parkolási díj
A járművek mérete és átlagos súlya folyamatosan növekszik és méretük miatt a terepjárók veszélyesebbek a gyalogosok számára, ütközés esetén a balesetek kétszer olyan halálosak, mint egy „normál” autó esetén, Ezen kívül jó volna a fővárost mentesíteni a további légszennyezéstől – ez áll az önkormányzat nyilatkozatában, mely alapján szavazásra kérték az állampolgárokat.
Franciaországban járunk, a fővárosban, ahol pár nappal ezelőtt döntött is a lakosság: igent mondtak arra a javaslatra, hogy a „nagy” autók parkolási díját akár a háromszorosára is emeljék. Tehát speciális tarifát hoznak létre a terjedelmes autókra.
A szavazók 54,55%-a voksolt igennel a törvényjavaslatra. Igaz, hogy a részvételi arány kevesebb, mint 5,7% volt… De ettől még a szavazás érvényes.
Az önkormányzat kritériumként a súlyt választotta. Benzin, dízel vagy hibrid autó esetében 1,6 tonna, elektromos autó esetében pedig 2 tonna az a határ, amit, ha elér a jármű, tulajdonosa jócskán a zsebébe nyúlhat a városközpontban történő parkoláskor. Párizsban ez akár 18 eurós óránkénti parkolást is jelenthet.
A jármű súlyát a rendszám leolvasásával ellenőrzik. Az intézkedés közel 900 ezer autóst érint, ebből azonban le kell vonni azokat, akik helyi lakosként a házuk közelében parkolnak, illetve természetesen azokat, akik saját parkolóhellyel rendelkeznek.
Forrás: midilibre.fr