Melfi

Az amerikai, amit Olaszországban terveztek, fejlesztettek, és már ott is gyártanak

2025.11.04.

A Melfiben gyártott járműveket világszerte 60 országban forgalmazzák majd – Európában, a Közel-Keleten és Afrikában, Ázsiában, valamint Ausztráliában és Új-Zélandon.  A Jeep megkezdte a vadonatúj Compass gyártását a Stellantis olaszországi Melfiben lévő üzemében.

A gyártás beindításával új fejezet kezdődik a Jeep európai történetében: az új Compasst Olaszországban tervezték, fejlesztették és gyártják. A SUV harmadik generációja Európában és világszerte a márka sikerének egyik alappillérévé vált, az összesen több mint 2,5 millió beérkezett megrendeléssel.

Az új Compasst úgy tervezték és fejlesztették, hogy mindenütt helytálljon – legyen szó városi forgalomról, autópályás utazásról, napi ingázásról vagy szabadidős kalandokról. Emellett széles hajtáslánc kínálatot is nyújt: a 145 LE teljesítményű e-Hybrid és a 195 LE-s plug-in hibrid változatoktól kezdve egészen a teljesen elektromos verziókig, amelyek akár 375 LE-t, összkerékhajtást és 650 km hatótávot biztosítanak.

Műszaki szempontból az új Compass a Jeep híres sokoldalúságát és képességeit hozza. A 200 mm-nél nagyobb hasmagasság, az optimalizált első- és hátsó terepszögek, valamint az akár 480 mm-es gázlómélység minden terepen magabiztos haladást biztosít.

A gyártás a Stellantis erős Jeep-kötődéssel bíró melfi üzemben zajlik. 2014-ben Melfi lett az első Jeep-gyár Észak-Amerikán kívül: itt először a Renegade készült, majd a Compass következett, beleértve az úttörő 4xe plug-in hibrid változatokat is. Azóta több mint 2,3 millió Jeep modell gördült le a gyártósorról.

Melfiben a rendkívül rugalmas összeszerelő-sornak köszönhetően az üzem valós időben tud alkalmazkodni a piaci igényekhez, és tetszés szerint módosíthatja a gyártott modellek arányát – és akár 100%-ban átállhat elektromos járművek előállítására is. Ez a „gyártási szabadság” biztosítja, hogy az ipari kapacitás a vásárlói igényekkel együtt fejlődjön.

A Stellantis melfi komplexuma 1,9 millió négyzetmétert foglal el, és több mint 4.600 embert foglalkoztat, átlagosan több mint húszéves tapasztalattal. A teljes gyártási folyamatot lefedő integráció – a présüzemtől és fényezéstől a műanyaggyártáson és összeszerelésen át egészen az akkumulátorgyártásig – Európa egyik legfejlettebb és legrugalmasabb autóipari üzemévé teszi a létesítményt. A magas fokú automatizáltságot szakértő emberi munka egészíti ki, ami a legmagasabb minőségi szintet garantálja. A fenntarthatóság terén folyamatos innovációk – például a megújuló energiatermelés és a környezetbarát fényezési eljárások – erősítik az üzem szerepét a Stellantis dekarbonizációs stratégiájában.

A Melfi-üzem emellett tesztközpontként is szolgál olyan új ipari technológiák számára, amelyeket hamarosan más Stellantis-létesítmények is bevezetnek. Ezek közé tartozik például a fejlett lézerrendszer, amely 100%-os pontosságot biztosít a karosszériaelemek illesztésekor, valamint a nagyfelbontású elektronikus kamerák, amelyek folyamatosan ellenőrzik az ajtók illeszkedését a gyártás során. Az üzem új, környezetbarát gyártási módszereket is alkalmaz; például az innovatív 4-Wet festési eljárást, amely egy teljes alapozó réteg elhagyásával csökkenti a környezeti terhelést. A fenntarthatóság az egész üzemben alapelv: az energiatakarékos hőszivattyúk már most is működnek a fényezőfülkékben, és a jövőben más területekre is kiterjesztik alkalmazásukat. Eközben Melfi egyre növeli saját energiatermelési kapacitását napelemek, szélturbinák és egy biometán rendszer révén, amely a helyi gazdaságok szerves hulladékát hasznosítja újra. A cél 2030 végére elérni az akár 54 MW-nyi megújuló energiát – ami a gyár teljes energiaigényének mintegy 70%-át fedezné.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....