Auto Bild

Aki az Arany Kormányról szavaz: Molnár József

2017.04.01.

Kétezernél több autót tesztelt, mindig a legújabbakat, miközben évente hírességekkel meg világbajnok pilótákkal szavaz az Arany Kormánykerék díjról Molnár József.

Apa-fiú program Daciával

Irigyelt srác volt, mert már kiskorában olyan autókban ülhetett, amiket osztálytársai csak távolról csodálhattak. Nem voltak gazdagok, de Molnár József édesapja Németországban dolgozott, így sok éven át olyan „járműcsodák” fordultak meg a családban, amik itthon ritkaságszámba mentek. Élénken él még Molnár József emlékében a 123-as Mercedes aprópénzzel teli kesztyűtartója, meg az 1,5-ös Nissan Sunny is, ami nagyon ment. Jutott még a családnak szervótlan Citroen BX szívódízel, amivel bizony munkás volt parkolni, aztán az 1985-ös Ford Scorpio, gyári rózsafa kormánnyal és alapáron ABS-szel. Nem maradtak kis a szocialista blokk modelljei sem: megvolt a Dacia, Wartburg és Trabant.

A román kombi különösen emlékezetes, mert ez volt a család első új kocsija. Megérkezése után nem sokkal olyan apa-fia program keretében autósamponnal mosták a román csodát, ami nem csak a kosztól tisztult meg, hanem némi festékétől is megszabadult, ezt először a piros lét ontó szivacsból látták meg. De ez még nem volt elég, mert milliószor lerobbant, felforrt a hűtővize, ezért nem maradhatott sokáig a Molnár családban és egy éven belül szívfájdalom nélkül túladtak rajta. És persze addig nem mosták le többször.

Szóval már gyerekkorában volt autós élménye bőven Molnár Józsefnek, akinek szülőhelye Szekszárd, ami Babitsot idézve „Kis város, de nagy falu.” és ahol sváb nemzetiségű közösség német általános iskolájába járt. Akkoriban volt egy Ford Mustangja, igaz Matchbox méretben, de az is nagy kincs volt neki.

Matricák és autós lapok

Aztán jött a turbórágó korszak, amikor a kis csomagban a rágó mellé autókat ábrázoló fóliaképet is adtak: Molnár Józsi nem a gumiért, hanem ezekért gyűjtötte, ahogy a Sebesség Lutra-Albumot is, amiben 2-3-4 matricából kellett összeragasztani a komplett autóképet. És imádott olvasni, pláne ezzel kapcsolatos szakirodalmat: 1996-ban vette az első Autó-Motor újságot, de akkortól gyűjtötte az Autópiacot és Autó Magazint, ezeket ma is őrzi.

A szekszárdi közgazdasági középiskola után a rendőrtiszti főiskolára felvételizett, mindenen megfelelt protekció nélkül, ami nem volt könnyű, mert ugyanabban a teremben háromféle felvételit kellett írni: a hátszelesek kapták a nagyon könnyűt, a kisebb protekcióval rendelkezők a kevésbé nehezet, Józsi, meg a többi „utcáról beesett” a legnehezebbet, de neki így is sikerült. Azonban hiába felelt meg az elmélet, fizikai, pszichológiai és többi vizsgán, az egészségügyinél elbukott. Az ok enyhébb szemhibája, a -0,5-ös szemüvege volt, ami „éles tűzharcban jelenthetett volna hátrányt”…

Ercsi jó szomszédság

A rendőrtiszti szakmában vonzó volt számára a fizikai aktivitás és érdekelte a jog is, de a sors úgy rendezte, hogy végül a bajai főiskolára vették fel, ahol Vállalkozásszervező-Közgazdászként végzett - ez volt egyébként a pécsi Janus Pannonius Egyetem első kihelyezett közgazdaság-tudományi tagozata. 2002-ben Ercsibe költözött a család, mert arra találtak munkát szülei. Az nem volt éppen szerencsés, hogy a Baja közeli Szekszárdról eljöttek, mível Molnár Józsefet felvették a főiskolára, így kollégiumos lett, az viszont szerencse volt, hogy szembe szomszédjuk révén megismerkedett Szabó Róberttel, az Autó-Motor főszerkesztőjével, aki ercsi származású. Ennek a véletlenszerű ismeretségnek köszönhetően 2003-ban az Axel Springer Kiadóhoz tartozó Autó-Motornál gyakornokoskodott.

Minden lépcsőt megjárt

Bolondult az autókért, így mindent megcsinált: a hierarchia legaljáról kezdte, segített titkárnőnek, mosatta és hozta-vitte a tesztautókat, rendezgette a fotósok diaképeit, miközben sajtótájékoztatókra járt. Szóval minden lépcsőt végigjárt, és egyre inkább ráébredt, hogy ezt akarja csinálni, ezért beiratkozott Komlósi Gábor újságíró-riporter stúdiójába (KOS), amit utolsó főiskolai évében párhuzamosan látogatott, természetesen szombaton és vasárnap.

A nyomtatott sajtós képzésen az újságíró és riporter munkáról szóló kiscsoportos előadásokat olyanok tartották, mint Szegő András, Dr. Borbély Zoltán és Harle Tamás.

2004-ben az Auto Bild első lapszámába már rövidebb német cikket fordított magyarra, és több kétkedővel ellentétben nagyon bízott a magazin hazai sikerében. Sokan attól féltek, hogy nem jön be itthon a drágább modelleket bemutató magazin, de Molnár József szerint ettől nem kellett félni, mert szerinte két opció volt: az Olvasó, vagy azért vesz meg egy magazint, mert a benne lévő autók valamelyikét szeretné egyszer megvenni, vagy tudja, hogy sosem lesz neki olyanja, de kíváncsi rá, ezért dönt az Auto Bild mellett.

Státuszba került

2006-ban Molnár Józsefet felvették az Autó-Motor állományába, ahol cikkeket fordított, híreket gyártott és szerkesztett. Ekkor tanulta meg, hogy mennyire fontos végigkísérni az elkészített anyag sorsát, úgy kell rá figyelni, mint saját gyerekre. Első önálló tesztjét egy piros négyajtós Chevy Aveo szedánról írta. Első külföldi autósútja egy Fiat gyárlátogatás volt, ahol végignézte hogyan készülnek a dobozosok. Nemzetközi szállítmányozási és logisztikai szakmenedzser diplomával is a zsebben elsőre feltűnt neki az olaszos rendszer furcsasága: a szerelősor olyan helyein álltak hegyekben az abroncsok és egyéb alkatrészek, amiknek ott semmi keresnivalójuk ssem lett volna, a felhalmozott mennyiség pedig bőven túltett a napi gyártási kapacitáson, ami finoman szólva sem illett bele a just in time filozófiába…

Profilvadászat

Márpedig az abroncstechnika egyébként is érdekelte és érdekli, méghozzá olyannyira szenvedélyesen, hogy utcán sétálva távolról és csak a futóprofilt látva hetven százalékos pontossággal megmondja, hogy melyik cég gyártotta a gumi. Eljutott már a legtöbb európai abroncs-, és járműágyárba, miközben nagyon érdeklik a használt-autók, mert igazán egy 5-10 éves autón lehet látni csak a tartósságot, megbízhatóságot és hogy mit is bír, vagyis ilyen korban lehet pontosabb véleményt alkotni róla.

Sikeres nyelvvizsga után Suzuki Swiften tanulva elsőre megszerezte a jogosítványt, vezette a családi Ford Mondeót és Fiat Stilót, első saját autója belga importból származó 2 literes turbódízel (112 LE) Hyundai Elantra volt. A választásnál lényeges volt a jó ár-érték arány, a szerény fogyasztás, meg hogy ne lopják el, amit jellegtelen fazonja garantált: 97 ezer kilométerrel olcsón vette, aztán olcsón adta el.

Aztán jött egy Fiat Stilo 1,2-es (80 LE) motorral, egy második generációs, faceliftes Punto 1,4-es (95 LE) benzinessel, Nissan Almera 1,8-assal (114 LE), jelenleg egy fehér Toyota Yaris Verso forgalmijában szerepel Molnár József neve, aki imádja, mert a 3,8 méter hosszú jármű két köbméteres raktere verhetetlen, ahogy a Made in Japan autó 1,3-as, 86 lovas benzinmotorja is.

Fogja, tisztítja és főzi

Szülővárosára mindig szeretettel emlékezik és nem csak a horgászás, meg a halászlé miatt. A saját fogású halakat egyébként ma is maga tisztíja, főzi és persze fogyasztja. Kellemes emlékekei vannak gyerekkoráról, amikor földúton mentek pecázni nagyapjával, miközben apuka ölében a kis Józsi kormányozta az autót. Nyaranta manapság is jár horgászni a gyönyörű Fadd-Domboriba, a Gemenci Duna-holtága, és a Budafok-Háros öbölbe.

A mindennapi munka után kellemes kikapcsolódást jelent neki a halpucolás és főzés, nemrég 3,5 kilós kapásából lett finom halászlé, természetesen tésztával. Gyakran csak szórakozásból és kikapcsolódásra vált napijegyet valamelyik alföldi bértóra.

Világutazó autótesztelő

Szüksége is van a nyugalomra, mert izgalmas életet él. Sokat utazik külföldre, főszerkesztője az Auto Bild Magyarország című magazinnak, miközben ezzel párhuzamosan ír a kiadó egyéb online és print felületeire (Blikk, blikk.hu, Kiskegyed). Ennek keretében hozzávetőlegesen kétezernél több autót tesztelt már a világ különböző tájain, az északi sarkkörön túl meg forró sivatagban, és a motorváltozatokkal is számolva legalább háromezer különböző típust vezetett. És persze ennél sokkal több cikket is megírt már...

A közelmúltban egy európai szintű fúzió átcsoportosította a lapokat is: az Autó-Motor átkerült a Mediaworks-höz, míg a Ringier-Axel Springeré maradt az Auto Bilde, melynek ekkor lett főszerkesztője Molnár József.

Zsűritagság

Tagja a legnagyobb példányszámban megjelenő európai autósmagazin által évente meghirdetett Arany Kormánykerék verseny zsűrijének. Ez nem egy a sok száz díj közül, hanem elismert és tekintélyes trófea, aminek elnyeréséért meg kell küzdeni. Immár 41 alkalommal hirdette meg az Auto Bild és a Bild am Sonntag lapcsalád, ami 21 ország olvasóinak szavazatait jelenti. Az Axel Springer díjak sorsa igazi versenyben dől el: az olvasóktól legtöbb szavazott kapott 24 autót szakmai zsűri teszteli az olaszországi Balocco tesztpályán. Az 57 vizsgabiztos között van mérnök, formatervező, szakújságíró, többek között Molnár József, az Auto Bild Magyarország főszerkesztője. A bulvár celebek mellett olyan hírességek is szavaztak, akik az autósport világában lettek bajnokok, például Sebastian Ogier, Walter Röhrl, Matthias Ekström, vagy Hans-Joachim Stuck.

Golden Lenkrad eredmények

A legutolsó Das Goldene Lenkrad versenyen a kompaktoknál első lett a Renault Mégane, mely nem kis meglepetésre még a profi pilótáktól is több pontot kapott, mint a Porsche 918 Boxster!

A kompakt SUV-k között az Audi Q2 nyert az igen csak izmos (150 LE) 1,4-es TFSI motorral, a Seat Ateca pedig kéttized ponttal előzte meg az ugyancsak dobogós VW Tiguant, mindegyikben győri szív dobog. A hobbiterepjárók között a Tesla Model XP90D villanyautó lett az első, majd a Jaguar F Pace és a Škoda Kodiaq következett. A középkategóriában a Jaguar XF megelőzte a Volvo S90-est és az E Mercedest. A sportkocsiknál az Audi A5 Coupé, az alternatívoknál a BMW i3-es lett az első. Az Arany kormánykerék történetében először szavazták meg a legszebb autót: a címet megérdemelten az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kapta.

Névjegy

Molnár Józsefet 29 évesen nevezték ki az Auto Bild Magyarország főszerkesztőjévé, ezzel akkor és ma is a legfiatalabb szakújíságíró, aki ilyen posztra került. 

1984 április 28-án született Szekszárdon

2006-ban Vállalkozásszervező-Közgazdászként végzett a Bajai EJF Főiskolán, majd Nemzetközi Szállítmányozási és Logisztikai szakmenedzser képesítést szerzett, és a KOS-ban Újságíró-riporter diplomát is bezsebelt.

Zenében mindenevő, jöhet pop, rap, de imádja a jazzt és a komolyzenét is.

Hobbi: a horgászás mellett kikapcsolódásai között a sokféle sport között szerepel Krav-Maga, kettlebell, sárkányhajózás, túrázás, síelés, snowboardozás, versenyszerű serpáskodás, és a legújabb a Spartan Race terep-akadályfutás.

Vallja, hogy az embernek magát kell legyőznie, az a legnagyobb kihívás, a tartósan minőségi munkához pedig nélkülözhetetlen a megfelelő mentális és fizikai erőnlét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....