autógyár
A Toyota Motor North America (TMNA) ünnepélyes keretek közt nyitotta meg új, ultramodern, fenntartható észak-amerikai központját a texasi Planóban. A gálaestre több száz híresség, üzleti partner és helyi vezető volt hivatalos: ők voltak az elsők, akik láthatták a Toyota új vállalati kampuszát, amely látványosan példázza a vállalat hosszú távú elkötelezettségét az Amerikai Egyesült Államok felé.
- Kampuszunk megnyitása új, rendkívül fontos lépést jelképez azon az úton, amelyet már hatvan éve járunk az USA-ban - fogalmaz Jim Lentz, a Toyota észak-amerikai vezérigazgatója. „Az, hogy e kampuszon négy különböző cég csapatai osztoznak, erős inspirációt jelent majd a magasabb szintű együttműködésre, innovációra és gyorsabb döntéshozatalra, amelyek révén felgyorsulhat a jövő mobilitásának megformálása. Nagyra értékeljük Trump elnök támogatását, ami még inkább megerősített minket abbéli szándékunkban, hogy további befektetéseket eszközöljünk az USA-ban, és megőrizzük az amerikai munkahelyeket.” - teszi hozzá Jim Lentz.
A Toyota az ünnepélyes megnyitón kapta kézhez a Fehér Házból érkezett írásos gratulációt, amit az elnök személyesen írt alá. A Toyota három évvel ezelőtt tette közzé „One Toyota” kezdeményezését, amelynek lényege, hogy a vállalat még magasabb szinten kívánja egyesíteni észak-amerikai tevékenységeit, egyetlen, közös helyszínen hozva össze minőségbiztosítását, értékesítését, marketingjét, pénzügyi szolgáltatásait és vállalati funkcióit. A Toyota azóta mintegy egymilliárd dollárt fektetett ebbe a projektbe, Plano egyik 50 hektáros területén építve fel új kampuszát, Észak-Texasba költöztetve több ezer munkatársát – és azok családjait – Kaliforniából, Kentuckyból és az ország más részeiből. A létesítmény tavasz végére már majdnem elkészült, így megkezdődhetett a több ezer csapattag költözése; a folyamat várhatóan több fázisban zajlik majd, és az utolsó beköltözők decemberben érkeznek. A vállalat idén ünnepli amerikai jelenlétének 60. évfordulóját, így a Toyota bízvást állíthatja, hogy mára az amerikai ipari kultúra szerves részévé vált.
Számokba foglalva mindez így hangzik:
23,4 milliárd dollárnyi direkt tőkebefektetés,
10 gyártóüzem az ország különböző államaiban,
közel 1500 Toyota és Lexus márkakereskedés, valamint
136.000 munkahely a Toyotánál és kereskedelmi partereinél.
Mindemellett a Toyota az év elején bejelentette, hogy további 10 milliárd dollárnyi tőkebefektetésre készül az elkövetkező öt év során: ez az összeg magában foglalja a planói központ építési költségét és a már meglévő gyártási létesítmények fejlesztését is. A vállalat mintegy 4000 Toyota-alkalmazottnak biztosít munkahelyet Planóban. A Toyota már korábban meghirdette, hogy az átköltözésre kiválasztott munkatársak mellett további 1000 új csapattagot alkalmaz a helyi lakosság köréből. A vállalat által tavaly felvett, planói pozícióban alkalmazott új munkatársak 90 százaléka az észak-texasi munkaerő-piacról érkezett.
A One Toyota jövőkép által ihletett új vállalati kampusz – ahol a fenntarthatóság a legfontosabb szempont. Az új kampusz olyan teret biztosít a vállalat One Toyota jövőképének megvalósítására, ahol nemzetközi együttműködésben, átlátható módon folyhatnak a környezetvédelmi fejlesztések, amely új meg új felfedezésekre ösztönöz; és ahol a Toyota olyan környezetet teremthet, ahol az emberek együttműködésre és folytonos újításra törekedhetnek. Hét épület övezi a hatalmas központi udvart, ami szimbolikusan és a szó szoros értelmében is közösségi és üzleti központként működik – fittness-teremmel, éttermekkel és konferenciatermekkel.
A Toyota emellett azzal is megerősíti a fenntarthatóság és a környezet védelme iránti elkötelezettségét, hogy megpályázza az USA Zöld Épület Tanácsának ’LEED Platinum’ tanúsítványát. Ennek érdekében a kampuszt a következő elvek szerint tervezték és építették: Az épületegyüttes tökéletesen illik a tájba, és környékét szárazságtűrő növényekkel ültették be. Több mint 20.000 napelem 8,79 megawatt energiát szolgáltat.
Az épület kizárólag megújuló forrásból származó energiával működik: a napelemek által termelt áramon felüli energiafogyasztást texasi szélerőművekből fedezik. Az esővízgyűjtő rendszer akár 1,5 millió liter vizet is szolgáltathat az öntözéshez
- Új kampuszunk meglepő, sőt akár játékosnak is nevezhető megoldásai hűen tükrözik szemléletünket, hogy az iránymutató megoldások és az élvonalbeli technológiák révén az innováció éllovasaivá váljunk – árulja el Doug Beebe, a Toyota Motor North America ingatlan- és létesítménykezelő részlegének ügyvezető igazgatója.
A kivitelezést végző szakemberek dallasi székhelyű cégek munkatársai voltak: a terveket a Corgan Associates készítette, az ingatlanfejlesztés és az építés a KDC Real Estate Development & Investments feladata volt, és a munkálatokat az Austin Commercial irányította. A kampusz épületeibe 6 hektárnyi üvegfelületet építettek be, és annyi texasi mészkövet használtak, aminek súlya megegyezik 340 darab, Texasban gyártott Toyota Tundra 1794 Edition pickup tömegével.
A csúcsidőben naponta 2000 ember dolgozott az építkezésen, összesen több mint ötmillió munkaóra alatt hozva tető alá a projektet. A kampusz megnyitó ünnepségén rengeteg helyi döntéshozó és híresség vett részt. Az épületegyüttes átadását a vállalat nagyszabású ünnepséggel tette emlékezetesség, amelyre több mint 300 vendéget hívtak meg. Beszédet mondott többek közt Jim Lentz, Harry LaRosiliere (Plano polgármestere), valamint a Toyota és a helyi kormányzat több képviselője.