Renault Arkana

Arkana: mindent bele?

2021.08.22.

Testes megjelenés terepjárós beütéssel, kupés formával, egy kis hibrid hajtáslánccal megfűszerezve. Mi történik, ha mindent egybecsomagol a Renault, ami ma trendi?

Valójában a Renault sem tett mást, mint megannyi más gyártó – talán csak kicsit hosszabb ideig tartott, míg a mérnökök-marketingesek-pénzügyesek szentháromsága beadta a derekát. Mindenesetre a Renault is „összelegózott” egy olyan modellt, aminek egy ideális világban talán nem is volna helye. Megalkotott egy bő 4,5 méter hosszú, kicsit több mint másfél méter magas SUV-t, amit optikailag terepesített és kupésított. Majd amikor elkészültek a nagy Arkanával, akkor a környezetvédelem és a fogyasztáscsökkentés jegyében beleraktak egy kis hibrid-rendszert.

A BMW X6 óta tudjuk, hogy a kupé-terep SUV-t viszik mint a cukrot, vagyis semmiféle kockázatot nem vállalt a Renault, a hibrid megoldással pedig ellensúlyozta, hogy talán kicsit késve szállt be ebbe a szegmensbe. A gyártó üzleti szempontból alighanem kiválóan ismerte fel, hogy sokan lehetnek, akik akarják az X6, az X4 vagy épp Mercedes GLC Coupe formáját, a hibridség trendiségét, de ha lehet, akkor a prémiumgyártók modelljeinél sokkal olcsóbban.

Az olcsó itt persze erősen viszonylagos: 9,3 milliótól indul az Arkana ára. A két mikrohibrid verziót egyaránt 1,33-as benzines turbómotor hajtja, az egyikben140 a másikban 160 lóerős. Ezt egészítik ki az épp csak hibrid rendszer: az önindítógenerátor segít be a hajtásba, így a fogyasztás csökkentésébe. A gyártó szerint 5,7-6,1 literes átlagfogyasztás érhető el. Bő félmillióval többért, csaknem 9,9 millió forintos indulóártól kínálják a harmadik és egyben legizgalmasabb Arkana E-Tech hibridet. Ebben 1,6-os szívó benzinmotor dolgozik, ezt egészíti villanymotor, amit 1,2 kWh-os akkumulátor táplál.

A Renault öt liter körüli fogyasztást ígért, és a rövid menetpróba igazolta, ez valóban elérhető. Kevés pályatempó, némi városi és több országutas szakaszt keverve a fedélzeti számítógép szerint öt alá szorítható a fogyasztás, ha óvatosan közlekedik az ember – az Arkana pedig nem csábít hajtásra. Az 1,4 tonnás modell 10 másodperc alatt gyorsul százra, és a futómű is inkább nyugodt tempóra, kényelmes utazásra teszi alkalmassá. Arra viszont nagyon, már csak azért is, mert a már más Renault modellekből ismert designelemeket felsorakoztató utastér jó minőségű, különösen a próbált R.S. Line kivitelben, az ülések alighanem hosszú távon is kényelmesek, a nem egészen 500 literes, jól pakolható csomagtér pedig több mint elég.

Noha a majd 10 milliós alapár nem kevés, ezért már bőséges felszereltséget ad a Renault: többek között a hét colos központi kijelzőt, az okostelefon tükrözés funkciót vagy épp a sávtartó rendszert.

Az Arkana hibridesítése jól beleillik a Renault stratégiájába. Jelenleg már nyolc E-Tech modellt kínálnak, amelyek közül négy elektromos, négy pedig hibrid. A cég úgy tervezi, hogy 2025-re már 14-re bővül az E-Tech modellek száma, amelyek fele-fele arányban lesznek teljesen elektromosak vagy hibridek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....