e-mobilitás

Az Audi vezérigazgatója bírálja a kormányt

2022.04.23.

Markus Duesmann-nak, az Audi AG vezérigazgatójának nem tetszik, hogy a magas üzemanyagárak mérséklése érdekében a német kormány csökkenteni akarja a benzin és a gázolaj jövedéki adóját – írja az automobilwoche.de. Annak viszont örül, hogy év végével kivezetik a plug-in-hibrid autókra adott állami kedvezményt.

Markus Duesmann: "A politikának biztosítania kell a technológiai tisztaságot és minden erőt össze kell vonnia."

Markus Duesmann, az Audi főnöke üdvözölte a plug-in hibridek vásárlási prémiumának év végi lejártát. Ugyanakkor bírálta a szövetségi kormány által tervezett benzin- és gázolaj adócsökkentést, és egyértelmű politikai támogatást kért az akkumulátoros elektromos autók esetében. "A politikának biztosítania kell a technológiai tisztaságot, és minden erőt össze kell vonnia" - mondta Duesmann a Ludwig-Erhard csúcstalálkozón Gmund am Tegernsee-ben.

A belsőégésű motortól való elfordulás óriási lehetőség Európa számára – magyarázta Duesmann. „Most lehetőségünk nyílik arra, hogy világpiaci vezetőkké váljunk az e-mobilitás és az új technológiák terén” – mondta az Audi főnöke. A technológiát és a célokat illetően egyértelműséget vár a politikusoktól. "Éppen ezért helyeslem azt is, hogy az idei év végén lejár Németországban a tiszta áthidaló technológiát képviselő plug-in hibridek vásárlási támogatása."

Robert Habeck szövetségi gazdasági miniszter (zöldek) már 2022 végén el akarja törölni a konnektorról tölthető hibrid vásárlásának állami támogatását. Ezt korábban a tervezettnél - és ellentétben a kormány koalíciós szerződésében foglaltakkal. Az Autógyártók Szövetsége (VDA) hevesen bírálta a terveket.

"Nem támogatja eredeti céljainkat"

Az autóknál az akkumulátoros elektromos hajtás a leghatékonyabb – mondta Duesmann, az Audi főnöke. Az országos töltőhálózat gyors fejlesztése elengedhetetlen. A magas költségek miatt a hidrogéntöltő állomások párhuzamos építése lehetetlen.

Audi e-tron GT: 2033 után már csak elektromos Audik lesznek gyártósoron. Fotó: Audi

"Az üzemanyagárak mesterséges csökkentése nem támogatja a fosszilis tüzelőanyagok megtakarításának tényleges célját" - mondta Duesmann. A kormánynak más módokat kellene találnia a polgárok terheinek enyhítésére. Európának élen kell járnia, és 2040-ig teljesen biztosítania kell a fosszilis energia nélkülözését, még akkor is, ha Európa szén-dioxid-kibocsátása jóval alacsonyabb, mint Kínáé vagy az Egyesült Államoké. "Ha világos döntéseket hozunk Európában, a világ többi része is követni fog minket."

Duesmann ugyanakkor a szélenergia felgyorsítását szorgalmazta Németországban és "főleg itt, Bajorországban". A szélturbinák ma már Észak-Rajna-Vesztfáliában is a táj részét képezik, "megszokjuk, hogy itt Bajorországban is látjuk őket".

Az ingolstadti székhelyű VW leányvállalat csak 2033 után akar tisztán elektromos autókat gyártani, és így középtávon ugyanolyan hasznot termelni, mint manapság a belsőégésű motorokkal szerelt autókkal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..