e-mobilitás

Elektromos autó töltésen. Renault Zoe Fotó: Renault
Egy tanulmány szerint az autósoknak az új elektromos autók árának gyorsabb emelkedésére kell számítaniuk, mint a belsőégésű modellek esetében. A Center for Automotive Research (CAR) piackutatása szerint a 15 legnépszerűbb e-autó augusztusi listaára 14,5 százalékkal volt drágább az egy évvel korábbinál, ami átlagosan 5385 eurós áremelkedést jelentett. A legkelendőbb belsőégésű motorok ára mindössze 12,5 százalékkal emelkedett. Először a "Handelsblatt" számolt be az árkülönbségekről.
A klímabarátabb e-autók és a belsőégésű motorok közötti, eddig állami támogatással csökkentett árkülönbség ezért tovább nő. Ferdinand Dudenhöffer CAR-szakértő további áremelkedésre számít a félvezetők és az elektromos autókra jellemző alapanyagok magasabb beszerzési költségei miatt, például az akkumulátorgyártásban.
Ki ad 35 000 eurót egy kisautóért?
Dudenhöffer szerint ennek ellensúlyozására az állami környezetvédelmi juttatások nem elegendőek. A szövetségi költségvetésben tervezett 2,5 milliárd euró várhatóan 2023 őszén fogy el, ami azt jelenti, hogy különösen a kis- és kompakt elektromos autók piaca fog összeomlani. Az inflációra való tekintettel 35 ezer eurót senki sem fog fizetni egy akkumulátoros kisautóért. "A kormánykoalíció és Habeck miniszter kihúzzák az elektromos autót" - magyarázta Dudenhöffer. A luxus szegmensben ezzel szemben a vásárlók kevésbé érzékenyek az árakra és saját zsebükből fizetik a listaárakat.
Az évfordulón lejár a konnektorról tölthető hibridek finanszírozása, amelyeknek a fedélzetén az elektromos motor mellett belső égésű motor is van. A CAR szerint a még raktáron lévő modelleket jelenleg viszonylag magas árengedményekkel árusítják.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!