AMTS percről-percre

AMTS: Sulibuszok

2021.08.29.

Az amerikai filmek többségének elengedhetetlen kelléke az iskolabusz. A nézők egy jelentős többségének egészen biztosan már fel sem tűnik a hollywoodi alkotások ezen motívuma. Ezzel szemben idehaza vagy a térségünkben az iskolabuszok még egyáltalán nem része a közlekedési kultúrának. Egy magyar cég most azon dolgozik, hogy ez ne így legyen.

Az ITK Holding Zrt. többek között járműgyártással és fejlesztéssel foglalkozó vállalat. A Mercedes-Benz alapokra épülő Reform névre keresztelt autóbuszok új családtagjai az iskolabuszok – mondja Sas Ágnes, a cég PR- és marketingvezetője.

Autószektor: A felvezetőnkben utaltunk arra, hogy az emberek többségének az iskolabuszokról az amerikai változat juthat eszébe. De mitől válik iskolabusszá egy iskolabusz?

Sas Ágnes: Az iskolabusznak elsődleges feladata, hogy a lehető legbiztonságosabban el tudja szállítani a gyerekeket az iskolába és utána haza. A mi fejlesztésünk számos ponton túl mutat ezen és olyan szolgáltatást is nyújt, ami túl mutat magán az utazáson.

Autószektor: Amennyiben?

Sas Ágnes: A buszunk alapját egy Mercedes Sprinter adja, aminek az teljes berendezését, infrastruktúráját és szolgáltatási csomagját mi fejlesztettük ki és mi is építjük be. Ennek a busznak az a nagy különlegessége, hogy kiemelten támogatja az utas és közlekedésbiztonságot és a felügyeletet is, mert egy speciális szoftver dolgozik benne. Egyfelől megkülöböztető jelzéssel van ellátva és kívül-belül be van kamerázva, ami képrögzítésre is alkalmas. Másfelől, amikor a gyerekek felszállnak, akkor egy kártyával „csekkolnak be”, és innentől kezdve a szülők pontosan láthatják, követhetik a gyerek mozgását. A rendszer az iskolával is kommunikál, tehát mire a busz megérkezik a tanerő pontosan tudja, hogy mondjuk ki hiányzik az osztályból.

Van benne egy vezetőazonosító, így csak az tudja elindítani és vezetni, aki erre dedikálva van. A buszban beépített alkohol szonda is van, tehát a jármű akkor sem tud elindulni, ha ez adott esetben jelez. A gépjárművezető azt is látja egy tableten keresztül, hogy melyik gyerek nincsen például bekötve. Természetesen a rendszer képes arra is, hogy a felvételi pontokat megadva megtervezze az útvonalat.

Autószektor: Kétséget kizáróan nincsen olyan szülő, aki ne szeretné így iskolába küldeni a gyerekét, de azt látni, hogy ez egy költséges dolog. Hol tart ez a projekt most?

Sas Ágnes: Igény lenne rá, nem csak városban, ahol egy szülő, egy gyerek, egy autóban ül nap, mint nap a dugóban, hanem vidéken is, ahol mondjuk gyér a távolsági vagy a helyközi közlekedés. Szóval ahhoz nem fér kétség, hogy jó irányban állunk viszont azt is látjuk, hogy ez a rendszer támogatás nélkül egyelőre nem tud beindulni, úgyhogy már ezen a feladaton is dolgozunk.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....