Audi A6 e-tronconcept
A nyugati szaksajtóban megjelent hírek szerint az elektromos újdonság, az Audi RS6 Sportback e-tron 800 voltos rendszerrel lesz ellátva, és 100 kWh-s akkumulátorral. Mindez arra elég, hogy az autó 805 lóerővel hasítsa az utat, egy töltéssel közel 700 kilométeren át. Tehát az RS6 e-tron olyan elektromos és hibrid szedánokkal fog birokra kelni, mint az új BMW M5 PHEV és a Mercedes-AMG EQE.
Az új A6 e-tronra épülő modellt úgy tervezték, hogy pótolja a hagyományos belsőégésű motoros RS6 szériát tisztán árammal hajtott gépkocsival. Az Audi új névadó rendszere szerint páros számokat használnak az elektromos járművekhez, és páratlanokat a belsőégésű motorral ellátottakhoz, így a „hagyományos” RS6 újabb változata ugrik egy számot, s RS7 kódjelzéssel lát napvilágot.
A Nürburgringen és Michiganben nemrégiben megörökített RS6 Sportback e-tron „maszkos” prototípusáról készült képek tanúsága szerint az új autó már készen áll a nyárra beharangozott nagyszabású leleplezésre.
A koncepciófotókból ítélve az A6 e-tron Sportbacket kissé „visszhangzó” RS6-os izmosan sportos megjelenést mutat. Agresszív a „homlokzata”, amelyet az ikonikus Audi Singleframe hűtőrács, az osztott LED-fényszórók alatti nagy légbeömlőnyílásokat méhsejt-mintázat díszíti. A nagy könnyűfém keréktárcsákhoz piros féknyereg dukál, a csomagtartó felé méretes diffúzor, az ajtókhoz pedig süllyesztett kilincs. Az e-tron belső ízlésvilágáról keveset tudni, de egyes hírek szerint a Q6 e-tronhoz hasonló stílus lesz az uralkodó, 14,5 colos infotainmenttel, 11,9 colos digi műszerfallal és egyéb nyalánkságokkal.
A német autógyártó már a tavalyi év elején beharangozta az RS6 e-tron jövetelét, de mindeddig a műszaki paramétereit titokban tartották.