Continental

Az autóipar a valaha volt legnagyobb változáson megy keresztül

2019.08.13.

A Continental a technológia három területén is formálni fogja a következő húsz év mobilitási ökoszisztémáját: alternatív vezetési rendszerek, önvezetés, és interkonnektivitás, amely a felhőt és az adatkezelést is magában foglalja.

Dr. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója szerint 2030 után a dízel és benzines motorok utolsó generációja fog az utakra kerülni, 2040 után pedig már elképzelhető, hogy befejeződik a benzines és dízelautók értékesítése. 2050-től, ha minden jól megy, az utak és városok CO2 emisszió-mentesek lesznek.

Kis és könnyűsúlyú járműveknél valószínűleg a teljesen elektromos meghajtás lesz a legjobb megoldás, főleg a városokban, és akkor, amikor 300 km hatótávolság elegendő. De csak abban az esetben, ha a gyártás és használat során alkalmazott elektromosság tiszta forrásokból származik. A nehéz járművek esetében, melyek általában többet vannak úton és nagyobb távolságokat tesznek meg egyszerre, az akkumulátor nem számít öko-hatékony választásnak, viszont az elektromos meghajtással kombinált ultra-tiszta dízel és tiszta benzines motorok már ma is hozzájárulnak a klímaváltozás elleni küzdelemhez.

Önvezetés: a fejlett vezetést segítő rendszerek csökkentik a balesetek számát

Naponta 3700 ember hal meg közúti balesetben, 100 ezer pedig sérülést szerez, a Continental technológiai vállalat célja, hogy biztonságosabbá tegye a vezetést. Ma már a világ összes járműve átlagosan két fejlett vezetést segítő rendszerhez szükséges érzékelővel rendelkezik. Ezek a legtöbb esetben kamerák és radaros vagy ultrahangos szenzorok. Egy autónak körülbelül 18 érzékelőre van szüksége a részleges automata vezetéshez. A teljesen automata, vagy önvezetés esetén ez a szám harmincra emelkedik, a vállalat célja, hogy ennek megfelelően fejlesszen. A Continental mára a világ egyik vezető szolgáltatójává vált a technológia ezen területén, 2019-ben a vállalat csak a vezetést segítő rendszereket több mint 2 milliárd euró értékben tervezi értékesíteni

A mobilitási ökoszisztéma számára a szoftver jelenti az oxigént

Egyre több jármű kerül szoftveres összekapcsolásra a Continental technológiáját alkalmazva. Amíg a mai autóknak több mint 100 millió sornyi szoftverkódra van szüksége a működéshez, a jövő funkcióit lehetővé tévő szoftverek mennyisége a mostani tízszeresére fog növekedni. Az elkövetkező években a szoftvereket érintő eladások tízszer nagyobbak lesznek, mint ma.  

A Continental a felgyorsult adatközléssel növeli a szolgáltatásai minőségét a kereskedelmi járműflották és a bérautók számára, digitális megoldásaik között a járműadatok távolról való rögzítése is szerepel. Például már képesek a gumiabroncsok állapotnak ellenőrzésére, vagy akár az okostelefon kocsikulccsá való alakítására. Mindennek megfelelően a vállalatnak nagy számban van szüksége szoftverfejlesztőkre. A Continental 49 ezer embert alkalmaz világszerte, akiknek több mint harmada rendelkezik szoftverrel kapcsolatos szakértelemmel. Ezen kívül a vállalat saját globális szoftverakadémiáján csak 2019-ben több mint 2000 alkalmazott kap további képzést. 2022 végére a szoftver- és IT-szakértők száma a jelenlegi 19 ezerről 25 ezerre fog növekedni.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....