Toyota Motor Company

Autógyár építi meg a jövő városát

2020.01.08.

Közel 71 hektáron készül el az a településkoncepció, ahol autonóm járműveket, robotokat és mesterséges intelligencia alapú megoldásokat fognak tesztelni.

Már jövőre elkezdik felépíteni azt a várost, amelyben a Toyota valós, de kontrollált körülmények között tesztelheti azokat a kísérleti mobilitási technológiákat, amelyek csak néhány évvel vagy akár évtizeddel később válhatnak piacéretté. A „szőtt város” (woven city) néven emlegetett település 70,8 hektáron terül majd el a Fudzsi-hegy lábánál, tervezésére pedig nem kisebb nevet kértek fel, mint a dán Bjarke Ingelst, aki a Google új főhadiszállását, valamint az újjáépülő World Trade Centert is megálmodta.

A beruházás értéke több milliárd dollárra rúghat. Nem egyszerű makettvárosról van szó: a Toyota kezdetben mintegy kétezer embert – mérnököket és családjaikat, nyugdíjasokat, kereskedőket – költöztet be, valamint vendéglakásokat hoz létre, ahol elszállásolhatja a városba érkező kutatási és üzleti partnereit. Később, a projekt előre haladtával akár növekedhet is a népesség.

„Ha tiszta lappal indulva, a semmiből építünk fel egy várost – még ha ilyen kicsit is –, lehetőségünk nyílik a modern technológiákat eleve beépíteni a település infrastruktúrájába” – nyilatkozták a projektért felelős vezetők a Las Vegasban, a CES szórakoztató elektronikai kiállításon megrendezett sajtótájékoztatón. „Egy olyan környezetben, ahol az emberek, az épületek és a járművek egytől egyig mind kapcsolatban állnak, és szenzorok, illetve adatátvitel segítségével kommunikálnak egymással, nemcsak virtuális formában, de kézzel fogható valójában is tesztre foghatjuk a hálózatba kapcsolt mesterséges intelligencia alapú technológiákat, és maximálisan kiaknázhatjuk a bennük rejlő lehetőségeket.”

Habár a szőtt városban is lesznek autóutak, sétányok, illetve vegyes használatú járdák (amelyeken lassú, egyszemélyes járművek, illetve gyaloglást támogató berendezések közlekedhetnek a gyalogosok között), önállóan senki sem fog vezetni: valamennyi autó teljesen autonóm vezérléssel fog közlekedni. Ezt a tervek szerint a többcélú Toyota e-Palette járművekre bízzák, amelyek nemcsak közösségi közlekedési eszközként, de mozgó értékesítési és szolgáltató pontként is fognak szolgálni. Az emberek által használatba vett városrészek természetes vegetációval borított területekkel, illetve hidroponikus kertekkel váltakoznak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.19
Nagy-britanniai gyárainak kényszerű leállításától tart a legnagyobb brit autógyártó csoport, a....
2020.02.19
Az Austin-Morris pároson kívül még tucatnyi brit márka fordult meg a hazai piacon ..
2020.02.19
A Toyota kisautója még az idén ősszel új generációval debütál, amihez egy vadonatúj öntöltő hibrid....
2020.02.19
Tizenegy éves rekordot döntöttek a magyarországi lízingvállalatok, a kihelyezett összeg tavaly....
2020.02.19
Magas komfortfokozatú turista-autóbuszok vásárlásáról szóló megállapodást kötött a Volánbusz Zrt. a....
2020.02.19
A 3-as sorozat három új, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozata, valamint....
2020.02.19
Több mint 1300 teherautót és autóbuszt vizsgált meg a közlekedési hatóság múlt heti akciójában –....
2020.02.18
Egy most közzétett reprezentatív felmérésben a válaszadók 74,7 százaléka, vagyis 32,7 millió olasz....
2020.02.18
Az Autostat jelentése szerint 159 405 darab prémium kategóriájú autót értékesítettek Oroszországban....
2020.02.18
Januárban csökkent a forgalomba helyezett új személygépkocsi száma az Európai Unióban éves....