Forma 1

Amerikai kézbe kerülhet a Forma 1 legkisebb alakulata

2015.11.12.

Az austini viadal létrejöttének és a Mexikói Nagydíj visszatérésének egyik kulcsfigurája, Tavo Hellmund elismerte, érdeklődik a Manor felvásárlása iránt, sőt legutóbbi nyilatkozata során lehetséges versenyzőiről és az alakulat céljairól is beszélt

A sereghajtó az utolsó pillanatban menekült meg a csőd elől, köszönhetően az energetikai iparmágnás, Stephen Fitzpatrick beruházásának. Noha megtarthatta helyét, a Manor egyfajta átmeneti évként tekintett a 2015-ösre, amit tavalyi autója továbbfejlesztett verziójával és a Ferrari 2014-es hajtóegységével teljesített. Jövőre a tervek szerint már a Mercedes legújabb erőforrásait használhatja, valamint technikai együttműködésbe kezd a Williamsszel.

Hiába tűnik azonban úgy, hogy a csapat technikai háttere a 2016-os szezonban sokkal stabilabb lehet a jelenleginél, a Manor sorsa továbbra is bizonytalan, hiszen a hírek szerint az alakulat vezetője, John Booth és sportigazgatója, Graeme Lowdon is távozik az év végén. Egy új tulajdonos, vagy egy komoly befektető tehát sokat segítene az egyleten; úgy tűnik, a várt „megmentő” az Amerikai Egyesült Államokból érkezhet, hiszen az istálló átvételével már hónapokkal ezelőtt szóba hozott Tavo Hellmund megerősítette, érdeklődik a Manor iránt.

A negyvenkilenc éves texasi üzletember már figyeli a csapatot, sőt szavaiból úgy tűnik, még a 2015-ös naptári év vége előtt döntést hozhat az adásvételről. „Azt hiszem, a január végi, vagy a februári időpont már késő volna, hiszen addigra elveszíthetnénk az érdeklődésünket” – mondta az Austin American-Statesman munkatárásának, majd elhintette, csapatában szívesen foglalkoztatná a NASCAR egyik legnépszerűbb versenyzőjét, Dale Earnhardt Juniort.

Az persze a Nemzetközi Automobil Szövetség jövőre életbe lépő szuperlicenc szabályai miatt meglehetősen valószínűtlennek tűnik, hogy a negyvenegy éves amerikai pilóta végül lehetőséget kap a királykategóriában, honfitársa, a Manorral már négy F1-es futamon is részt vevő Alexander Rossi viszont jó eséllyel pályázhat ülése megtartására. Ezt röviden, tömören maga Hellmund is megerősítette: „Ő folytathatná” – mondta a huszonnégy éves sportemberről.

Az austini futam atyja nyilatkozata során egyértelművé tette, nem kerget hiú ábrándokat, azaz tudja, ha felvásárolja a Manort, esélye sem lesz versenybe szállni a nagycsapatokkal, ám ezt nem is sorolná céljai közé; a Mercedesszel és a Williamsszel való együttműködést azonban vonzónak tartja. „Mi sohasem költenénk el 400 millió dollárt egy évben, ahogyan a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren teszi, viszont úgy véljük, lehetnének tisztességes eredményeink, és harcolhatnánk például az ötödik helyezésért” – szögezte le magabiztosa.

(forrás:Austin American Statesman, Telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.16
Metróbuszok és új éjjel-nappali járatok, a külső kerületben élő budapestiek kényelmesebb és....
2025.02.16
A Toyota walesi pilótájának előnye a csapattársával, Kacuta Takamotóval szemben mindössze három....
2025.02.16
Tavaly újra emelkedett azoknak a vasúti baleseteknek a száma, amelyek a vasúttársaságnak fel nem....
2025.02.16
A selejt mennyiségének csökkentését és a gyártási hatékonyság növelését teszi lehetővé az....
2025.02.16
A Ford Ranger 2024-ben immár tizedik egymást követő évben volt Európa legkelendőbb pickupja. 43,6....
2025.02.16
Alagútban sokkal veszélyesebb közlekedni, mint a nyílt úton, ezért fontos tudni a szabályokat és a....
2025.02.16
A Toyota Mobility Foundation a franciaországi Vichy városával összefogásban olyan, több lábon álló....
2025.02.16
Vasárnap hajnalban a Csapról Bécsbe tartó Hortobágy EuroCity (EC 140) a Sóstóhegy megállóhelynél....
2025.02.16
A világ egyik leggyorsabb, legritkább hiperautója a Koenigsegg Jesko. Akkor mégis mit keres porosan....
2025.02.15
Télen kell kabriót, és motort venni! Tartja az ősi bölcsesség. Amiben van is ráció, hiszen a....