Skoda Auto
Az első részt, amelyben Dalnoki Balázs elárulta, hogy a Skoda nem német, hanem cseh autó, itt olvashatja el.
Az autót egyre inkább úgy definiálják, hogy mozgó számítógép felé halad. A Skoda e téren állja a versenyt?
Egy új Suberb-ben hatvan-hetven kisebb számítógép is van, amihez tíznél több asszisztens rendszert lehet vásárolni, gyakorlatilag az autó már most mozgó számítógép. Vagyis a Skoda ott van a piacvezetők között, a Skoda mérnökei a konszern legújabb fejlesztéseit építik be az autókba.
2008-ban volt egy sokk a világban, amit válságként emlegetünk. Ebből a sokkból kijött a Skoda Magyarországon?
Nagyon jó úton haladunk. A 2008 előtti időket hívhatjuk arany éveknek vagy nagyon sikeres éveknek, amikor nagyok sok Fabiát adtunk el. A kis pénzű embereket és a banki konstrukciókat elsöpörte a válság, így stratégiai váltást kellett megvalósítanunk. A céges vásárlások felé mozdultunk el, jókor és sikeresen. Ennek bizonyítéka, hogy a Skoda az elmúlt három évben mindig ott volt a TOP 3-ban Magyarországon. Jó úton haladunk, még akkor is, ha a válság előtti darabszámokat nem tudjuk reprodukálni, hiszen az évi kétszáz ezer eladott autó lecsökkent ötvenezerre, s most kezd 70-80 ezerre visszakúszni. Ebből a Skoda több mint tíz százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, ami derekas eredmény. Szeretnénk továbbra is a TOP 3-ban maradni, az új termékpalettánk erre jó alapot képez. Idén, ha minden jól megy, s nem jön közbe váratlan körülmény, újra a tízezres eladási számot érhetjük el.
Jó célokat támogatnak.
Nyugat-Európában egyre inkább tendencia, hogy az új generációk már nem ragaszkodnak annyira a saját kocsihoz, inkább a bérelt kocsit részesítik előnyben. Mennyire jellemző ez Magyarországra?
A jövő útja el fog térni az eddigi trendektől. A hozzám eljutó információkból azt szűröm le, az urbanizáció fokozódik, kis területen még többen fognak lakni, a közlekedésre egyre kisebb hely jut, felértékelődik a kisebb autók szerepe. A hálózatba kapcsolás már most tendencia. Az okos autók szerepe felértékelődik, s a hibrid- és az elektromos hajtásnak is nagy jövője lesz a túlnépesedett nagyvárosokban. A távolsági autózás során ez lassabb folyamat lesz, a belső égésű motorok még sokáig uralkodók lesznek.
Az internetes autóvásárlás nyugaton gőzerővel terjed, 600-800 eurós kedvezménnyel kínálják az új autókat. Nálunk is várható a kereskedelem átalakulása?
Azok a vásárlók, akik eljönnek a szalonba, előtte az interneten szinte teljesen felkészülnek, s pontosan tudják, mit akarnak. Ez nem hiszem, hogy veszélyforrás. Megváltozott a világ, az internetes megjelenést fokozni kell és attraktívvá kell tenni. Arra nagyon nehéz válaszolni, hogy eljön-e az idő, s ha igen mikor, amikor az emberek kizárólag interneten keresztül vásárolnak autót. A gépkocsi azért bonyolultabb eszköz, mint egy könyv vagy ruha. Így az autószalonokra szükség lesz belátható időn belül, újragondolt formában.