ABB

Az ABB tölti a világ első 12 méteres, elektromos önvezető buszát

2019.03.25.

A szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, 40-üléses, önvezető buszát. A projekt sikeréhez jelentősen hozzájárult az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett két HVC töltője is.

A projekt az NTU, a Land Transport Authority (LTA) és a Volvo Buses önjáró busztechnológiák fejlesztését célzó együttműködés része. A program jelenlegi, az önjáró busz próbáira fókuszáló fázisában azt bizonyítják, hogy a járművel ugyanolyan rögzített útvonalú, menetrend szerinti szolgáltatást lehet megvalósítani, mint Szingapúr jelenlegi autóbuszos tömegközlekedési szolgáltatásai.  A projektben kulcsfontosságú ipari partnerként résztvevő ABB segítségével Szingapúr újabb jelentős lépést tehet a fenntartható közlekedés megvalósítása felé.

Az ABB 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszere 3-6 perc alatt képes feltölteni a busz akkumulátorát. Az ABB töltőrendszere az OppCharge nyílt szabványú interfészre épül. Ezt az interfészt alkalmazzák Szingapúrban, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben.  A buszmegállóban vagy a járműtelepen kiépített töltőoszlopokra szerelt pantográfokkal csatlakoztatják a töltőt a buszra szerelt töltősínekhez, így a töltést a buszjárat végállomásán, a jármű normál üzemének zavarása nélkül hajtják végre.

Tarak Mehta, az Energetikai Termékek Divízió vezetője így nyilatkozott: „Az ABB a világ élvonalához tartozik az intelligens és fenntartható közlekedési megoldások fejlesztésében. Az elsők között alkottuk meg azokat a rugalmas, kiváló minőségű elektromos töltőrendszereket, amelyekkel tisztább, jobb hatásfokú és költséghatékony megoldások fejleszthetők.”

- Nagy örömünkre szolgál, hogy Szingapúrban részt vehetünk e mérföldkőnek számító projektben, és reméljük, hogy az itt elért eredmények elősegítik az elektromos meghajtású tömegközlekedési megoldások elterjedését az egész térségben, ahol a közlekedésből származó szennyezőanyag-kibocsátás a gyorsan fejlődő nagyvárosokban súlyos gondot jelent - mondta Tarak Mehta.

Az önvezető e-buszok egyikét az önvezető járművek tesztelésére létrehozott új kutatóállomáson, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják üzembe helyezni. Az NTU kampuszában felépített CETRAN Szingapúr egyik korszerű járművizsgáló létesítménye, ahol a kutatók a jövőben az új funkciókat tesztelik, és tanulmányozzák, hogy a busz hogyan működik együtt a közúton közlekedő többi járművel. A másik önvezető busz az SMRT-vel folytatott együttműködés keretében egy járműtelepre kerül, ahol tesztelési célokra alkalmazzák majd.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.05
Legalábbis a személyautók esetében, ugyanis a haszonjárműveik hidrogén fejlesztései továbbra is....
2020.07.05
Egy motoros előzés közben hajtott neki egy autónak a Tisza-hídon, Tiszaújváros és Polgár között, a....
2020.07.05
Heino Partanen Finnországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.05
Az újpesti rendőrök bejelentés alapján találták meg azt a kutyát, akit a gazdája egy 51 fokos....
2020.07.05
A pole pozícióból rajtoló Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője nyerte vasárnap a Forma-1-es....
2020.07.05
Mostantól már csak villanyautókat fog itt gyártani a Volkswagen. ..
2020.07.05
Egy siklórepülő zuhant le két utasával Miskolcon. A rendőrség vizsgálja a baleset körülményeit -....
2020.07.05
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Traffipax. ..
2020.07.05
A nap legnagyobb sebességtúllépését egy tehergépkocsi vezetője produkálta - írja a police.hu.  ..
2020.07.05
Veszélyesek lehetnek az autóban hagyott alkoholtartalmú kézfertőtlenítők - közölte az Innovációs és....