autószerviz

Az autósboltok és a szervizek felénél találtak szabálytalanságot

2015.06.09.

– Összehangolt országos ellenőrző akciót szervezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az ellenőrzött autókereskedések, autószervizek, és autósboltok közül minden második helyen volt valamilyen jogsértés, a vizsgált alkatrészek közül pedig minden tizenkettedikkel volt valamilyen probléma – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kedden az MTI-vel.

Az országos akcióban 301 ellenőrzést végeztek a szakemberek, 163 alkalommal találtak valamilyen szabálytalanságot, ami 54 százalékos arány. A legtöbb probléma az autósboltokban a hiányos tartalmú vagy egyáltalán át sem adott jótállási jegyekkel volt az esetek 50,7 százalékában, az autószervizekben az esetek 30 százalékában a szolgáltatási díjakat nem tüntették fel. Az autósboltokban sokszor hiányzott az eladási ár és az esetek 37 százalékában az egységár is.


Fotónk illusztráció, nem ellenőrzött helyszínen készült

Az ellenőrzött 103 autószervizből 51-ben, míg a vizsgált 187 autósbolt, illetve autóalkatrész kereskedés közül 111 esetben, 59 százalékban tapasztaltak szabálytalanságot a szakemberek. A vizsgálták a megfelelő ártájékoztatást is: 200 üzletből és vállalkozásból 42-nél találtak szabálytalanságot. Az üzletekben 34 349 termékből 11 607 terméknél hiányzott az ár. Ezt a készlet nagyságával, és a gyorsan változó árakkal magyarázták az alkalmazottak.

A vizsgált 101 autószervizből 41-nél jogsértést tapasztaltak az ellenőrök a szolgáltatási díjak kiszámításánál. Hiányzott a szolgáltatási díj, vagy nem volt egyértelmű, vagy nem volt jól olvasható. Az is előfordult, hogy nem adtak tájékoztatást a javítás óradíjáról, vagy azt nem megfelelően tüntették fel. Az ellenőrök azt is vizsgálták, hogy a vállalkozások megfelelő tájékoztatást adnak-e a szavatossági és jótállási jogokkal kapcsolatban, illetve hogy adnak-e jótállási jegyet, azok szabályosak-e.


Fotónk illusztráció, nem ellenőrzött helyszínen készült

A vizsgált 177 tájékoztatás közül 41 valamilyen szempontból félrevezető volt. A jótállási jegyeket 73 esetben vizsgálták, 37 alkalommal tártak fel valamilyen szabálytalanságot, ami 51 százalékos kifogásolási arány. Az ellenőrzött vállalkozások 14 alkalommal, a vizsgált esetek 19 százalékában egyáltalán nem adtak át jótállási jegyet.

Közölték: a szabálytalanságot sok esetben az okozta, hogy a vállalkozások nem voltak tisztában azzal a jogszabály-módosítással, amely szerint a gépjárművek 10 ezer forint feletti alkatrészei, illetve tartozékai is jótállásköteles termékek lettek tavaly szeptember 15-től.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.13
A péntek este kezdődő németországi labdarúgó Európa-bajnokságon a magyar válogatott mérkőzéseinek....
2024.06.13
A HangZóna mai vendége Tóth András. A témák: kocka-Panda, és Matchboxok. ..
2024.06.13
A közlekedési szabályokra fittyet hányva, forgalomból kivont kocsijával menekült a rendőrök elől....
2024.06.13
Magyar pilótákkal, magyar helyszínen forgatták az utóbbi idők legmenőbb Citroën reklámfilmjét. ..
2024.06.13
Lenyűgöző teljesítmény, prémium funkciók és páratlan kifinomultság: a hétvégi 24 órás Le Mans....
2024.06.13
Viszonylag kisméretű, három cég meghatározó innovációkat mutat fel a közlekedési iparág világpiacán....
2024.06.13
A BMW Group és a Pirelli közösen fejlesztette ki a vadonatúj, 20” méretű P Zero Winter 2 téli....
2024.06.13
A Toyota UK bemutatta a Corolla Touring Sports speciális, rendőrségi kivitelét. A fényhidas kombi....
2024.06.13
A bliccelés elleni programja következő állomásaként bővíti a jegyérvényesítési lehetőségeket a BKK....
2024.06.13
Tesztüzemben megkezdte működését szerdán a MÁV-Volán-csoport EMMA (Egységes Menetrend....