Akkumlátor

Az akkumulátorproblémákkal küzdő autók száma nő, de az eladások nem (mindig)

2024.05.06.

Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét az első helyen állnak. Az értékesítési potenciált tekintve azonban ezen a területen a Ctek felmérése szerint még van hova fejlődniük a műhelyeknek.

 

Hogyan kezelik a műhelyek és a szervizek az akkumulátorproblémákat? A Ctek reprezentatív felmérést készíttetett erről a kérdésről. Az információk szerint több mint 700 műhelyüzemeltető, mester és szakmunkás vett részt a felmérésben Németországból, Ausztriából és Svájcból.

A három évvel ezelőtti adatokhoz képest a válaszadók 76,9%-ának műhelyében több akkumulátorproblémával küzdő jármű van. A tendencia csupán 23,1 % esetében csökkenő. Arra a kérdésre, hogy "tíz járműből hánynak van akkumulátorproblémája", a résztvevők 70,6 %-a egy-kettő, 19,3 %-a három-öt járműre válaszolt. Az 5,1 %-nak még az akkumulátorral is minden második járműnél vannak komplikációk. Összesen a vállalatok 95 %-a szembesül ezzel a problémával.

A Ctek szerint még inkább megdöbbentő, hogy a válaszadóknak csak 61,1 %-a tölti fel az ügyfelek járműveinek gyenge akkumulátorait, és alig 40 % tagadja meg ezt. A rendszeres karbantartást vizsgálva világossá válik, hogy 63,3 %, azaz a válaszadók mintegy kétharmada kínál akkumulátortöltést, és csak 11,7 % számít fel díjat ezért a szolgáltatásért. A többség, 51,6% ingyenesen nyújtja ezt a szolgáltatást. A felmérésben részt vevő vállalatok 36,7%-a egyáltalán nem kínál akkumulátortöltést. "Így a műhelyek és szervizek közel fele, 48,4%-a hagyja el a többletforgalom - és ezáltal az elégedett ügyfelek - lehetőségét" - áll a közleményben.

Ő.P.

Cikkünk megírását az InterCars támogatta.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.09
A vidéki villanykutak létesítésében gondolkodó üzemeltetők június végéig nyújthatták be....
2025.07.09
A 20,832 kilométer hosszú aszfaltcsíkon az 530 lóerős hátsókerekes kupé 7:25 perc alatt ért körbe....
2025.07.09
A 4,61 méter hosszú EV5 a Volkswagen ID.4 konkurense lesz 2026-tól. ..
2025.07.09
20 év és 14 vb-cím után, azonnali hatállyal hagyja ott a sikercsapatot a brit szakember. ..
2025.07.09
Felelőtlenül cikázott és jobbról előzött, de elszámolta magát. ..
2025.07.09
A kínai kereskedelmi minisztérium bejelentette, hogy szigorítja a használt járművek exportjára....
2025.07.09
A brit Toyota-importőr által készített kétüléses terepjáró olyan helyekre is eljuttatja az árut,....
2025.07.09
Csökkentek a német luxusautó-gyártó eladásai az idei első hat hónapban, kiemelkedett a kínai....
2025.07.09
Összesen 142 új, környezetbarát Citaro G típusú, alacsonypadlós, csuklós dízel autóbusszal bővült a....
2025.07.09
A kínai Changan Automobile európai autógyár építését tervezi, hogy ezzel is erősítse eladásait a....