Bentley Bentayga

A Bentley történetének első dízelmotoros modelljét, a Bentayga Dieselt egy négyliteres, három feltöltővel lélegeztetett dízelmotor hajtja. Egy-egy kettős megfúvású (twin scroll) turbó mellett van még egy 48 V-os elektromos turbó is, amely az első szériagyártású e-feltöltő a világon. Az e-turbó már alapjárat közelében is kellő turbónyomást biztosít, így gázadásra késedelem nélküli, brutális gyorsulás a válasz. Meghajtásáért egy 7 kw-os villanymotor felel, amely negyed másodperc alatt 0-ról 70 ezres fordulatszámra gyorsítja fel a turbinát.

A középső fordulatszám-tartományban lép be az első hagyományos turbó, aztán a középső-magas fordulatszám-tartományban a harmadik, nagynyomású turbó veszi át a stafétát. A szuperfejlett dízelmotor teljesítménye 435 lóerő, nyomatéka 900 Nm, a Bentayga gyorsulása 4,8 másodpercig tart 100 km/h-ra, a végsebessége 250 vagy 270 km/h, leszabályozástól függően. Utóbbi érték a legmagasabb a dízelmotoros szabadidő-autók között.

A menetteljesítményekhez és a 2 tonna feletti tömeghez képest szerénynek mondható a 7,3 literes átlagfogyasztás és a 210 g/km-es szén-dioxid kibocsátás. A motor ereje egy nyolcfokozatú ZF automataváltón keresztül érkezik meg a négy kerékhez. A Párizsi Autószalonon nem lesz látható a típus, mert a Bentley kihagyja a kiállítást, de az értékesítés már 2016 vége előtt elkezdődik. A dízel Bentayga ára a körülbelül 47 millió forint, ami majdnem a kétszerese a 27,6 millióba kerülő Audi SQ7 TDI árának.