vasút

Az ÖBB ellen szövetkezik a GYSEV a német vasúttal?

2015.02.17.

Megerősítette lapunknak a GYSEV, hogy tárgyalásokat folytat a német állami vasúttal egy Ausztriában és Magyarországon működő árufuvarozó vasúttársaság megalapításáról. A német sajtóban az ÖBB, vagyis az osztrák állami vasút elleni harcról cikkeznek.

Tehervontató GYSEV-színekben. Jöhetnek a németek?

Figyelemfelkeltő cikket közölt pénteken a Der Standard német napilap internetes kiadása. A magyar GYSEV Cargóval erősít az ÖBB elleni harcban a Deutsche Bahn (DB) kargócége, a Schenker – fogalmazott a német lap cikke. A német vasút terjeszkedni kíván a vasúti teherszállítás tekintetében Ausztriában és Magyarországon. Partnernek ehhez a GYSEV-et választotta, amely korábban létrehozta saját árufuvarozási leányvállalatát, a GYSEV Cargo-t. A két cég közös vállalkozás keretében kíván vasúti áruszállítást folytatni a Fekete-tengertől Passau-ig. A német vasút leányvállalata, a DB Schenker 51 százalékos részesedést szerez a közös vállalatban. A DB-tól az eszközök jönnek, mint a mozdony, a kocsik, míg GYSEV Cargo az alacsonyabb költségű magyar munkaerőt adja. Holnap a GYSEV összehívja a felügyelő bizottságot – értesült a Der Standard –, és a tervek szerint március 13-án a közgyűlésen döntenek a 49 százalékos részesedésről. Mint köztudott, a GYSEV magyar–osztrák tulajdonban van, Ausztria kisebbségi, 28 százalékos részesedést birtokol. Lapunk kérdésére a GYSEV Cargo megerősítette, valóban folytat tárgyalásokat egy új cég megalapításáról a DB Schenker Rail Ag-vel. Ennek célja, hogy a GYSEV Cargo Zrt. erősítse pozícióit az árufuvarozási piacokon. A megbeszélések jelenlegi szakaszában ugyanakkor konkrétumokról egyelőre nem tudtak beszámolni.
Lapunk értesülései szerint nem volna meglepő, ha az osztrák közlekedési kormányzat és az ÖBB vezetése barátságtalan gesztusként értékelné a DB és a GYSEV Cargo közös céget, hiszen az utóbbi években kifejezetten jól alakult az oszták–magyar vasúti együttműködés. Az ÖBB a MÁV Cargo megvásárlása után, majd a gazdasági válság beköszöntével komoly veszteségeket volt kénytelen elviselni, és ekkor volt feszültség a cég és a magyar kormányzat között. Később a helyzet megnyugodott, mi több, együttműködés alakult ki az osztrák és a magyar vasút közt. Az ÖBB és a MÁV 2011. december 2-án Budapesten írta alá azt a hosszú távú megállapodást, amely azóta a két vasúttársaság stratégiai együttműködését biztosítja. Kérdés, hogy ezeknek az üzleteknek a sorsa hogyan alakul, ha létrejön a német–magyar együttműködés.

Jámbor Gyula

Megjelent a Magyar Nemzet 2015. február 17-i számában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....