíván a flottakezelők részéről. A globális háttérnek köszönhetően az Arvalnál ez évekkel ezelőtt megtörtént, megújítottuk belső háttérrendszereinket, valamint létrehoztunk ügyfeleink számára saját fejlesztésű Arval Active Link telemetriai rendszerünket és a My Arval jármű- és flottakezelő applikációnkat.”

A technológiai háttér megalapozása mellett legalább ugyanakkora kihívás a megfelelő mértékű ügyféltudatosság megteremtése. A hazai vállalatok sikeresen felismerték az adatokban rejlő hatalmas értéket, de a számok azt mutatják, hogy a strukturált adatszolgáltatásra ma még viszonylag kevesen szánnak erőforrást.

„Tapasztalataink szerint a hazai vállalatok közül kevesen járnak még a tudatosság ilyen szintjén, pedig megfelelően kidolgozott, biztonságos folyamatok esetén ésszerű, végső soron pedig jövedelmező döntés az adatok használatba vétele, hiszen a fejlett eszközök segítségével még hatékonyabb, gyorsabb, akár személyre szabott is lehet a szolgáltatás. Az Arval hazai portfolióját tekintve ez azt jelenti, hogy ma mindössze az ügyfelek alig több mint harmada, 35%-a biztosítja az összes olyan adatot, ami a fejlett informatikai rendszerek teljeskörű kihasználásához szükséges. Ez a kezelt flotta méretére vetítve azt jelenti, hogy csak minden kilencedik autó esetén áll rendelkezésre elegendő információ ahhoz, hogy a szolgáltatásainkból kihozhassuk a maximumot.”

Az Arval Magyarország kiemelt célja, hogy ügyfeleinek adatszolgáltatási aránya 2020 végére 75%-ra emelkedjen. Mindez nemcsak az IoT megoldások hatékony alkalmazásának alapja, hanem annak is előfeltétele, hogy a cég felkészülhessen az újabb intelligens mobilitási megoldások fogadására, legyen szó önvezető vagy automatikusan vezérelt járművekről, vagy rendszerszinten kapcsolt közlekedési eszközökről.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....