Bemutató
Szerző: Heimer György
A 4xe technika valójában már korábban megjelent a Fiat Compass és a Renegade típusokban, miután Jeepet gyártó Chrysler és a Fiat fúziós partnerek és közös erővel fejlesztették ki hibrid konstrukciójukat. Ennek alapján a nagy múltú Jeep terepjáró hajtásrendszere a kétliteres, benzines, turbós erőforrás mellett két villanymotor/generátor egységből és a nagyfeszültségű, 7,4 kWh teljesítményű akkumulátorcsomagból áll, amelyhez egy nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik.
Mindennek eredményeként a Wrangler 4xe rendszerteljesítménye 380 lóerő, csúcsnyomatéka 637 Nm, álló helyzetből 6,4 másodperc alatt gyorsul fel az óránkénti 100 km-es sebességre. A terepjáró képességek megőrzésén túl a robosztus jármű ugyanakkor „kizöldült”. A gyártó ígérete szerint városi körülmények között, WLTP ciklusban az e-hatótávolság elérheti az 50 kilométert és elektromos üzemben is képes összkerékhajtással közlekedni. A konnektoros Wrangler hozzávaló töltési technikával nem egészen három óra alatt feltölthető – olvasható a bemutató-ismertetőben, amely azt is kiemeli, hogy a töltés időzíthető, illetve a beállítható mértékű fékenergia-visszanyerés funkciónak köszönhetően menet közben is növelhető az akku töltöttségi szintje.
A hibridizált Wrangler – a hagyományos modellváltozatokból ismert csúcstechnikájú 4x4-es és digitális vezetéstámogató technikáival – három felszereltségi szinten (Sahara 4xe, Rubicon 4xe és az exkluzív 4xe „80th Anniversary” kivitel), kétféle összkerékhajtási rendszerrel, valamint a márka sokféle extráival, többi közt tízféle karosszériaszínben, többféle (ponyva)tetővel már itthon is megrendelhető. A Jeep eddig sem tartozott az olcsójánosok közé, de a konnektoros terepes most 22 millió 890 ezer forinton startol, s a kocsira 5 év, az akkukra 8 év garanciát vállalnak.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!