légi közlekedés

Átadták a HungaroControl léginavigációs tudásközpontját

2016.04.14.

Átadták csütörtökön a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. léginavigációs tudásközpontját, amelynek része a légiforgalmi irányítókat képző Léginavigációs Akadémia, a kutatás-fejlesztési (CRDS), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ.

A 3,5 milliárd forint értékű beruházással integrált szolgáltatásokat nyújtó központ jött létre, amelyet az iparág nemzetközi szereplői vehetnek igénybe, de a fejlesztéssel a HungaroControl a saját piaci pozícióját és versenyképességét is erősítette.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára az eseményen azt mondta, Közép-Kelet Európa legmodernebb, világszínvonalú léginavigációs tudásközpontja jött létre, amelyet stratégiai fejlesztésnek tekintenek.

Az államtitkár sikertörténetnek nevezte az idén százéves magyar légiforgalmi irányítást. Kifejtette: az elmúlt öt évben egy másodperc késést sem okozott a szolgálat a légtérhasználóknak, miközben 11,5 százalékkal nőtt 2015-ben a forgalom, és az irányítók egy év alatt 730 ezer légi járművet kezeltek.
A szakszolgálat élen jár a csúcstechnológia fejlesztésében és nemzetközi együttműködésekben, és ezek mind azt szolgálják, hogy a HungaroControl meghatározó szereplő legyen az európai légiközlekedésben - tette hozzá.
Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a növekvő kihívásokra innovatív fejlesztésekkel, partnerkapcsolatok kialakításával, hatékonyságjavító intézkedésekkel reagáltak.

Hangsúlyozta, hogy a jövőben is az egységes európai égbolt (Single European Sky) fogja meghatározni az európai légiközlekedést, amelynek hatásaként konszolidáció várható, ezért a HungaroControl már most be akarja bizonyítani, hogy hasznos szereplője a légiközlekedésnek.
A Léginavigációs Akadémia 350 négyzetméteren, 34 szimulátorállással és két 180 fokos, háromdimenziós képi megjelenítéssel rendelkező toronyszimulátorral rendelkezik. Emellett a kutatás-fejlesztési és szimulációs központ egyidejűleg 34 irányítói és 26 álpilóta munkaállomással szolgálja ki az igényeket. A radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ vészhelyzet esetén 6 óra átállással éles működésre is képes. A munkaállomásokra a Matias nevű irányító szoftvert telepítették, amelyet az irányítók éles helyzetben használnak.

 

(MTI)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....