Renault-Nissan Szövetség

Átszervezi együttműködését a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség

2020.05.30.

A modellfejlesztési beruházások akár 40 százalékkal is csökkenhetnek a hatékonyság növelésével.

Bemutatta a "leader-follower" modellen alapuló új együttműködési stratégiáját a három autógyártó szövetsége. Az új stratégia alapján mindegyik autógyár a saját erősségét jelentő területeken - legyen az akár földrajzi, akár technológiai - veszi át a vezetést, a másik kettő autógyár pedig "a keze alá dolgozik" ezekben. A feladatmegosztás célja a szerdai bejelentés szerint a költségek csökkentése mellett a legnagyobb hatékonyság elérése az együttműködés által kínált lehetőségekből.

Jean-Dominique Senard az autógyári szövetség elnöke hangsúlyozta, hogy a feladatmegosztásos struktúrával a korábbinál jóval szorosabbra vonják ugyan az együttműködést a tagvállalatok között, szó sincs azonban egy fúzió előkészítéséről, ami egyébként már évek óta megterhelte a tagok egymás közötti viszonyát. "Nem tervezzük vállalataink fúzióját" - szögezte le, hozzátéve, hogy feladatmegosztással enélkül is képesek a hatékonyságon javítani.

A tervek szerint 2025-re az autógyári hármas együttműködés teljes modellkínálatának már legalább a felét az új feladatmegosztás szerint állítják majd elő, ami a modellfejlesztési beruházásoknak akár 40 százalékos csökkenésével is járhat.

Mindhárom autógyár a saját legerősebb piaci régiójára összpontosít majd. A Nissan lesz felelős a legnagyobb globális piacokért, Kínáért, Észak-Amerikáért és Japánért. A Renault az európai, oroszországi, dél-amerikai és észak-afrikai piacokat szolgálja majd ki, a Mitsubishi pedig a délkelet-ázsiai és óceániai piacokat.

Az új együttműködési stratégia célul tűzi ki az egységes alkatrészek és részegységek használatát is a közös járműplatformok eddigi használata felett. Minden egyes termékkategóriában lesz majd egy, a témavezető által kifejlesztett alaptípus és annak különböző "testvér" változatai a másik két vállalatnál. Az együttműködési célok példájaként felhozott Brazíliában, ahol jelenleg négy járműplatformon hat különböző modellt állít elő a szövetség, egyetlen platformon fognak gyártani hét különböző modellt - mondta Jean-Dominique Senard.

Mivel a globális autóipari technológiai átalakulás legnagyobb költségterheit a fejlesztési beruházások adják, az együttműködés különösen nagy hangsúlyt helyez a feladatmegosztásra ezen a területen. Az önvezető járműtechnológia terén a Nissan lesz a témafelelős, a Renault pedig az adathálózatra kapcsolt járműelektronikai fejlesztéseket veszi kézbe - kivéve a Nissan kizárólagos piacán, Kínában.

Az elektromos járművek technológiájának fejlesztésében megosztják a terheket az együttműködő partnerek. A Nissan az elektromos járművek általános architektúrájának fejlesztésével foglalkozik majd, a Renault pedig a kompakt járműkategóriára összpontosít. A Mitsubishi lesz pedig a témafelelős a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművek fejlesztésében.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.10
Ha imádja a sütiket és fagyikat igazi Kánaánra találhat Dunaharasztiban, ahol nem csak látványosak....
2020.07.10
Németországból jön az új design, amin több műszaki egyetem és intézet dolgozik közösen a BMW-vel....
2020.07.10
Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a Forma 1-es Stájer Nagydíj második szabadedzésén. A Red....
2020.07.10
Viktor Szkopincsev Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.07.10
Kínában júniusban már a harmadik egymást követő hónapban nőttek az autóeladások éves összevetésben....
2020.07.10
Az angol hatóság körözte az Interpol rendszerben - az autóalkatrészt lefoglalták. ..
2020.07.10
- Péntek reggel egy tragikus balesetben életét vesztette Koncz Ferenc, a Fidesz országgyűlési....
2020.07.10
A várakozásoknak megfelelően a szeptember 6-ra kiírt monzai Olasz Nagydíj után is marad a Forma-1-....
2020.07.10
A járvány autóiparra gyakorolt hatásaival kapcsolatban gyakran írtunk az online értékesítésről.....
2020.07.10
- A Tesla "nagyon közel jár" az emberi beavatkozást egyáltalán nem igénylő, önvezető....