AMTS percről-percre
Az ITK Holding Zrt. többek között járműgyártással és fejlesztéssel foglalkozó vállalat. A Mercedes-Benz alapokra épülő Reform névre keresztelt autóbuszok új családtagjai az iskolabuszok – mondja Sas Ágnes, a cég PR- és marketingvezetője.
Autószektor: A felvezetőnkben utaltunk arra, hogy az emberek többségének az iskolabuszokról az amerikai változat juthat eszébe. De mitől válik iskolabusszá egy iskolabusz?
Sas Ágnes: Az iskolabusznak elsődleges feladata, hogy a lehető legbiztonságosabban el tudja szállítani a gyerekeket az iskolába és utána haza. A mi fejlesztésünk számos ponton túl mutat ezen és olyan szolgáltatást is nyújt, ami túl mutat magán az utazáson.
Autószektor: Amennyiben?
Sas Ágnes: A buszunk alapját egy Mercedes Sprinter adja, aminek az teljes berendezését, infrastruktúráját és szolgáltatási csomagját mi fejlesztettük ki és mi is építjük be. Ennek a busznak az a nagy különlegessége, hogy kiemelten támogatja az utas és közlekedésbiztonságot és a felügyeletet is, mert egy speciális szoftver dolgozik benne. Egyfelől megkülöböztető jelzéssel van ellátva és kívül-belül be van kamerázva, ami képrögzítésre is alkalmas. Másfelől, amikor a gyerekek felszállnak, akkor egy kártyával „csekkolnak be”, és innentől kezdve a szülők pontosan láthatják, követhetik a gyerek mozgását. A rendszer az iskolával is kommunikál, tehát mire a busz megérkezik a tanerő pontosan tudja, hogy mondjuk ki hiányzik az osztályból.
Van benne egy vezetőazonosító, így csak az tudja elindítani és vezetni, aki erre dedikálva van. A buszban beépített alkohol szonda is van, tehát a jármű akkor sem tud elindulni, ha ez adott esetben jelez. A gépjárművezető azt is látja egy tableten keresztül, hogy melyik gyerek nincsen például bekötve. Természetesen a rendszer képes arra is, hogy a felvételi pontokat megadva megtervezze az útvonalat.
Autószektor: Kétséget kizáróan nincsen olyan szülő, aki ne szeretné így iskolába küldeni a gyerekét, de azt látni, hogy ez egy költséges dolog. Hol tart ez a projekt most?
Sas Ágnes: Igény lenne rá, nem csak városban, ahol egy szülő, egy gyerek, egy autóban ül nap, mint nap a dugóban, hanem vidéken is, ahol mondjuk gyér a távolsági vagy a helyközi közlekedés. Szóval ahhoz nem fér kétség, hogy jó irányban állunk viszont azt is látjuk, hogy ez a rendszer támogatás nélkül egyelőre nem tud beindulni, úgyhogy már ezen a feladaton is dolgozunk.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!