elektromos autó

Az első BMW iX3 már az eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja

2020.07.15.

A BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású tagja készen áll az utak meghódítására. A BMW iX3 a vezetés zéró emissziójú élményét a BMW által fémjelzett sportosság jegyében váltja valóra, a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek kényelmével, funkcionalitásával és helykínálatával megfűszerezve. 

A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő prémium modell világpremierjével a BMW Group megnyitja a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia modellújítási történetének újabb fejezetét, hiszen a BMW i modellek kifejlesztése, sorozatgyártása, értékesítése és háttértámogatása mentén felhalmozott szakmai tapasztalatokat a mérnökök a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljében is kiaknázták.

Az első BMW iX3 modell érkezésével ráadásul a bajor prémiumgyártó maradéktalanul felkínálja ügyfeleinek „a választás szabadságát”, hiszen immár a BMW X3 a müncheni központú vállalatcsoport első olyan modellje, amelyet benzinmotorral, dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetnek az ügyfelek. A BMW iX3 piaci bevezetése 2020 végén kezdődik Kínában, a modell ráadásul a márka első olyan négykerekűje, amelyet a közös vállalkozásként működtetett senjangi BMW Brilliance Automotive exportra is előkészít.

Az első BMW iX3 jövőbe mutató karaktere az elektromos motor hatékonyságának, valamint a nagyfeszültségű akkumulátor optimalizált energiasűrűségének és kiváló töltési kapacitásának egyedülálló kombinációjában gyökerezik, amely a BMW Group elektromos mobilitás terén véghezvitt, éveken át tartó fejlesztőmunkájának eredménye.

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt bevezetése óta felgyülemlett szakmai tapasztalatok és technológiai innovációk mind a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjában egyesülnek, az intelligens vezérlés hatékonyságának további optimalizálásával egyetlen feltöltéssel minden korábbinál nagyobb hatótávolságot garantálva. Mindez azt is jelenti, hogy többé nincs szükség olyan, aránytalanul nagy akkumulátorokra, amelyek a jármű saját tömegére, menetdinamikai adottságaira és tisztán elektromos hatótávolságára is negatív hatással vannak.

Az első BMW iX3 bemutatkozásával párhuzamosan a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációja is világpremierjét ünnepli. A technológia az elektromos motor, a vezérlőelektronika, a járműtöltés és a nagyfeszültségű akkumulátor legfejlettebb nemzedékét egyesíti, amelynek köszönhetően a modell minden korábbinál nagyobb teljesítményre képes, alacsonyabb energiafogyasztás és nagyobb tisztán elektromos hatótávolság mentén. A BMW Group házon belül kifejlesztett innovációit 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 is megörökli.

Kivételes kvalitásaival az első BMW iX3 nem csupán a hálózatról tölthető modellek jelenleg elérhető mezőnyében, de a jövőbeni környezetbarát autók számára is iránymutató mércét állít. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja messze túlmutat a piaci riválisokon és kimagasló alapot kínál a hálózatról tölthető modellek hosszú távon fenntartható, gazdaságos tömegtermeléséhez. A BMW iX3 magabiztos, egyedi karaktere ráadásul a tisztán elektromos meghajtású prémium modellek iránt mutatkozó, egyre intenzívebb ügyfélkereslet közepette érkezik meg az utakra, a lehető legjobb piaci pillanatban.

A BMW iX3 tökéletesen integrált hajtáslánc-technológiája fontos szerepet játszik a hatékonyság és a teljesítmény növelésében. Az elektromos motor, a váltó és a hajtáslánc vezérlőelektronikája egyetlen közös házban kapott helyet. Az elektromos motor, szinkronmotor-elv szerint, mágnesek használata nélkül dolgozik, amely lehetővé teszi az erőforrás ritkaföldfémektől mentes tömegtermelését.

Az első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle új elektromos rendszerének energiafelvétele és energialeadása 30 százalékkal haladja meg a BMW Group jelenleg elérhető, tisztán elektromos meghajtású modelljeiben használt megoldást. Az elektromos motor hatásfoka elérheti a 93%-ot, míg a hagyományos belsőégésű motorok hatásfok maximuma 40% alatt marad. A hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő, 400 Nm csúcs forgatónyomatékát pedig a legtöbb mai elektromos motorral ellentétben még a legmagasabb fordulatszám-tartományban is képes leadni.

Az első BMW iX3 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már a belsőégésű erőforrással szerelt BMW X3 xDrive30i felségterülete. A modell végsebességét a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája 180 km/óránál szabályozza le. A hátsókerék-meghajtás a BMW modellek klasszikus vezetési élményét ígéri, a hajtásfüggő kipörgés-korlátozásnak (ARB technológia) köszönhetően maximális tapadás és kimagasló hatékonyság mentén.

A nagyfeszültségű akkumulátorok legújabb generációjában a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia dolgozik, amely jelentősen nagyobb energiatároló kapacitást, könnyebb beépíthetőséget és alacsonyabb saját tömeget eredményez. A BMW iX3 nagyfeszültségű akkumulátora 188 darab akkumulátorcellát egyesít, amelyek gravimetrikus energiasűrűsége mintegy 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW Group hálózatról tölthető modelljeiben mostanáig használt akkumulátorcellák energiasűrűsége. Az akkumulátor bruttó kapacitása 80 kWh – amelyből a rendszer 74 kilowattórát hasznosít –, a kimagasló hatékonyság mentén dolgozó hajtáslánc-technológia így az akkumulátor egyetlen feltöltésével 460 kilométer.

A legújabb technológiai innovációk a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának zászlaja alatt mutatkoznak be, egy olyan jövőbe mutató járműtöltő megoldás kíséretében, amely a 400 voltos akkumulátort és a 12 voltos fedélzeti rendszert egyaránt ellátja energiával. A modell egyfázisú és háromfázisú töltéssel is táplálható, akár 11 kW töltési sebességgel. Gyorstöltőre csatlakoztatva a nagyfeszültségű akkumulátor akár 150 kW töltési teljesítménnyel is képes felvenni az elektromos áramot, amely azt jelenti, hogy a BMW iX3 energiatároló egysége teljesen lemerült állapotból nem kevesebb, mint 34 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. A bajor prémiumgyártó ügyfelei így 10 perc alatt tölthetnek az akkumulátorba 100 kilométerre (WLTP) elegendő energiát.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....