Önvezető technológia
Autós iskolába jár néhány robot terepjáró az Egyesült Államokban, hogy megtanulják a való világ dinamikáját. Magas fűben, süppedős kavicságyon, sárban és sziklákon kelnek át nagy sebességgel. Fejlesztő mérnökök vezették őket kihívásokkal teli környezetbe. A robotautók saját tájékozódási rendszerükez használva hajtottak át e terepeken, 5 órányi hasznos információt gyűjtve. A tapasztalatokat a fejlesztők arra használják fel, hogy a jövő önvezető autóit felkészítsék a rájuk váró kihívásokra.
Az amerikai Carnegie Mellon Egyetem által eévégzett kísérletsorozat eredményeit a héten, Philadelphiában zajló Nemzetközi Robottechnikai és Automatizálási Konferencián (ICRA) mutatják be.
Videójuk itt látható: https://www.youtube.com/watch?v=wgAD7T6dKEE
A Samuel Triest vezette kutatók úgy döntöttek, hogy egy automata terepjárót szélsőséges körülmények közé vezetnek. 50 kilométeres sebességgel hajtották bele sárba, mászattak meg vele dombokat. Számtalan hasznos adatot gyűjtöttek be azokból a szituációkból, amikor az automata jármű nem volt képes megbirkózni a tereppel és beragadt a sárba, homokba. A járműben hét különböző érzékelőt helyeztek el, melyek rögzítették a kerekek viselkedését, a felfüggesztést.
Az így összegyűjtött, Tartan Drive névre keresztelt adathalmaz mintegy 200 000 interakciós információt tartalmaz. A tanulmány szerzői úgy vélik, hogy ez a legnagyobb terepjárós tapasztalati adatbázis a világon, mind az interakciók számát, mind az érzékelők típusát tekintve.
Triest úgy fogalmazott: "A mi tapasztalataink onnan indulnak, ahol önvezető járművek hagyományos tesztjei véget érnek.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!