e-mobilitás

2025-re Európában minden 4. új elektromos autó „Made in China” lesz

2023.09.21.

A Chemnitzi Műszaki Egyetem autószakértői arra számítanak, hogy a Kínából érkező import jelentősen növekedni fog Európában. Az elektromos járművek várhatóan 2025-re az új regisztrációk több mint 25 százalékát teszik majd ki – írja az automobilwoche.de.

 

A Chemnitzi Műszaki Egyetem autóipari szakértői arra számítanak, hogy Európában jelentősen megnő a Kínából érkező autóimport. Idén körülbelül 600 000 járműre számítanak, 2025-ben pedig 1,1 millióra – magyarázta Werner Olle professzor, a Chemnitz Autóipari Intézet munkatársa. Ez azt jelenti, hogy 5,0-ről 7,5 százalékra nő az új regisztrációk aránya.

Fotó: BYD

Növekszik a verseny az európai autógyártók között, különösen ami az elektromos autókat illeti. „Mivel a Kínából importált járművek nagyrészt akkumulátoros elektromos járművek, a részesedés ebben a piaci szegmensben lényegesen magasabb” – mondta Olle. 2023-ban az európai új regisztrációk közel 20 százaléka várható. Ez azután 2025-re több mint 25 százalékra emelkedhet.

“Teljesen versenyképes”

A több ezer eurós költségelőnnyel a kínai gyártók járművei nemcsak árban, de műszakilag is „abszolút versenyképesek”. Ez különösen vonatkozik az akkumulátortechnológiára. A nemzetközi versenyben Kína nemcsak a fontos nyersanyagok és akkumulátorok elérhetősége és ára terén élvez hatalmas előnyöket az elektromos autók esetében. A hazai piac mérete azt is lehetővé teszi a gyártók számára, hogy nagy mennyiségeket és ennek megfelelő költségelőnyöket érjenek el.

„Ehhez képest Európának jelenleg rossz a helyzete” – magyarázta Dirk Vogel, a szászországi autószállítói hálózattól (AMZ). Többek között a magas energiaköltségeket, a sok szabályozást és az adókedvezmények idő előtti eltörlését említette. Ez megterheli a német és európai vállalatok versenyképességét, és ismételten lelassítja az elektromobilitás megvalósítását.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.12.04
A vasúti fékrendszereket fejlesztő és gyártó Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.....
2023.12.04
A Stellantis luxus márkája nem csak, hogy Európában, de a tengerentúlon is hódítani akar,....
2023.12.04
Dr. Borsos Attilát, a győri Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának....
2023.12.04
A kontinens kis- és középvállalkozásainak 44%-a már alkalmaz vagy éppen bevezetni tervez különböző....
2023.12.04
Kevés, ám annál jelentősebb változtatással újult meg a 2024-es modellévre a Lexus akkumulátoros....
2023.12.04
Az innovációs és szállásépületek után elkészült a Széchenyi István Egyetem Tudományos és Innovációs....
2023.12.04
Attól függően, hogy honnan kapja a híreket, a Tesla kilátásai a "a dicsőséges napoknak vége" és "az....
2023.12.04
A Bridgestone Tatabánya nem elégszik meg a hagyományos módszerekkel, a közlekedésbiztonsági nap, a....
2023.12.04
Megrendülten tudatjuk, hogy életének 84. évében elhunyt dr. Csizmadia Éva jogász, az Üzemgazdasági....
2023.12.04
Az Audi Hungaria munkatársai a napokban elkészítették az 500 000. elektromos hajtást. A jubileumi....