magyar-osztrák határ

Az osztrák falu továbbra sem engedi be a magyarokat

2023.06.19.

Több mint három hónapja zárva a határ a járművek előtt az észak-burgenlandi Somfalva/Schattendorf és Ágfalva között. Bár eredetileg 12 hétig tartott volna, egyelőre nem készült el a határhoz vezető sétálózóna és a forgalmat korlátozó süllyedő oszlop sem. A polgármester pedig kitart amellett, hogy az utat csak feltételekkel lehessen használni - írja a volksgruppen.orf.at

Somfalvánál a határon befagyott a helyzet. Az út közepén továbbra is kordonok állnak, mellette egy szűk folyosón játhatnak át a szomszédos falvak lakói és az ingázók. A magyar ingázók egy már jól bevált módszert követnek: a magyar oldalon leteszik autójukat, majd a folyóson átgyalogolva, a túloldalon egy másik kocsival folytatják útjukat. Akinek nincs két autója, az nem tehet mást: kerül. Klingenbach/Sopron felé, akár 40 kilométerrel is meghosszabbodhat az út, ha a Nagymartoni járásban fekvő településeket szeretnék elérni.

Fotó: volksgruppen.orf.at

Bár eredetileg 12 hétre, azaz körülbelül három hónapra ígérték az út átépítését, Somfalván továbbra sem nyílt meg a határ menti sétálózóna. A falu polgármestere, az Thomas Hoffmann (SPÖ) csütörtökön azt mondta: az út sokáig víz alatt állt, ami lassította a munkát. Emellett sétálózóna lévén a közvilágítást is ki kell még építeni.

A településvezető a „Burgenland Heute“-nak adott interjújában ragaszkodott korábbi álláspontjához. Mint mondta, a falunak minden joga megvan ahhoz, hogy a saját önkormányzati útján korlátozza a forgalmat. Azt ígérte: az út nyitott lesz a „szomszédsági forgalom“ (Nachbarschaftsverkehr) előtt, aki pedig használni szeretné, annak a somfalvi községházán kell majd kérelmeznie az engedélyt.

Viszont hogy ki is hajthat majd át kocsival a sétálózónán, egyelőre nem világos. A pontos szabályokat június 27-én mutatják majd be. Annyit már tudni: nem lesz ingyen az úthasználat: a község két évre 160 eurót kérne az autósoktól, amiből kb. 140 eurót helyi vállalkozásoknál beváltható utalványok formájában azonnal vissza is térítenek – mondta Thomas Hoffmann, aki az itthoni és a magyarországi kritikák, támadások ellenére is kitart a forgalomkorlátozás ügye mellett.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....