Porsche 911

Az új Porsche 911 megkapta az aquaplaning ellenszerét

2019.01.25.

A Porsche 911-et széles körben tekintik az autók szerelmesei legkiegyensúlyozottabb luxus sportkocsijának. Elég kényelmes a napi munkába járáshoz, miközben elegendő ahhoz, hogy alkalomadtán felszakítsuk vele az aszfaltot.

1963 óta több mint egy millió épült. De talán azóta sincs tisztába vele minden 911 tulajdonos, hogy ennek a luxus sport coupénak van egy sajátos problémája: „úszik”.

A mérnökök nagy hangsúlyt fektettek a száraz felületen lévő kezelés javítására, míg a nedves felületi tapadás háttérbe szorult a fejlesztések során. A jármű könnyű súlya és a széles gumiabroncsok kombinációja azonban azt jelenti, hogy az „aquaplaning” sokkal könnyebben bekövetkezik, mint a szűkebb kerekekkel rendelkező nehezebb SUV-oknál.

Korábban a legjobb megoldás az volt, hogy egyszerűen csökkentette a sofőr a sebességet és a kihúzódott a lassabban haladó sávba, de a Porsche 911-es vezetők ehhez nem szoktak hozzá, és bíztak az ESP-rendszerekben, hogy segítenek a jármű stabilizálásában. Az ESP rendszereket azonban nem egy ilyen feladatra tervezték, és viszonylag keveset tudtak tenni ennek megakadályozására, mondta Ulrich Morbitzer, a Porsche karosszériájának fejlesztési vezetője.

Az olyan fejlesztések mellett, mint például az elektronikus fékrásegítő, a folyamatosan állítható lengéscsillapítók és a nagyobb, 21"-os hátsó keréktárcsákkal kombinált kerekek, a Porsche hozzáadott valamit a következő nyolcadik generációs modell alvázához.

A 8. generációs 911-es modell új biztonsági rendszerrel rendelkezik. A miniatűr mikrofon-érzékelők közvetett módon elemzik az első kerékpályákba felhajtott víz intenzitását. Az aktuális sebességtől függően a jármű felajánlja, hogy a vezető aktiválja az úgynevezett "nedves módot".

Ha be van kapcsolva, a jármű elkezd felkészülni egy lehetséges aquaplaning-re. A motor forgatónyomatéka csökkeni kezd, eloszlása ​​a kisebb első kerekeken nagyobb stabilitást biztosít, és a légterelők olyan pozícióba nyílnak, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerőt hozzák létre. A biztonsági funkciók, például a Porsche stabilitásmenedzsment (PSM) és a Porsche kipörgésgátló menedzsment (PTM) működtető rendszerei csökkennek.

A „nedves üzemmód” egy olyan fogalomra épül, amelyet a Porsche Advanced Development részleg már az 1990-es évek közepén működő „Prometheeus” európai kutatási program részeként funkcionális érettségre emelt, és a Daimler-Benz indította el.

- Miért nem valósították meg, nem tudom - mondta Morbitzer.

Kezdetben a „nedves módot” csak a magasabb teljesítményű modellekben kellett bevezetni, mint például a 911 Turbo, mondta Morbitzer. Augustus Achleitner, a 911-es modellekért felelős mérnök megváltoztatta ezt a szemléletet egy Ausztriában bekövetkezett baleset után, amikor az egyik ügyfél elveszítette a kontrollt az autója felett egy vizes útszakaszon.

"Az emberek túl gyorsan hajtanak az esőben, és nem tudják, hogy milyen közel állnak az aquaplaning küszöbéhez" - mondta Morbitzer.

Tehát minden olyan vezető, aki az új 911 Carrera S, 7 perc 25 másodperces körével szeretne versenyezni a híres Nuerburgringen, még kell várja, amíg kisüt a nap.

 

Forrás és képek: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....